Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

onderste bladeren geel & droog.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vroeger hoorde ik nog wel eens iemand over het nut van enzymen
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post
        Ik zou overpotten hoor.
        De oorzaak is wellicht teveel water ja. Maar ge moet nog wel meer dan een dikke maand he
        Pot die wel stressloos over he. Je kan in je nieuwe pot een kuiltje maken op maat van de bloempot waar ze nu in staan. Dan past de aardekluit van je oude pot perfect in de nieuwe en veroorzaakt dat geen stress. Zachtjes toedekken en zeer zachtjes aandrukken.
        Die gaan daar van opleven.

Gewoon die nieuwe pot opvullen en je oude pot daarin zetten om dat kuiltje op maat te krijgen. Als dat gebeurd is de oude pot verwijderen en de plant in het kuiltje plaatsen.
        ze zitten nu in 10L potten en heb geen grotere staan (heb er een aantal).
        vanaf de volgende kweek zal ik veel beter men best doen en al de tips die ik hier gekregen heb toepassen..

dus verse potgrond dat niet teveel water krijgt is wel goed voor in te kweken of heb ik het verkeerd op?

Comment

• Organisch
          Organisch commented
          Editing a comment
          My bad. Op de foto leken ze in veel kleinere potjes te staan. 10L moet inderdaad voldoende zijn. Ik had over uw post van 4 dagen geleden blijkbaar gelezen

Waar ik vooral op probeer te letten is dat mijn aarde klammig is, niet sponsig. Als je dat in uw handen pakt en je knijpt op die aarde mag er niets vocht uit druppen. Je moet dat klammig uit uw handen kunnen wrijven zodat het nog mooi uit elkaar valt zonder teveel klonters.
          Als ik mijn watergiftes met vroeger vergelijk geef ik nu minstens dubbel zo weinig.

gewone potgrond kan zeker dienen voor wiet want wiet is een onkruid
        ik gebruik universele potgrond van canna sana met perliet en voor 100 dagen voeding
        ik zaai ontkiemde zaden in potjes van 0,7 liter en daar blijven ze in staan tot ze volgeworteld zijn na 2/3 weken en geef die tijd zelfs geen voeding
        pas beetje terra grow voeding (1ml/l) na overpotten in 11 liters wat ik opbouw tot max 3ml/l tot ik begin bloei zie (echte pruikjes)
        in kleine potjes de eerste week zelfs geen water juist bovenkant benevelen om uitdrogen te voorkomen
        ik bevochtig mijn aarde wel lichtjes voor ik ze in de potten doe (je moet balletje kunnen maken maar het water mag er niet uitlopen he)
        laatste kweekje had ik zo bijna 500 gr droog onder hps van 600 watt
        succes en leren kost nu eenmaal geld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeVito View Post
          gewone potgrond kan zeker dienen voor wiet want wiet is een onkruid
          ik gebruik universele potgrond van canna sana met perliet en voor 100 dagen voeding
          ik zaai ontkiemde zaden in potjes van 0,7 liter en daar blijven ze in staan tot ze volgeworteld zijn na 2/3 weken en geef die tijd zelfs geen voeding
          pas beetje terra grow voeding (1ml/l) na overpotten in 11 liters wat ik opbouw tot max 3ml/l tot ik begin bloei zie (echte pruikjes)
          in kleine potjes de eerste week zelfs geen water juist bovenkant benevelen om uitdrogen te voorkomen
          ik bevochtig mijn aarde wel lichtjes voor ik ze in de potten doe (je moet balletje kunnen maken maar het water mag er niet uitlopen he)
          laatste kweekje had ik zo bijna 500 gr droog onder hps van 600 watt
          succes en leren kost nu eenmaal geld
          Dank jullie wel voor al de nodige tips! Ik denk dat mijn volgende kweek veel beter en vlotter zal verlopen.
          Heb al de nodige tips en comments opgeschreven dus ik denk dat deze topic wel mag gesloten worden dan.

Heel veel dank aan iedereen die geholpen heeft!

Mvg,

rempie

Comment

dank aan iedereen!

You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

Comment

Bezig...
            X