Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gele bladeren

Korting op 420shop
    Beste mede forumleden,

Ik heb een Royal Dwarf Auto Flower staan op potgrond die nu ongeveer 7-8 weken op weg is.
    Ik heb een 60x60x120 tentje met een 250 watt lamp. Temp en Hydro zijn altijd goed geweest.
    Wel gebruik ik gewoon kraan water zonder af te zuren(wel laat ik het 24uur staan voordat ik het gebruik).
    Ook heb ik in het begin Plagron Grow (terra) gebruikt en later over op Plagron Bloom (terra). Hier ben ik nu een paar dagen mee gestopt omdat ik denk dat de plant binnenkort klaar is. (1 a 2 weken)

Alleen nu zie ik steeds meer dunne en gele bladeren, kan dit kwaad of kan ik het beter zo door laten gaan de laatste paar weken?

Ik hoop dat de foto een beetje een duidelijk beeld kan scheppen. Het lijkt wel alsof mijn camera flits de boel nog iets geler maakt. (Samsung S7)

Alvast bedankt! En als er meer info moet komen dan hoor ik het wel.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Kadaver; 28 December 2017, 19:04.

Comment

We zijn weer een dertigtal posts over 'geel blad' verder sinds ik er op ben gaan letten: wordt er bloeivoeding gegeven?
      29 van de 30 keer raak.
      Het hoort zo, als je bloeivoeding geeft.
      Is het een goed fenomeen? In mijn ogen niet. In mijn ogen is een gezonde plant groen, zonder verkleuringen anders dan de natuurlijke. "Herfst" in de plant laten komen omdat anders "de bloeivoeding smaak" terug komt is nogal contradictief; de bloeivoeding veroorzaakt juist de herfst, dus dat zou ook de smaak moeten aandoen.

Hoe dan ook, ik denk dat ze nog meer dan 2 weken nodig heeft. Het aftakelen is te vertagen met groeivoeding.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Weer wat bijgeleerd dus eigenlijk zit er in bloeivoeding gewoon te weinig stikstof,pakt geel blad nog evenveel licht als groen of is dit aanzienlijk minder.

@LR2 Thanks voor je reactie, nu dus aankijken hoe het gaat op gewoon kraanwater en zo nodig weer terug naar een beetje groei voeding? Zijn de smalle blaadjes hier ook het resultaat van of komt dat door zijn soort?

Comment

Zijn er nog meer mensen die hun visie willen geven? Of kan ik deze (afgetakelde) plant maar beter weggooien? Ze ziet er naar mijn mening nog ok uit maar als ik LR2 moet geloven is de plant bijna afgetakeld en klaar?

Ik ben helaas een beginnend kweker, ik heb serieus uren en uren op forums gezeten om mijzelf in te lezen, dat mijn plant zo word van bloei voeding is nieuw voor mij.

Comment

Ik zie inderdaad vooral de kleur geel overheersen.
          Ze had misschien toch een voeding nodig met een hoger stikstofgehalte inderdaad.

Smalle blaadjes zie ik niet zo op de foto's.
          Bedoel je die nieuwe die in de top gevormd worden ?
          Ja, da's per soort verschillend. Planten met meer indica doen dat meestal minder.
          Soms zie je die blaadjes tussen de toppen wat harder groeien, met langere stengels, als de kweker bijvoorbeeld eerder wat teveel blad gesnoeid heeft.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@QnQ Thanks! Het kan zijn dat ik inderdaad wat fanatiek met snoeien bezig ben gegaan. Is er aan de gele bladeren nog wat te doen, of beter om het zo te laten? Ik heb Plagron Terra Bloom gebruikt. Ik heb eventueel nog Bloom stimulator van Bcuzz (atami), hier staat alleen geen samenstelling bij. (Heeft meer foto's maken nog zin? ik heb namelijk het idee dat de camera de boel ook een beetje verkleurd.)

Comment

als je wat kerstgeld over heb koop dan een ph en ec meter en zuur je water dan af met ph min naar 6 en geef voeding met een ec van 1.3.heb je geen centen ga dan regenwater opvangen want dat is perfect voor je plantje en geef 75% van de max van je bloeivoeding.wil je de volgende ronde weer zonder ph en ec meter aan de slag neem dan een grotere pot minimaal 20 liter of specikuip van 45 liter, wel gaten boren in de onderkant en zijkanten onderaan,en haal bij een growshop allmix en biologische bloeivoeding ,dan hoef je pas na een week of 4 te beginnen met voeding.
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

@joremkrank Thanks!! Hier kan ik wat mee. Die meters gaan er komen. ZIjn de meters van een tientje bij de bouwmarkt betrouwbaar of is dat af te raden? Volgende keer inderdaad ook meteen in een grotere pot. Verder de beste wensen allemaal en nogmaals bedankt!

Comment

Nee, die meters werken voor geen meter.

Comment

Vergeet de bewaarvloeistof voor de pH meter niet.
                    Dat zit er meestal niet bij.

Dit soort modelletjes wordt het meest gebruikt:

meturs8465e.JPG

*** voor de oplossing van je huidige probleem, lees de post van LR2 nog eens
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@QnQ Thanks, hier kan ik weer wat mee. En ik heb zeker wat aan de info van LR2. Al heb ik echt het gevoel dat ze binnenkort klaar is. De toppen zijn de laatste week flink dikker geworden en heb eigenlijk zo goed als geen voeding meer gegeven op een klein beetje groei voeding na (1ml op 2l) en moet zeggen dat ik echt het gevoel heb dat dit heeft geholpen tegen het "aftakelen". Morgen even een foto posten van de toppen. (Heb een foto onder de lamp genomen net, morgen plaats ik nog een goede foto! Exuces )

Comment

Ze is er slechter aan toe dan gehoopt. Gele/paarse bladeren en ook op een paar kleine plekjes beginnen de toppen paars te worden. Dit gaat mij nu echt buiten mijn boekje qua kennis en ik denk dat ik haar vandaag maar ga slachten. Er zijn veel toppen die er wel mooi uit zien waarvan de trichomen ongeveer 60-70% bruin zijn. Ik denk dat nog een week wachten er niet beter op gaat worden.

Comment

Vanuit een andere hoek.

Comment

Die is nog lang niet klaar hoor. Ik zou een week groeivoeding meegeven, kijken of dat de aftakeling kan remmen.
                            Het is wel fijn als je een kleine 50 gram extra oogst hebt, met een kleine ingreep als dat.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                            X