Ik kom er niet helemaal uit wat het kan zijn.
Ik heb 3 planten buiten staan;
1. in een pot, mooi in de volle zon
2. in volle grond, mooi in de volle zon
3. in volle grond, in een niet zo zonnig deel van de tuin.
Grond is eigen compost van de composthoop, gemengd met de grond uit de tuin ( mix van zand en leem, voor meeste andere planten erg vruchtbaar ).
Enige bemesting is dat ik 1x kippenmestkorrels heb toegevoegd, handjevol per plant.
Ze gaan op zich allemaal best lekker, behalve die in de schaduw. 2 planten zijn al 1m hoog, die in de schaduw ongeveer 70cm, maar ze ogen allemaal erg gezond tot een paar dagen terug.
Nu komen echter de problemen. Bij plant 3 heb ik gisteren voor het eerst gele stippen geconstateerd, op de onderste bladeren.
Vandaag zijn ze uitgebreid tot wat hogere bladeren.
Vandaag heb ik ook bij plant 1 een paar kleine gele stipjes opgemerkt.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb het hele internet al afgestruind, maar word er niet veel wijzer van, er worden zoveel verschillende conclusies verbonden aan deze symptomen....
Zie onderstaande foto voor het fenomeen
Ik heb 3 planten buiten staan;
1. in een pot, mooi in de volle zon
2. in volle grond, mooi in de volle zon
3. in volle grond, in een niet zo zonnig deel van de tuin.
Grond is eigen compost van de composthoop, gemengd met de grond uit de tuin ( mix van zand en leem, voor meeste andere planten erg vruchtbaar ).
Enige bemesting is dat ik 1x kippenmestkorrels heb toegevoegd, handjevol per plant.
Ze gaan op zich allemaal best lekker, behalve die in de schaduw. 2 planten zijn al 1m hoog, die in de schaduw ongeveer 70cm, maar ze ogen allemaal erg gezond tot een paar dagen terug.
Nu komen echter de problemen. Bij plant 3 heb ik gisteren voor het eerst gele stippen geconstateerd, op de onderste bladeren.
Vandaag zijn ze uitgebreid tot wat hogere bladeren.
Vandaag heb ik ook bij plant 1 een paar kleine gele stipjes opgemerkt.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb het hele internet al afgestruind, maar word er niet veel wijzer van, er worden zoveel verschillende conclusies verbonden aan deze symptomen....
Zie onderstaande foto voor het fenomeen
Comment