Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kurkdroge blaadjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kurkdroge blaadjes

Korting op 420shop
    Beste stoners
    ik heb een kleine kweekje opgestart met 7 plantjes 21ste dag onder 400watter zonder afzuigsysteem met wappertje voor frisse lucht ik had al bladprobleempjes opkrullen naar binnen ma van morgen bij het toppen kreeg ik in de gaten dat sommige blaadjes kurkdroog zijn wat moet ik doen???
    i

Het lijkt erop dat deze het te warm hebben , wat is de afstand tussen je lamp en plant ?

Comment

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Wat moet je doen? Een afzuiging installeren vaneigenst. Een hps haalt veel vocht uit de lucht. De lucht moet dag en nacht ververst worden en al zeker als de lamp brandt.

Een afzuiging met koolstoffilter kan je combo kopen.

Comment

Vpd eens googelen. Wellicht is dat uw probleem omdat je de lucht niet ververst. Het heeft dan met de luchtvochtigheid/verzadigde lucht te maken en niet je temperatuur.

Maar op zich staan ze er niet dramatisch bij afgaande op de foto.

​​​​

Comment

Comment

Ik denk zelf dat de verluchting het minste probleem is.
              Ze hebben het warm, te zien aan de kano-vorm op sommige bladeren. Maar er is meer aan de hand; enkele planten missen bladeren, de bodems zijn allemaal verschillend, sommige bladeren hangen parasol-achtig naar beneden, de tent lijkt geen bodem te hebben.. Dat is op te lossen, als je de bron van het probleem kunt vinden. Met de informatie die je verschaft, lukt dat niet.

Kortom: je bestrijdt nu een enkel probleem, waar slechts een enkele plant last van heeft. De overige problemen, die blijven bestaan.

HPS onttrekt overigens geen vocht, da's onmogelijk. Waar moet dat vocht blijven? Door warmte, verdampt er water uit de planten. Het is de (warme) lucht die water onttrekt aan de plant, niet de HPS die water onttrekt aan de lucht. De lucht kan in een ruimte met 40hps lampen, nog prima een LV hebben van 60%. Zonder ventilatie stijgt de luchtvochtigheid juist. Wiet is zo veerkrachtig dat ze dat prima op kan vangen, bij een LV van hoger dan 30% gooit ze gewoon meer stomata open, of ze maakt er een boel extra aan.
              VPD kan prima in orde zijn in een systeem zonder ventilatie. Er moet daarvoor een goede balans zijn tussen wateropname, en vochtconcentratie in de lucht. Dat kan helemaal prima, ook zonder ventilatie. Ik denk daarom dat het VPD-antwoord niet helemaal aansluit op het probleem.

Wat dan wel richting een oplossing gaat? Nou, misschien dat de kweker ons eens vertelt wat hij doet met zijn planten qua voeding, water, bodem, pH, EC, enzovoorts. Precies zoals uitgelegd in "Hoe ben ik een awesome jointjedraaien beginner"
              GEEF INFORMATIE!
              ALLERBELANGRIJKSTE: TOPICTITEL. Niemand zal je gaan helpen als die een topic ziet met de titel 'plantjes' of 'help'. Je maakt het ook moeilijk voor anderen die op zoek zijn naar info, aan het woordje 'help' hebben ze niets. Aan het woordje 'plantjes' ook niet, want stel dat dat topic over tomaten gaat? Dat is gewoon misleiding. Je hoeft niet origineel te zijn, maar in een vragentopic ben je verplicht om een duidelijke omschrijving in de titel te zetten. 'Blad geel' of 'blad bruin' kan voldoende zijn, maar je bent volwassen, ik mag hopen dat je dan drie woorden kunt verzinnen.

Belangrijkste: Die foto. (vaak laat de plant zien wat er mis is)
              Tweede plaats: Soort, verkoper. (elke verkoper mag zelf een naam kiezen. Een Super Silver Space Haze, kan best een gewone Silver haze zijn, met een ander naampje. Sommige zadenboeren hebben specifieke problemen)
              Derde plaats: Info over grond, pH, EC, voeding, belichting, temperaturen, watergift, beestjes, enzovoorts.
              Vierde plaats: wat zie je, en wat heb je gedaan?
              Vast niet alle informatie weet je, of kun je meten. Maar hoe meer je ons geeft, hoe meer we kunnen nadenken over het optimaliseren van die weg naar Rome voor jou. Als je alle stenen voor jezelf houdt, dan kunnen wij niet helpen bouwen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik denk dat ze allen op dezelfde grond staan correct me if i'm wrog topic starter. Maar degeen waar de bladjes van doorhangen zijn net degene waar de pot er stukken vochtiger uitzien + hangt die lamp op 40 cm van de top van je hoogste plant of van je pot? Want op foto lijkt het dat deze te diep hangt en bij kleine plantjes in groei is het beter dat je ze nog iets hoger hangt mag zelf 50cm zijn. Meet ook eens je RV meten is weten.
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Gohja vocht trekken is misschien verkeerd verwoord. Maar ze droogt wel de lucht uit. Lv zakt hier aanzienlijk met hps licht aan. Ik zuig full continu af en zonder lamp stijgt de lv.

​​​​​

Comment

De LV stijgt dan omdat de verdamping nog even door gaat. De planten willen warmte kwijt, en ronden hun fotosynthese af voor de nacht. Daarbij komt nog behoorlijk wat water vrij. Actieve koeling ja?! Jep. Als de plant op hoge temperatuur blijft, dan blijven celprocessen doorgaan terwijl er geen energie beschikbaar komt uit fotosynthese. Dat proberen ze te voorkomen.

Aan de topicstarter: nu weten we nog steeds niets. Geef je kraanwater? Regenwater? Hoeveel? Heb je voeding gebruikt, welke? Welke grond heb je gebruikt?
                    Ook biologisch en zonder poespas, moet wel te achterhalen zijn wat je dagelijks in de gieter stopt..
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Ze staan zo te zien aan de natte kant. Met deminwater werken geeft inherent problemen. Deminwater bevat geen mineralen of zouten, en onttrekt daardoor juist water aan de plant. Zelfs een 50/50 mengsel is eigenlijk te 'leeg' voor de meeste planten.
                      Kraanwater is prima, zolang het maar de juiste pH heeft. Anders regenwater, dat is optimaal voor alles. Deminwater is een pertinente no-go tenzij je er voeding bij gooit. Dan is het juist uitermate geschikt, maar de voeding zorgt dan voor de juiste zoutconcentratie.

Ik denk dus verzopen, verdroogd (door 50% demin!), aangedrukte aarde (=slecht! Aarde moet luchtig zijn en blijven), te nat en te warm. Dat zijn een boel verbeterpunten.

Planten van dit formaat drinken niet veel. Ze verbruiken denk ik zo'n 100mL per dag. Dus zorg dat de bodem vochtig is, en licht vochtig blijft. De boel mag best eens uitdrogen tussendoor, dat kan wiet best hebben als je er binnen 48 uur bij bent. Maar te nat.. Dat hoeft maar een keer te vaak te gebeuren, en dan houd je geen wortels meer over.

Comment

Bezig...
                      X