Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Autoflower: Bruine vlekken op blad, gele en afsterverde bladeren.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Autoflower: Bruine vlekken op blad, gele en afsterverde bladeren.

Korting op 420shop
    Ik heb al een tijdje gekloot met deze bruine vlekken (te lezen in mijn kweekverslag ) maar ik dacht dat ik het al een tijdje onder controle had, tot gister en vandaag opeens alles keihard terugkwam.
    Ik ben een beetje ten einde raad, ik dacht dat ik het allemaal onder controle had.

Het zijn Gorilla Glue Autoflowers van Fastbuds

Als voeding geef ik 1ml/l biobizz bio grow, 3ml/l biobizz bio bloom en 3ml/l biobizz alg-a-mic op biobizz lightmix soil, de problemen begonnen al voor de eerste voeding.

Ik denk dat ze misschien te nat kunnen staan, aangezien ik misschien een beetje teveel heb aangedrukt toen ik de potten vulde, maar geen water geven worden ze alleen maar geler van.
    Ze staan in 15L Smartpots, de dames zijn nu 7 weken oud, 3 weken bloei, 3 weken groei 1 week voorbloei.

Last edited by Bringdown; 19 November 2017, 22:28.

Denk dat het een fosfortekortje is.
    Ik geef in deze (en voorafgaande) periode veel meer voeding op Lightmix.

Had je je medium al gemeten ?
    Last edited by QnQ; 20 November 2017, 08:15.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Medium meten schijnt niet zo makkelijk te zijn met biobizz ( http://www.biobizz.com/support/#faq-4937 )

Bijvoeden is ook lastig, aangezien de potten al een hele tijd heel nat staan.

Edit: ik zie wel dat ze het ok vinden om met citroensap of appelazijn de ph te veranderen VOOR het mixen van de voeding, ik zal vanmiddag even met de ph meter aan de gang slaan om wat PHs te meten.

Mn Kraantjeswater is iig een ph van 7.7~7.8, biobizz raad 6.8~7.2 aan, zal zo ff proberen in een batch met voeding

Edit2: Voeding getest, kraanwater + 1/3/3 ml grow/bloom/alga heeft een PH van 6.7, kraanwater + GHE week 6 voeding volgens deze chart: PH precies 7.0
      Last edited by Bringdown; 20 November 2017, 12:29.

Comment

Last edited by MV1977; 20 November 2017, 17:05. Reden: vraag over PH meter toegevoegd.
        1e kweek - Mohan Ram (Done)
        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

• Bringdown
          Bringdown commented
          Editing a comment
          Yep, alle testvloeistofjes waren correct gemeten, ik ga volgende kweek ook zeker aan een tensio, misschien zelfs deze nog, moet ik wel een paar mooie vinden. Maar een ph van 6.7~7 is ok met aarde, dus denk niet dat het een PH ding is.

De potten waren gister lekker drooggetrokken, dus heb ff flink gewatered met GHE trio voeding die gestabiliseerd was op 6.7ph, ik zie nog niet veel verschil, maar ze staan er zeker niet slechter bij.

Comment

Je hebt ze gewoon extra voeding ge geven ? in plaats van alleen water ???

dus heb ff flink gewatered met GHE trio voeding die gestabiliseerd was op 6.7ph, ik zie nog niet veel verschil, maar ze staan er zeker niet slechter bij.
          God was never on your side..

Comment

• Bringdown
            Bringdown commented
            Editing a comment
            Gister ja

Je vond de bladeren nog niet geel genoeg?? je dacht ik geef nog flink wat voeding er bij ??
          God was never on your side..

Comment

Even 'out of the box' je chinese tent 'ademt' geen schadelijke stoffen uit?
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

• Bringdown
              Bringdown commented
              Editing a comment
              Ik zou niet weten hoe ik dat kan testen, maar aangezien dit hetzelfde is wat ook buiten gebeurde, alleen dan eerder, zit ik daar niet aan te denken.

• Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              Het was meer bedoeld als 'optie' voor het geval je zeker wist dat al het andere in orde is/was.

• Bringdown
              Bringdown commented
              Editing a comment
              Hahah, op die fiets, in orde heb ik al opgegeven met deze tent, overleven is het nu

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

• Hoeloes
              Hoeloes commented
              Editing a comment
              Dat kost je dan wel nog een Ph en ec meter van +/- €40,- p/stuk.

• Stemma
              Stemma commented
              Editing a comment
              Er zijn gerust wel goedkopere alternatieven. Je kunt verschillende voedingslijnen ook met elkaar uitproberen, maar dat stadium ben je huer al voorbij. Op een of andere manier doe je me denken aan Modest zijn eerste binnenkweken. Daar ging ook steeds iets verkeerd jammer genoeg.
              Maar buiten ging het op de toprot na toch een stuk beter?

En overigens is bioheaven zuinig in gebruik, ik gebruik het niet alle voedingsbeurten. Algamic vind ik overigens ook een aanrader.

• Bringdown
              Bringdown commented
              Editing a comment
              Ph meter heb ik al, ec meter verga ik aangezien ik op voedingsschema ga werken, en buiten was het niet zo vergevorderd als hier, als ik de planten niet vroeg omgehaald had vanwege toprot had het er zo uitgezien, die bespikkelde blaadjes herken ik hier iig.
          Bezig...
          X