Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Jonge plantjes (1.5W) bladeren hangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jonge plantjes (1.5W) bladeren hangen

    Korting op 420shop
    Beste mensen,.

    Hopelijk kunnen jullie a.d.h.v. de foto's zien wat er bij mij fout gaat. Autoflowers, 1.5W oud, Nothern light, 600W lamp op 70 cm hoogte. Temp rond de 24 graden en de luchtvochtigheid schommelt rond de 55-60%.
    De plantjes zijn een soort paraplutje aan het maken en eentje word zelfs lichtgeel.
    Ze hebben nog geen voeding gehad en ze staan in de Lightmix van Plagron.

    Groeten,
    ​​​​​​​Yorrik
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        En die 24 graden heb je bij de plantjes gemeten ?

        Gelieve niet te dubbelposten.
        Alles kan ook in 1 bericht.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Niet echt bij de planten, maar wel op dezelfde hoogte hangt een hygrometer. Er blaast een ventilator zon 40 cm onder de lamp/ 30 cm boven de planten. Ik neem aan dat die de warmte overal wel gelijk maakt.

          Ik ga voor de zekerheid even checken, want jij denkt dat ze het te warm hebben ofniet?

          Ik geef ze iedere dag zon 150/200 ml water misschien kan het teveel of te weinig zijn?

          Comment


            #6
            Kwestie van even die potten optillen en dan weet je het heh ...
            Zwaar = genoeg water.

            De ventilatie kan ook een probleem opleveren bij een lage LV.
            Plantjes staan dan liever niet op de tocht.

            De karteltjes van de bladeren staan een beetje omhoog hier en daar.
            Dat is wel een teken dat ze wat moeite hebben met de temperatuur.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              QnQ, bedankt voor je reactie!
              De potten zijn idd zwaar dus genoeg water en ik heb zojuist de ventilator hoger gehangen en op de laagste stand gedaan. Temperatuur van 24 naar 22 en dan hou ik je op de hoogte als er iets veranderd.

              Ik neem aan dat ik de kleine stek (die al vergeelt is) beter weg kan doen, of kan het zijn dat die vanzelf weer groen zal worden.

              Comment


                #8
                Als de grond vochtig was hoef je ze geen water te geven tot de wortels overal zijn geweest. Die staan in hoeveel liter potten? Alles wat je dus tot nu toe van water gegeven hebt is eigenlijk teveel. Veel kan je met zaailingen niet verkeerd doen, buiten ze te nat te zetten.

                Comment


                  #9
                  Ok, dank je wel! Ik kweek in 18 liter potten.

                  Comment


                    #10
                    dus die kunnen sowieso een week zonder. Je voelt wel als de pot lichter wordt. Ik ben net begonnen in 4 liters, na 4 dagen nog niks water gegeven. Gok dat dat iets is voor volgende week pas.

                    Comment


                      #11
                      Top, dank voor jullie hulp! Ik ga het water geven even goed in de gaten houden.

                      Gisteravond de temperatuur zon 2 graden laten dalen n.a.v. info QnQ en toen ik savonds laat nog even keek voordat de lamp uit zou gaan, zag ik plots dat alle blaadjes mooi omhoog stonden (zie foto). Toen ik vanmorgen weer keek kort voordat de lamp aan zou gaan, zag ik dat het weer paraplutjes waren.... blaadjes weer naar beneden... Temperatuur heeft vannacht tussen de 14.1 en 15.9 geschommeld.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #12
                        En dit was de plant vanmorgen
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment


                          #13
                          Planten gaan 's nachts 'hangen' Een kwartiertje nadat de lamp is aangegaan staan ze normaal terug recht om licht op te vangen.

                          Comment


                            #14
                            Ik had eigenlijk een identiek beeld, alhoewel planten wat ouder... (indica, 2w groei, in 2de week bloei momenteel), doch ook naar de avond toe...
                            Hou echter goed mijn dagelijkse watergifte bij, en na elke dag zonder water had ik hangende bladeren...(toen potten van 6l, nu potten van 15l)
                            Mijn principe blijft "beter te droog dan te nat", maar zelfs 1u na de watergifte was dit euvel volledig hersteld...

                            Dus niet direct een ramp, doch je kijkt wel even op als je 5plantjes opeens ziet "hangen"...

                            Comment


                              #15
                              Ja precies, als je je plantjes ineens ziet hangen dan schrik je wel even en, omdat ik een beginner ben denk je meteen: oh, shit wat doe ik fout.

                              Inmiddels zijn ze iets ouder dan 2 weken en zien ze er zo uit. Volgens mij doen ze het wel aardig alleen heb ik 1 plantje waarvan de blaadjes een beetje kronkelig en droog zijn.
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.

                              Comment

                              Bezig...
                              X