Mijn planten zijn nu een maand oud, de helft groeit goed en de andere helft groeit langzaam. Ze staan buiten in een kas, de potten zijn ongeveeer 5-10 liter (ik heb ze niet zelf gekocht). Ik geef mijn planten met een plantenspuit water, het water is afgezuurd met groene thee (dit las ik ergens als tip) of ik geef regenwater. Ik geef ze steeds een paar spuitjes (ongeveer 2 keer per dag) in plaats van dat ik in 1 keer veel water geef (dit las ik ook ergens als tip voor jonge planten). De planten zitten in universele potgrond. Ik heb geen PH of EC meter. Ik heb de fout gemaakt om te vroeg voeding te geven (15 mei) en daardoor is 1 plant overleden. De rest deed het verder prima.
1 van de kleinere planten hing 2 dagen geleden opeens helemaal slap en gebogen, maar na wat water ging ze weer rechtop staan. Nu zijn echter opeens 2 blaadjes naar boven gekruld en aan het uiteinde zijn de blaadjes bruin.
Een andere plant, die wel goed groeit, heeft opeens een paar witte stipjes op een aantal bladeren. Ik dacht zelf aan spint of trips?
Ik heb al meerdere websites gelezen over bladproblemen, alleen durf ik zelf niks met zekerheid te zeggen, omdat dit de eerste keer is dat ik wietplanten kweek. Zou iemand mij kunnen vertellen wat er met mijn 2 planten aan de hand is?
1 van de kleinere planten hing 2 dagen geleden opeens helemaal slap en gebogen, maar na wat water ging ze weer rechtop staan. Nu zijn echter opeens 2 blaadjes naar boven gekruld en aan het uiteinde zijn de blaadjes bruin.
Een andere plant, die wel goed groeit, heeft opeens een paar witte stipjes op een aantal bladeren. Ik dacht zelf aan spint of trips?
Ik heb al meerdere websites gelezen over bladproblemen, alleen durf ik zelf niks met zekerheid te zeggen, omdat dit de eerste keer is dat ik wietplanten kweek. Zou iemand mij kunnen vertellen wat er met mijn 2 planten aan de hand is?
Comment