Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hallo bloemisten, Last van TMV?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hallo bloemisten, Last van TMV?

Korting op 420shop
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by DOBBELSTEEN; 7 March 2018, 08:20.
    5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

Lijkt inderdaad een virusje. Lijkt niet direct op TMV.
    Misschien dat de batmix-experts meer weten.

Ik zie wel weer 11L potten die niet goed gevuld zijn.
    Je hebt de batmix een paar weken van te voren gespoeld, zoals aangeraden wordt door Plagron ?

* topic verplaatst naar de helpdesk
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat is geen TMV inderdaad. Lijkt me ook niet echt een virus, eerder schade die ooit op het blad is ontstaan en doorgegroeid is. Dat geeft wat littekenweefsel.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bedankt voor de reacties.

De puntjes van het nieuwe blad begint nu wel geler te worden, overal lees ik dat dat symptomen kunnen zijn van overvoeding?
        Ik voed mijn planten verder niet.. Pas over 2 weken (2de week bloei) krijgen ze van mij bloeivoeding.
        Heb ze zinds gisteren in 12/12 gezet.

Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Want zou het overvoeding zijn, waarom nu pas na 4,5 week?

Ik upload zo zsm een foto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DOBBELSTEEN View Post

Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Want zou het overvoeding zijn, waarom nu pas na 4,5 week?
          Als je vandaag wat te veel voeding geeft zal je dat morgen niet zien.
          Tekenen van overvoeding zijn het gevolg van een periode met teveel voeding.
          Je kan dus best al een paar weken te hoog zitten eer je signalen begint te zien.

Die batmix bevat voeding voor 6 weken. Misschien was die dosis wat te hoog voor je plant?
          2018, Bubblegum, Kera Seeds
          2019, Jack Herer, Kera Seeds

Comment

Ik heb Batmix ook gebruikt in het verleden, het was te sterk voor mijn planten en ik had steeds last van overvoeden en kon er niks aan doen. Nu alleen maar aarde zonde voeding gebruiken, dan kan ik zelf de voeding regelen

Comment

Wat je wel hebt met die batmix is dat ze hoog is aan fosforgehalte. Door die hoge fosfor gaan ze meer kalium nodig hebben. Als je daar een tekort van hebt gaan uw bladeren aan de randen vergelen en uiteindelijk uitdrogen. De randjesziekte noemen ze dat wel eens. Het blad krijgt in een vergevorderd stadium dan een paarse gloed en sterft uiteindelijk af door uitdroging/verdorring.

Comment

Last edited by DOBBELSTEEN; 10 March 2018, 15:04.

Comment

Gewoon koffie dik kijken en enkel afgezuurd water geven.

Ik was toch zeer tevreden over batmix. Ik had ook een soort die er in verbrandde, maar die heeft dat goed opgevangen en is gewoon lekker blijven doorgaan. De smaak was onevenaarbaar.

Comment

Nu niet voor het 1 of het ander, maar uw planten zien mooi groen. Wat je daar voor hebt heeft niks te maken met die batmix. Er lijkt een laagje afgeschraapt te zijn. Nooit eerder gezien.

Comment

• Organisch
                      Organisch commented
                      Editing a comment
                      Toch vergeling aan de randjes wat kan zijn door teveel fosfor. Wat in batmix aanwezig is. Een pril beginstadium. Als het gaat verdorren is dat wellicht een kalium tekort.

Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post
                    Gewoon koffie dik kijken en enkel afgezuurd water geven.

Water afzuren? Ook als de pH waarde van mijn aarde rond de 5,9 - 6,1 ligt?

Tot nu toe heb ik het water nog nooit afgezuurd omdat dit zelf geregeld zou worden? En de metingen zijn altijd juist geweest.

Comment

Op aarde is dat niet zo nodig. Hoewel dat voor discussie vatbaar is. Ik doe dat omdat ze dan alles beter opnemen en dus beter presteren. Mijn kraantjeswater gaat naar ph 8. Dat kan het substraat ontregelen.

​​​​​​Wat ik wou zeggen is alleen water geven. De kracht van niets.

Comment

Dat blad begint geel te zien waar er de helft van het bladgroen weg is, wsl zal zich dat nog doorzetten. Dat is geen overbemesting of tekort en heeft niks te maken met die batmix.

Comment

• Organisch
                          Organisch commented
                          Editing a comment
                          Wat is het dan wel?

• beowulf
                          beowulf commented
                          Editing a comment
                          Beestjes ofwel de 1 of de andere ziekte. Iets wat ik nog niet gezien heb. Kijk naar die tweede foto, alles ziet groen maar er is iets wat dat blad heeft aangevreten waardoor er een laagje bladgroen weg is. Ga jij mij vertellen dat dat aan de batmix ligt? Een node lager is dat aan het vergelen.

Kijk is op de onderkant van het blad of er beestjes zitten?

Geen beestjes..

En nee. De bladproblemen die op de foto te zien zijn, zijn niet veroorzaakt door batmix.

Bovenste nieuwe bladeren, welke nu gele puntjes krijgen, zijn waarschijnlijk wel aangetast door overbemesting vanwege batmix.

Vanaf 20:15 gaan de lampen aan, ik zal dan direct een foto uploaden zodat we dat probleem ook kunnen bevestigen.

Comment

Kan geen kwaad. Ik kweek al 10 jaar in batmix, niks simpeler. Ze gaan erin vanaf week 3 of 4, week 5 in bloei en pas een week of 3-4 later moet je wat bloeivoeding beginnen geven. Als het indica's zijn zijn dat rondes waarbij ik mss 10 keer voeding meegeef. Voor de rest regenwater. Om een idee te krijgen, ik heb mijn originele ples pk13-14 nog van in 2009. Op die manier heb je ook zelden of nooit tekorten. Hooguit wat verbrande puntjes, who cares.

Comment

Bezig...
                          X