Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

hellup gekke gele kleur op blad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: hellup gekke gele kleur op blad

Vind je Monty volgens mij heb jij nog nooit een buiten kweek gedaan?
    Dusss
    God was never on your side..

Comment

Ja vind ik wel een plant die volgens jouw nergens last van heeft vertoon naar mijn weten niet dit soort blad. [IMG]http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...3&d=1280425175[/IMG]

Comment

Ziet er gewoon voedingstekort uit, veel meer voeding geven.. Effe wat voedingsoplossing spuiten op de bladeren en kijken of ze groener worden. Doe dit 2 dagen of paar keer per dag en zie je ze verbeteren dan ben je zeker dat het helpt.

Voeding is gemaakt voor kleine binnenplanten, bij grote planten moet je wel durven extra veel of hogere dosis,(iets hoger). Die planten zuipen als de beesten, als je niet genoeg heeft dan blijf je met tekort zitten, ook al geef je iedere dag hehe.

Gewoon zoveel mogelijk bloeivoeding geven en komt vanzelf goed. Alst warmer weer wordt in combinatie met bladspuiten, tis wat te slecht weer ervoor nu..

Je bent te laat begonnen met voeden, je moet regelmatig voeden paar keer per week zeker alst warm is, dan krijg je geen tekorten plots. Als je afwacht tot je plant geel wordt dan zit je al met serieus tekort en is niet zo simpel op te lossen, want ze vreten voeding hehe

Trouwens het is een kalium tekort, komt altijd tijdens de bloei op sinds het samenwerkt met fosfor waar ze nu veel van nodig hebben. Wat extra pk13-14 zou ook helpen indien je niet gebruikt. Op zich niets om je zorgen te maken, alleen hoe meer voeding ze krijgen hoe makkelijker ze dikke toppen aanmaken. Ze leven op water en brood nu..

Mooie plant, welke soort is het?
        Last edited by OnlineAlien; 31 August 2010, 04:26.

Comment

Hey bedankt voor je bericht!
          Goed om te weten dat het een kalium tekort is.
          Het zijn Hercules indica plantjes, ze staan hier te zweten in de Spaanse zon lol.
          Meer foto's staan in mijn verslagje voor de buitenkweek ( http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...anse-zon/page8 )
          sigpic

Comment

ow ze staan in spanje vond dat ze er abnormaal vet uitzagen voor tijd vant jaar hehe
            ja met dat weer moet je veel voeding geven, als je te weinig geeft zalt tekort enkel groter worden

enkel kalium verhogen is niet zo goed, sinds dan je fosfor te laag kont, best pk toe doenienen zodat beide verhogen,

Comment

thx voor je reaktie.

Ik heb vandaag pk gekocht moet ik dan stoppen met bloeivoeding?
              Misschien een beetje veel beiden geven ?
              Ook heb ik een ph meter gekocht en mn spaanse kraanwater is ph 8.1 niet zo best dus.
              Zal op zoek gaan naar ph -
              sigpic

Comment

Je kan gewoon bloeivoeding blijven geven,dit heeft een andere functie dan de p-k,
                Zoals ik in mn eerste antwoord al gezegd heb denk ik dat de hoofdzaak van je probleem bij een te hoge ph ligt,dit verstoord de opname van andere stoffen.
                Dus hou je gewoon aan het voedingsschema van je voeding,zuur je water af en ga wat p-k opbouwend bijgeven.
                Komt vast in orde.

Grts
                Daniella.
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

pk13-14 moet je samen met bloeivoeding geven zodat je extra veel pk kan toedienen. Zonder standaard bloeivoeding zal extra pk niet genoeg zijn. Bedoeling is om je pk van je bloeivoeding te verhogen door apart extra bij te geven.

Sinds het warm is kun je iederee goed voeden, je zou ze langzaam terug groen moeten zien worden. Als je de volgende dag geen verbetering ziet geef je te weinig.

Maar ja kan een tijd duren tegen dat volledig weg is, sinds een plant van 30cm makkelijker groen te krijgen dan ene van 1.5m

Comment

ok ga proberen nog wat te redden.
                    Bedankt voor de reakties
                    sigpic

Comment

Maak nog es paar fotos want die toppen zien er redelijk vet uit ehhe.. Op zich is t'ergste dat er kan gebeuren dat je geen bladeren meer over hebt, ze zuigen nu al je bladeren leeg door tekort aan voeding. Normaal gezien zal je plant tegen dan al klaar zijn. Maar ja sinds ze tekort hebben ben je opbrengst aant verliezen aangezien plant niet genoeg heeft voor de toppen..

Staat die in een pot en hoeveel liter?

Comment

hey thx voor je bericht.

