De plant
*telt nu 30 dagen
*grond: een mix van 3 soorten grond
- traditionele zaai & stekgrond
- grond voor groenten en kruid (tomaten en dergelijke)
(deze grond was de duurste uit de tuincenterzaak dus zeker geen slechte kwaliteit)
- een grond voor palmsoorten met extra coco's deeltjes en dergelijke
( ik las dat coco's deeltjes in de grond niet slecht waren)
Extra fosforkorrels toegediend om de wortelvorming te bevorderen
Extra kalkkorrels sinds 1 week om de ph neutraler te maken
(dacht dat dit misschien de oorzaak kon zijn)
*potgrootte: 4l minimum
*water: regenwater
In het begin sproeide ik lukraak wanneer ik goesting had en zag dat het nodig was; nu om de twee dagen omdat ik overbewatering als eventuele oorzaak zag alhoewel ik zeer weinig gaf maar zeer gespreid.(misschien kon het water op die manier niet goed genoeg in de grond zakken waardoor de wortel zich slecht heeft gevormd
*locatie: Hij wordt binnengezet wanneer te koud en buiten wanneer de temperatuur goed is. In het begin heb ik de luchtvochtigheid 60 % gehouden, nu schommelt die de laatste dagen tussen 50 en 65 (misschien teveel verplaatsing).
*voeding : Ik ben zeer voorzichtig met voeding ik heb de bijpassende voeding voor groenten en kruiden gekocht bij de grond. Deze voeding verdun ik iets meer dan aangegeven om overbevoeding te vermijden (dat is altijd fataler dan onder) ik heb de pot voorbemest daarmee en sindsdien slechts 2 maal water gegeven met dit goedje.
symptomen:
De oudste bladeren beginnen te verkleuren (onderste rijen)
Ze worden geel/bruin, krullen op en verdrogen
De twee onderste bladeren zijn bijna afgevallen
Het probleem zet zich langzaam uit naar boven
Hier een reeks foto's
100_1529.jpg100_1542.jpg100_1538.jpg100_1533.jpg100_1541.jpg100_1528.jpg100_1540.jpg
*telt nu 30 dagen
*grond: een mix van 3 soorten grond
- traditionele zaai & stekgrond
- grond voor groenten en kruid (tomaten en dergelijke)
(deze grond was de duurste uit de tuincenterzaak dus zeker geen slechte kwaliteit)
- een grond voor palmsoorten met extra coco's deeltjes en dergelijke
( ik las dat coco's deeltjes in de grond niet slecht waren)
Extra fosforkorrels toegediend om de wortelvorming te bevorderen
Extra kalkkorrels sinds 1 week om de ph neutraler te maken
(dacht dat dit misschien de oorzaak kon zijn)
*potgrootte: 4l minimum
*water: regenwater
In het begin sproeide ik lukraak wanneer ik goesting had en zag dat het nodig was; nu om de twee dagen omdat ik overbewatering als eventuele oorzaak zag alhoewel ik zeer weinig gaf maar zeer gespreid.(misschien kon het water op die manier niet goed genoeg in de grond zakken waardoor de wortel zich slecht heeft gevormd
*locatie: Hij wordt binnengezet wanneer te koud en buiten wanneer de temperatuur goed is. In het begin heb ik de luchtvochtigheid 60 % gehouden, nu schommelt die de laatste dagen tussen 50 en 65 (misschien teveel verplaatsing).
*voeding : Ik ben zeer voorzichtig met voeding ik heb de bijpassende voeding voor groenten en kruiden gekocht bij de grond. Deze voeding verdun ik iets meer dan aangegeven om overbevoeding te vermijden (dat is altijd fataler dan onder) ik heb de pot voorbemest daarmee en sindsdien slechts 2 maal water gegeven met dit goedje.
symptomen:
De oudste bladeren beginnen te verkleuren (onderste rijen)
Ze worden geel/bruin, krullen op en verdrogen
De twee onderste bladeren zijn bijna afgevallen
Het probleem zet zich langzaam uit naar boven
Hier een reeks foto's
100_1529.jpg100_1542.jpg100_1538.jpg100_1533.jpg100_1541.jpg100_1528.jpg100_1540.jpg
Comment