Hallo iedereen, zoals sommige weten mijn eerste plant, redelijk basic.. resultaat tot nu toe is beter dan verwacht. Maar.. Ik zie nu dat er redelijk wat (beginnende) roest stippen zijn. Ik heb gekeken in de helpdesk en daar leid ik, ofwel een magnesium tekort of een calcium tekort uit af. Maar na verder opzoekwerk is dat waarschijnlijk niet de aanleiding van het probleem. De aanleiding zou een te hoge ph-waarde zijn. Ik heb enkel beschikking tot kraanwater dus dat is ook alles wat ze krijgt. Dat zou na wat opzoekwerk 7,5 gemiddeld moeten zijn in de stad waar ik woon, met min van 6,5 en max van 9,5.
Het is dus aannemelijk dat daar mijn probleem zit.
Nu heb ik daar niet direct een oplossing voor. De plant vormde pruikjes vanaf 25/05, nu zijn we dus ongeveer een maand in bloei. Bloeiperiode aangegeven door de verkoper van de zaadjes is 40-55 dagen. Dus neem nog een week of 4.. wat denk ik aannemelijk is als je de toppen bekijkt.?
Hoef ik nog iets aan te passen? PH zelf is moeilijk, of zijn er natte vinger methodes?
Ik zie ook ietsiepietse verbranding van de bladpunten, dus stop alvast even met voeding (4-5-6) ook. Of kan ik al helemaal stoppen en dus beginnen met spoelen?
Bedankt voor jullie tijd en hulp!
Linkje naar het kweekverslagje zelf trouwens:
Het is dus aannemelijk dat daar mijn probleem zit.
Nu heb ik daar niet direct een oplossing voor. De plant vormde pruikjes vanaf 25/05, nu zijn we dus ongeveer een maand in bloei. Bloeiperiode aangegeven door de verkoper van de zaadjes is 40-55 dagen. Dus neem nog een week of 4.. wat denk ik aannemelijk is als je de toppen bekijkt.?
Hoef ik nog iets aan te passen? PH zelf is moeilijk, of zijn er natte vinger methodes?
Ik zie ook ietsiepietse verbranding van de bladpunten, dus stop alvast even met voeding (4-5-6) ook. Of kan ik al helemaal stoppen en dus beginnen met spoelen?
Bedankt voor jullie tijd en hulp!
Linkje naar het kweekverslagje zelf trouwens:
Comment