Ik heb er 2 in potten van 40 liter staan.
                        Ik krijg het idee dat alles in spanje veel sneller gaat dan in nederland.
                        De bloei begon al in de 9e week, en volgens de zaadboer moeten de planten 9-10 weken bloeien, maar als in naar de trichos kijk zijn ze al aardig milky en zie ik al wat amber ze bloeien nu 6 weken.
                        Misschien omdat het hier ongeveer 2 uur eerder donker is dan in nederland en het meer zon krijgt.
                        Ik denk dat ze nog een week moeten of denken jullie dat ze langer moeten?
                        Vorig jaar zat ik zo te w88 op meer amber dat de toppen op een gegeven moment uitlopers kregen ( het was trouwens wel lekker ).
                        Dus ben ik een beetje bang dat ik weer te lang wacht maar vorig jaar kapte ik de planten pas in oktober

top_pot.jpg top_pot2.jpg

Hier 3 planten in de grond zie het kleurverschil

overzicht-kleurverschil.jpg

Hier een foto van een gele rakker
                        geel.jpg

bijna dood ervaring veel dood en dor blad
                        bijna-dood.jpg

duo penotti 2 kleuren in een pottie voor de verandering de kleur paars lol
                        paarsig-blad.jpg
                        sigpic

Comment

Is het een vroegbloeiende soort? Normaal gezien midden september tot midden oktober komen de planten klaar hehe. Vroegbloeiers wat eerder.
                          De planten in de grond kunnen zelf voeding opnemen, die in potten zijn afhankelijk van jouw. Potten zijn mss ook veel te klein geworden waardoor voeding nog sneller op is.
                          Maar ja dit is geen tekort meer dit is zware ondervoeding waaraan ze leiden. Zoveel keer per dag goed voeden alst maar kan. Vanaf de pot droog is goed voeden...

maar ja een voedingstekort bij grote planten is niet zo makkelijk op te lossen omdat ze mss meer verbruiken dan je hun per dag geeft en dan wordt het gewoon erger. Maar je moet durven voeding geven, anders zit je met zulke zware tekorten..

dor blad is gewoon blad waar alle voeding leeggezogen is, je planten zijn ieder blad waar nog voeding inzit aant leegzuigen zodat ze hun toppen kunnen ontwikkelen. Als je nu genoeg voeding geeft dan zal het stoppen en vergroenen.. Best de dorre bladeren verwijderen als ze uiteindelijk leeg zijn ivm schimmel<<<

Plantjes zijn zwaar aant verhongeren, ziet er lelijk uit maar ze zijn gezond, naatuurlijk kunnen toppen niet goed ontwikkelen dus snij je ferm in je opbrengst.

Als je goed voedt kun je ze in 4 dagen knalgroen hebben terug...
                          Last edited by OnlineAlien; 3 September 2010, 18:45.

Comment

het is geen vroegbloeiende soort
                            Dit zijn ze
                            Type: Indica dominante Hybride
                            Bloeitijd 9-10 weken
                            Opbrengst: Tot 600 gram/m2(indoor) Smaak: Coffee punch met een hintje haze
                            Effect: Sterke en langdurende stoned
                            Bloemen: Grote en harde buds
                            THC: Percentage tot wel 23%

Je hebt gelijk als je zegt dat ik bang ben om teveel voeding te geven ben bang dat het precies dat probleem is.
                            Omdat de planten ongeveer 13 liter water nodig hebben per plant dacht ik dat dat veel te veel voeding zou zijn als ik 13 liter water met voeding zou geven.
                            Dus gaf ik ze 12 liter gewoon water en een liter water met voeding , toen zag ik de planten achteruit gaan en stopte ik met de voeding omdat ik dacht dat de planten slechter werden door de voeding.
                            Precies de verkeerde diagnose duhhh
                            Kijken wat er gebeurd als ik ze 13 liter water met voeding geef
                            sigpic

Comment

iedere keer als ze droog staan voeden, met die hitte zou je twee keer per dag kunnen geven> smorgens en eentje in late middag. je zult de groene kleur weer in blad zien trekken

zolang je plant niet donkergroen staat is er geen risico op overvoeding. Alleen wanneer je een mooie groene plant hebt zoals die op aarde moet je kunnen inschatten wanneer ze voeding nodig geven. Dan kunde wel overvoeden. maar kanjers zijn redelijk moeilijk te overdoseren die zuipen voeding en hoe groter de pot hoe minder risico erop

op zich ist nu een goed moment om te zien hoeveel voeding een plant aankan en tekort wegwerken, tis weer wat bijgeleerd voor de volgende hehe

Comment

Super bedankt voor je reakties kan ik erg waarderen.
                                Ik ga vol aan de bak met voeding, kijken of ik er nog wat leven in kan blazen.

Pk 13/14 kan je niet blijven geven toch, ik zag staan 5 dagen geven 3 weken voor de oogst?

Inderdaad een goed moment om te testen met voeding ( slechter kan t niet worden ).

Ik ga proberen om nog een buitenkweekje op te zetten, het blijft toch mooi weer tot december gewoon voor de lol anders ga ik de planten missen.
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X