Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Lichte vergeling en bladpunten naar beneden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lichte vergeling en bladpunten naar beneden

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik zou mijzelf eerst even kort voorstellen, want dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb de afgelopen 3 weken veel informatie gelezen op dit forum en ben denk ik al iets wijzer geworden.
    Mijn naam is Damian, 26 jaar en net begonnen met mijn eerste kweek. De coffeeshop wordt nu wel erg duur nu ik een eigen huis heb en daarom dacht ik dat het beter was om een complete kweektent aan te schaffen.

    Mijn planten zijn van het merk Royal Queen Seeds en het type is Northern light (autoflower).
    De planten zijn nu 4 weekjes oud en er treedt een lichte vergeling op in de planten. Zowel de puntjes als de het midden van het blad (zie foto's) ook hebben ze al ruim een week een soort van klauwbladeren (puntjes naar beneden).

    Ik kweek onder een 600 watt HPS lamp en de aarde die ik gebruik is Plagron Lightmix (1 week voorbemest). Ze hebben na 2 weken hun eerste voedinggehad en dat was Plagron powerroots 1:1000, Plagron Purezym 1:1000 en Plagron Terragrow 1:200. De potten voelen niet zwaar, maar ook niet licht. De kans dat het een watergebrek of overschot is, schat ik erg klein aangezien ik ook al 3 dagen niks heb gegeven. Het gaat om 18 liter potten.

    De temperatuur is overdag tussen de 23.5 en 25.3 en in de nacht ligt de temperatuur rond de 16.2. De luchtvochtigheid 48-57%. De PH waarde ligt op 6.1.

    Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

    Alvast bedankt!

    Groeten,
    Damian
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ik wou graag meer foto's in mijn post bijvoegen, maar ik kreeg de melding dat ik er maar 1 mocht uploaden. Vandaar hier nog een foto van de klauwbladeren.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Lagere dosering voeding en elke dag water+voeding geven.
      Gebruik je wel kraanwater ? Er lijkt een calciumtekortje aan te komen. (?)
      Als je in 1x voor drie dagen water geeft betekent dat dat ze minimaal 1 dag veel te nat staan.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        QnQ

        Dank voor je snelle reactie!
        Als ik logisch nadenk is dat inderdaad waar dat ze dan 1 dag te nat staan. Ik ga vanaf nu iedere dag een beetje water geven.

        Ik gebruik wel kraanwater en ik zorg altijd dat het kraanwater op +- 22 graden is.

        Welke stappen raad je me verder nog aan? Ik wil wel Calcium geven, maar waarmee kan ik dat het beste doen?

        Comment

        Bezig...
        X