2 van mijn planten beginnen steeds lichtere bladeren vanaf de onderkant te krijgen. Ik denk zelf aan een stikstoftekort, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Er is mij verteld dat overpotten zou kunnen helpen, maar ik kan dit online niet terug vinden dus weet niet of het wel zo is. De planten zitten nu nog in 6 liter potten en zijn ongeveer 30 cm hoog. Ik wil ze binnenkort gaan overpotten naar de uiteindelijke pot van 65 liter (niet-auto's) als ze ongeveer 50 cm zijn. Heeft het enig zin om dat al eerder te doen? En ja, de potten op de foto's zijn niet tot de rand gevuld, want er werd mij verteld dat het geen nut meer had om het veel later nog bij te vullen.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder
Bladeren worden geel vanaf de onderkant, stikstoftekort?
Collapse
X
-
ik zou hem water geven en vind je planten er maar iel dunnetjes uit zien ik zou ze ook om potten.
En hoeveel bladeren heb je al verwijderd van die plant? ze ziet er zo raar uit...
P.s alle bladeren heeft nodig om te groeien en bloeien dus NOOIT verwijderen en de plant niet verzuipen en ook niet te droog zetten erg belangrijk
God was never on your side..
Comment
-
OMG das bijna dood slag voeding geven aan zo kleine planten oho voeding geef je pas bij de TE korten. nu bidden dat je planten groot gaan worden en meer bladeren krijgen
die bladeren die geel worden zullen er zelf van af vallen kan je niks meer aan doen. behalve GEEN voeding meer gevenGod was never on your side..
Comment
-
Dat weet ik en 1 plant is ook overleden (stomme beginnersfouten zeg ik maar dan, dit was overigens op aanraden van de growshop...!) De planten zijn trouwens in die 3 weken wel al een stuk gegroeid hoor, van 10cm naar 30cm denk ik, niet veel maar dat verwacht ik ook niet door mijn fout. Mag ik vragen, hoeveel cm moeten ze ongeveer zijn voordat ik groeivoeding kan geven?
-
-
Ik heb ze zojuist overgepot in de 65 liter kuipen. Heb eerst op de bodem en langs de onderkant van de zijkant allemaal gaten geboord, want die zaten er nog niet in. Heb ook vliegengaas onderop gelegd. Ik ging er vanuit dat ik genoeg aarde zou hebben, maar heb net niet tot aan de rand kunnen vullen. Ik neem aan dat dit echter een kleiner probleem is dan bij een kleinere pot, sinds 65 liter flink zat is lijkt me (heb dit formaat gekocht want het kostte 5 euro, terwijl een 40 liter pot 9 euro kostte in dezelfde winkel). Zal ik nog zand strooien op de aarde tot de rand gevuld? Of iets anders wat ik nog zou kunnen doen voor mijn plantjes?
Comment
Comment