Sinds een paar dagen begint mijn zaailing steeds meer te vergelen vanaf de onderkant. De zaailing is op 15 juni overgepot in deze 15 liter pot (met biobizz allmix gemengd met universele potgrond) en is niet veel gegroeid vergeleken met de andere zaailing die diezelfde dag ook overgepot was. Ik heb online meerdere oorzaken gelezen, maar ik kom er zelf niet uit wat hiervan precies de oorzaak is. Aangezien het erg warm is de afgelopen dagen en ik tot 2 dagen geleden alleen maar water heb gegeven doormiddel van nevelen, ga ik er niet vanuit dat het een water overschot is. Ik geef nu sinds het zo heet is water met dezelfde plantenspuit als bij het nevelen, maar dan met de 'normale' stand. Dit is echter een kleine plantenspuit en ik geef daarom misschien 100ml per dag. Ik geef om de zoveel uur water wanneer ik zie dat de bovenste laag is uitgedroogd. Ik zal het voortaan echter wel per ml gaan afmeten voor de zekerheid.
Wat is er nu aan de hand met dit plantje en wat kan ik hier het beste tegen doen?
Wat is er nu aan de hand met dit plantje en wat kan ik hier het beste tegen doen?
Comment