Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blue Cheese zaailingen vertonen bladproblemen. HELP ^.^

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Blue Cheese zaailingen vertonen bladproblemen. HELP ^.^

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Dit keer heb ik gekozen voor Blue Cheese.
    De zaailingen hebben vanaf 28 februari in seedmix gestaan zonder voedingsstoffen.

Momenteel vertonen alle plantjes dezelfde tekenen. Hangende bladeren en verkleuring.
    Ik durf momenteel geen water te geven aangezien de hangende bladeren naar mijn mening tekenen zijn van overbewatering?
    Ondanks dat ik al 4 dagen geen water meer heb gegeven.
    Zolang er nog lobblaadjes aan de plantjes zitten hoef je geen voeding te geven toch?

Misschien dat iemand van jullie ziet wat er scheelt!

Met vriendelijke groet,

Koalaaa
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Geen idee, maar die zijn klein voor drie weken oud te zijn. Wortelproblemen gok ik dan, zaailingen hebben geen voeding nodig. Dat die nu al zonder vallen is vreemd.

Comment

Hallo Beowulf,

de plantjes hadden een volledig ontwikkeld wortelstelsel. De grond tussen de wortels was gewoon vochtig en niet kletsnat. Ze schreeuwen in ieder geval om aandacht. Ik ga ze morgen ompotten naar grotere potjes en dan hopen dat ze herstellen! Anders kan ik beter opnieuw beginnen

Comment

Ik ben zo vrij geweest om de belichting van je foto iets aan te passen zodat het wat beter zichtbaar is.
        image_68234110.jpg
        Ik denk dat ze inderdaad wat te lang nat gestaan hebben.
        Iets teveel water, dat gebeurt iedereen weleens.

Een tekort kan niet in de eerste 2 weken.
        Een blokkade kan alleen als je gekke dingen doet, en die lees ik niet.

Niet compleet uitdrogen nu dus.
        Pak die potjes elke keer op, je voelt zelf wel wanneer zoiets bijna niks meer weegt, dan staan ze te droog.
        Als ze relatief zwaar zijn dan staan ze wat te nat.

Misschien is het een idee om ze binnenkort in een grotere pot te zetten ?
        Dan kun je ze meteen tot 1cm onder het 1e blad ingraven want ze zijn een beetje van de strekkerige zo te zien.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hallo QnQ,

Ten eerste heel erg bedankt. Wat aardig van jullie dat jullie willen helpen.

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden.

Ik heb nagevraagd hoe lang zaadjes eigenlijk in kale seedmix kunnen blijven.
          Toen werd mij duidelijk dat ze beter na 5 dagen al hadden kunnen zijn omgeplant in plaats van na 21 dagen.

Mijn zaadjes stonden namelijk 3 weken in die kale seedmix (ondanks dat de lobblaadjes er nog aan hangen en ze geen voeding nodig hebben). Daarnaast was het wortelsysteem volledig uitgegroeid in de kleine potjes. De grond bovenin was kurkdroog, maar onderin bleef het vochtig (niet nat, maar vochtig).

Nu heb ik alle dames om gepot naar 11 liter potten en ze vertonen weer tekenen van normaal leven!
          Bij het om potten heb ik de nieuwe grond licht ingespoten met 2ml per liter Rhizotonic.

Nu vraag ik mij af of ik die kapotte bladeren het beste kan laten zitten of voorzichtig kan weghalen.
          Ik neem aan dat deze bladeren ook energie wegnemen van de rest?

Verder vraag ik mij af hoe ik het beste water kan geven als ik de dames zo ingraaf zoals jij omschrijft?
          Want ik ben bang om natuurlijk weer te veel water te geven. Dus van bovenaf? Of langs de rand? Met een gieter of?
          Graag zou ik jou/jullie manier van bewateren te weten willen komen.

Mvg, Koalaaa

Ps. ik zal morgen een nieuwe foto uploaden van de dames ^^

Comment

misschien blumat tensiometers gebruiken ?
            is wel een30 euro/stuk maar ik gebruik ze nu ook en houd mijn meters zo rond de 200
            succes

Comment

Voila, daar gaan ze zeker van opknappen.
              Hoe je water geeft maakt niet zoveel uit. Gewoon wat je eigen voorkeur heeft.
              In m'n voorgroeitentje geef ik van onder water, en als ze in de bloeiruimte komen krijgen ze van boven.
              Als je van boven watert, in ieder geval niet tegen de stammetjes water geven, maar ruim er omheen.
              En als je een tensiometer gebruikt is die nauwkeuriger als je van boven water geeft.
              Mja, het kan allemaal dus.

Blaadjes kosten geen energie, die leveren energie.
              Tot de plant bepaalt dat het genoeg is, dan gaat ze alle mobiele voedingsstoffen langzaam (of snel, dat ligt aan de behoefte) eruit trekken en de bladsteel afkurken.
              Als dat laatste gebeurd is valt het blad er vanzelf af en is er geen kans op infecties door de wond. (bijvoorbeeld meeldauw en toprot komen zo je plant binnen als je blad zelf verwijderd)

---

Volgens google is afkurken geen bestaande term en mijn spellingcontrole denkt dat ik afrukken bedoel.
              Ik heb dat eens van Monty gelezen en ik vind dat het wel precies weergeeft wat er gebeurt vlak voordat de plant het blad los laat.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
              X