Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad schade led kweek.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Blad schade led kweek.

Korting op 420shop
    Hulp gevraagd,

Hier het schadebeeld, vormt zich op alle 4 mijn schatjes, alleen nog op nieuwe hoofdbladeren.

Afbeelding 432.jpgAfbeelding 472.jpgAfbeelding 473.jpgAfbeelding 475.jpg

meer info http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...em)-vs-Led(100-)

Persoonlijk denk ik dat de bladeren bekneld hebben gezeten tijdens hun ontwikkeling, denkt iemand aan een andere oorzaak?

Grtz.
    Attached Files
    Last edited by Poffertjesporem; 13 September 2010, 22:12.

Re: Blad schade led kweek.

Afbeelding 488.jpgAfbeelding 485.jpgAfbeelding 487.jpgAfbeelding 478.jpg

Hier nog wat nieuwe pics, bladeren ontwikkelen zich verder normaal, de 2 grootse plantjes hebben er het meest last van.

@Vale: nieuwe moderator lol, gelijk een lastige...

Grtz.

Comment

Ja, een lastige.. kan je geen sluitend antwoord hierop geven op het moment en misschien wel "never"
      En bedankt maar weer voor de lastige vraag

Comment

Lol, zal deze verlopig blijven updaten, kijken hoe het zich ontwikkeld.

Grtz

Comment

Zolang de ontwikkeling van je planten normaal verloopt, gaat het goed. Ondanks de freaky bladeren!
          Dit weet ik wel....
          Ik blijf je volgen, daar ik benieuwd ben naar het verloop van je kweek!

Comment

3 verschillende type's Pofferrot:

Afbeelding 543.jpg
            Kut
            Afbeelding 542.jpg
            Kutter
            Afbeelding 532.jpg
            Kutst,

Grtz.

Comment

Komt het niet door een verkeerd spectrum / te kort aan een bepaald spectrum van het licht?
              Ik kweek zelf ook thuis met led (en spaarlampen) en heb ook vaak bladeren gezien die niet mooi ontwikkeld waren door een verkeerd licht spectrum.

De oplossing bij mij was aanvullen met spaarlampen. (ik had geen zin om nog een ledlamp te solderen, is vrij duur namelijk)

Comment

Heb ik inderdaad aan zitten denken, maar kreeg het pas bij ontwikkeling 9 vinger blad, lijkt mij dus onwaarschijnijk.

Heb ds20 (550nm) verwijderd, lv van 75% naar 65% laten zakken, het probleem lijkt opgelost.

Deze scheen met gereflekteerd licht via de wanden van mijn tentje op de plantjes, als nieuw blad zich toont staat deze met de puntjes omhoog, waardoor het een hoog % groen opving, door iets te kantelen neemt dit % dramatich af, helaas is er was hiervoor geen ruimte met gevolg bladschade.

Als dit schadebeeld weer terug komt kom ik terug op mijn verlopige hypothese.

Grtz.

Comment

Heb jij led's met het groenspectrum in je ledlamp zitten?

Ik heb zelf uitsluitend 470nm (blauw) en 660nm (rood) maar dat komt omdat ik hem zelf heb ontworpen en gesoldeerd. Dit was voor mij handig en goedkoop om eens te testen.
                  Momenteel gebruik ik dit zelfgemaakte led lampje om stekken mee te wortelen.

Comment

Je ziet hem hangen in mijn avatar plaattje, ben ook aan het hobby'en met led. Had alles behalve groen/geel.

Gebruik je high power led's?

Grtz.

Comment

Nee ik heb zelf normale 5mm led's gebruikt.
                      En ja dat is een ontzettende partij werk om een watt of 10 bij elkaar te solderen
                      Maar voor het stekken werkt het echt prima momenteel dus het experiment is geslaagd.

Was wel van plan om nog een 2e experiment te gaan doen maar voorlopig laat het budget dat nog niet toe. Wellicht komt dat later.

Had je avatar bekeken idd ziet er mooi uit!

Comment

Lol, tnx, plantjes gaan ook goed 3 plantjes met 11 vingerbladen, voorbloei in 4 weken lol.

Je hebt die ledtjes er zowat tegen je plantjes aan hangen of niet?

Grtz.

Comment

11 vingers! wow dat is echt veel. Ik heb er vaak 5 tot 7.

De leds voor het stekken hangen 10cm ~ 15cm boven de plantjes omdat er een humidome overheen zit. Maar het zou anders inderdaad op 1 ~ 2 cm boven de planten hangen.

Comment

Mischien is wit een leuke aanvulling vd toekomst.
                            led wit.jpg

Ik ben van mening dat 460/660nm alleen niet genoeg is, met witte leds pak je het complete par spectrum.

Grtz.

Comment

Bezig...
                            X