Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help! Bladeren sterven af

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help! Bladeren sterven af

Korting op 420shop
    Hallo kwekers
    ik ben pas begonnen met het beginnen van kweken. ik heb me in de boeken verdiept alleen heb ik nu een probleem: de bladeren lijken af te sterven en ik weet niet wat het is misschien kunnen jullie mijn probleem oplossen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Dat ligt eraan wat je fout gedaan hebt.
    (ik weet niet wat het is, waar ze in staan, waar ze onder staan, wat ze krijgen etc etc etc .........
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ze groeien ook niet zo snel meer
      Hier wat algemene informatie
      krijgen gwn water wanneer nodig is
      1x in de week geef ik ze pokon
      staan 12 uur onder het licht en 12 uur in het donker
      staan onder 2 lampen 2x 10 wart
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

Comment

zet ze eerst is op 18u licht en 6u donker , das namelijk de groei lichtcyclus
        jij hebt ze op bloei tijd cyclus gezet 12 u licht 12 u donker
        ik zou opnieuw beginnen want als je terug van licht ga switchen ga je een hoop stress geven aan je plantje
        ik zou ook ineens zien voor een zwaardere lamp want 2x10 W gaat het niet doen
        Heb je niet de mogelijkheid om HPS of Led te hangen ?
        Je kan ook een deftige voorgroei setje kopen bv 2x55W of 2x75W van mammoth

Comment

Bedoel je hiermee dat ik ze kan weggooien
          Ik zal dan ff een setje kopen. Maar hebben die lampen dus te maken met het afsterven van die blaadjes en door dat ik ze al op de bloei tijd cyclus heb gezet?

Comment

• aiightt
            aiightt commented
            Editing a comment
            Er kunnen veel redenen zijn dat dat gebeurd, geef even meer info in welke potgrond je kweekt , hoeveel je water geeft , zit er trouwens een gat onderaan je pot dat het overtollige water weg kan ? alles wat je al gedaan hebt enzo is allemaal nuttige informatie voor ons om je zo goed mogelijk te helpen

Zoveel heb ik niet gedaan liet het vooral ze eigen gang gaan. Er zit een gat onder de pot ik gebruik aarde van de intratuin:potgrond speciaal voor kamerplanten met 6 maanden voeding en stimuleert wortel groei op de achterkant staat ph= 5,2
          ik water de planten als de bovenkant van de aarde er droog uitzien vervolgens steek ik me vinger er een stukje in en kijken of ze water nodig hebben dit Geef ik dan verdeeld todat het water in kleine hoeveelheid uit het gat onder aan de pot uit komt
          ook geef ik 1x per week pokon
          meer doe ik niet
          alvast bedankt voor jullie hulp

Comment

Zulke jonge planten moet je niet voeden. De pot is half leeg en de bodem te nat.
            Vanaf daar verder gaan kijken.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oke bedankt ik hoop dat het nog goed komt zal even stoppen met voeding en wat extra aarde der in doen. Ik had gehoord dat plastic potten beter zijn dan deze van klei klopt dit?

Comment

In principe wel. Ik zet daar alleen cacti in. Want plastiek trekt geen vocht uit je aarde, klei wel.
                Maar dat is op zich allemaal kommaneukerij.

Comment

Oke ik zal al jullie tips gebruiken. Maar nou ben ik toch nieuwsgierig wat de oorzaak is van die bladeren?

Comment

• Organisch
                    Organisch commented
                    Editing a comment
                    LR2 zei het al. Te nat en te weinig aarde. Dat is waarschijnlijk de oorzaak. Ik zou die pot niet opvullen, maar volledig overplanten in een grotere maat pot. Ze inplanten tot aan de lobblaadjes. Als je dwarft (meteen 12/12) is het beter ze van de eerste keer ruime voeten te geven.

Oorspronkelijk geplaatst door Sam1997 View Post
                  Oke ik zal al jullie tips gebruiken. Maar nou ben ik toch nieuwsgierig wat de oorzaak is van die bladeren?
                  Misschien dat ze te lang nat staan, je geeft misschien te vaak water? Beter water geven als ze het nodig hebben. Voor mij, ik check de gewicht van de pot/plant voordat ik ze weer water geef. Een pot vol met water is veel zwaarder dan een pot zonder water, dus als ie vrij licht is geef ik water/voeding.

Comment

Bezig...
                  X