Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailing krimpt in elkaar na overpotten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zaailing krimpt in elkaar na overpotten

Korting op 420shop
    Beste Hobbykwekers,

Ik heb zojuist 1 zaailing overgepot naar een andere pot, omdat de andere pot gescheurd was.
    Na het overpotten ging die meteen helemaal in elkaar krimpen. Net een paraplutje.
    Weet iemand wat een mogelijke reden is dat ik iets verkeerd doe of is dit een normale reactie?

Ik heb een foto bijgevoegd.

Groeten,
    Yorrik
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Is de hele kluit intact gebleven met overzetten, of viel die uit elkaar, of heb je verse aarde toegevoegd ?
    Het kan vanalles zijn eh...

Als de kluit helemaal intact is gebleven - ene pot eraf, andere pot erom - is het meest bijzonder, dan zou je dit eigenlijk niet moeten zien.

Als de kluit uit elkaar is gevallen zijn er wortels beschadigd.
    Shit happens...minor heartattack voor de plant, maar ze komt er wel bovenop.
    Als je een doorzichtig potje hebt ofzo, die vanbinnen goed nat sproeien en er een dag overheen laten staan. Een mini kasje met hoge LV.

Als je verse aarde hebt toegevoegd, moet die eerst goed ingewaterd worden, voor je het in de pot doet, anders trekt de drogere nieuwe grond het vocht bij de wortels weg.
    In dat geval een keer langs de hele potrand water geven.
    Een mini kasje zal hier ook wel wat helpen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dank voor je antwoord!

Ik heb geen verse aarde toegevoegd, maar de kluit (als je dat al zo kan noemen) viel wel iets uit elkaar. Ik hoop echt dat die er bovenop komt en ik zal het mini kastje meteen gaan maken.

Groeten,
      Yorrik

Comment

QnQ
        Nogmaals dank voor je hulp!
        Hij staat er weer helemaal normaal bij dus de mini kas heeft duidelijk geholpen.

Het valt me nu wel op dat alle zaailingen/plantjes de bladeren een beetje verkreukelen. Het is lastig om het op de foto te krijgen, maar er zit een golf in de blaadjes. Ik zal even wat extra info geven om misschien oorzaken te kunnen benoenen.

Plagron lightmix, 18 ltr potten
        600 watt HPS (65 cm afstand)
        Temperatuur tussen de 25-27
        LV rond de 55-60%
        Nog geen voeding gegeven alleen Plagron wortelsap en dan licht gedoseerd.
        Er staat een ventilator op de lichtste stand die tussen de lamp en de zaailingen/planten blaast.

De bladeren voelen ook ietsje droog aan.
        Zie op de foto het linkerblaadje.

Groeten,
        Yorrik
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

Comment

Bezig...
        X