Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

blaadjes 9 vingers ? Beginnend probleem ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blaadjes 9 vingers ? Beginnend probleem ?

    Korting op 420shop
    heb aantal vraagjes ik zit nu maand en een half in voorgroei op 20/4 nu wil ik nog weekje op 18/6 draaien voor ik ze in bloei zet naar 12/12 maar mag dat
    en dan heb ik een klein bladprobleem zie foto iemand die me daar kan mee helpen
    en is het normaal dat de bladeren 9 vingers hebben dacht zeven of vijf vingers of ben ik mis
    kweet jammer genoeg nie welk Soortje het is maar dacht een amnesia lemonater
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    #2
    Zolang er groen aan een blad zit kan het aan fotosynthese doen. Niet meer als ge het van de plant trekt natuurlijk. Heeft ook geen zin om daarop voort te gaan, je trekt best een foto van de gehele plant.

    Comment


      #3
      Ik zal kijken om vnv nog eens een foto te posten van de gehele plant

      Comment


        #4
        Hier een foto van de gehele plant het is dus een amnesia lemonator staat in tent van meter op een meter met 600 w lamp in 50 liter pot nu 1,5 maar voor groei op 20/4 wil nu nog weekje naar18/6 gaan en dan in bloei zetten
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.

        Comment


          #5
          Mag ik geen bladeren eraf trekken mss en degene ik eraf gehaald heb waren ook de enigste met dit probleem een stuk of 5 op de hele plant die ik verwijderd heb ik moet echt nog veel leren ik hoor en lees zoveel dat ik om den duur nie weet dat te geloven

          Comment


            #6
            Op de derde foto in de 1e post zie ik wel wat stipjes op het blad die er wat verdacht uitzien.
            Dat zouden best eens beestjes kunnen zijn (ook omdat je de plant uit de tent haalt enzo)
            Als ik dan moet gokken denk ik aan het beginstadium van spint misschien ?
            Die zijn heel klein in het begin, zien eruit als een zandkorreltje, of kleiner zelfs, ze bewegen vrij langzaam en zitten aan de onderkant van het blad.
            Zou dat wel even goed checken met een vergrootglas of het blote oog, als je een goed werkend setje hebt.

            Het blad lijkt ook een beetje crispy ?
            Dat kan er wel op wijzen dat er iets is, maar ik weet zo niet precies wat.

            Plantje ziet er verder wel goed uit hoor.
            Er is veel info te vinden, het is ook niet de bedoeling dat je alles nadoet, maar dat je kennis opdoet, en daaruit je eigen plan trekt
            Ik zou ze ook nog wel een weekje laten groeien en gezond houden.
            Niet naar 18/6 maar laten zoals het is en daarna meteen naar 12/12.
            Als je de uren verminderd richting 12/12 in plaats van in 1x, dan duurt het langer voor ze in bloei gaan.
            Je kan natuurlijk ook nu naar 12/12 maar met 1 plantje onder 600W zou ik ze liever flink groot hebben anders is het helemaal niet rendabel.

            Als je toch in de leer-mode zit heb ik nog een hulpmiddeltje voor je bookmarks: Marijuana problems and symptoms by picture



            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X