Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

10 dagen oud plantje, bubble gummer, fem met bladprobleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

10 dagen oud plantje, bubble gummer, fem met bladprobleem

Korting op 420shop
    zie de foto de onderste blaadjes zijn aan het opdrogen.....
    plantje is nu net 10 dagen oud.
    de andere bubble gummers doen het goed

wat zou het kunnen zijn. Ik geef alleen Rizothonic 3ml op een Liter water en kraantjeswater. De plantjes staan in coco's grond

Re: 10 dagen oud plantje, bubble gummer, fem met bladprobleem

Denk dat je PH veel te hoog is kraanwater heeft doorgaans een PH van rond de 8 en de rizo brenky ook je PH flink omhoog.

Comment

Ik heb geen PH- dingen gekocht, zou het helpen als ik wat water geef met citroensap dan ? Die enige growshop is ver weg hier.
      Of beter even spa blauw geven met een neutraal PH ? wat zou jij doen als je geen PH- flesje hebt monty?
      In de hubo kan ik wel morgen een PH meter kopen.

Comment

de andere plantjes vertonen geen problemen , al moet ik zeggen dat ze minder groen zijn dan mijn andere kweken en toen woonde ik in een andere stad en was het water misschien beter

Comment

Er is een aveve winkel dichtbij, kan ik daar dingen kopen om PH te regelen en eventueel ook een meter en EC meter ?

Comment

hier de link naar mijn verslag word geupdate tot ze klaar zijn offcourse of tot ze dood zijn

kheb nu een meter gekocht en ff getest, weet niet als ik iets ben met die meter, ik zag in de growshops andere meters
            koste me niet veel, betaald met eco cheque die ik anders toch maar alleen aan spaarlampen hang....

omdat je zei dat je PH naar boven gaat met Rizothonic wou ik dat even checken

DSC01257.jpg

Nu wil ik weten als dit kan, het is 9,5

Ik denk niet dat dit kan want ik testte mijn kraantjes water en die toont me 5,3, ben ik bijna zeker van dat het niet klopt

Comment

Die meter kan je direct weer de vuilbak in doen om eerlijk te zijn. Die zijn TOTAAL NIET betrouwbaar (heeft bij mij ook al eens een kweek bijna verwoest). Ik gebruik nu digitale meters waar je op een klein schermpje kan aflezen wat je pH en EC zijn. 9,5 kan en als het juist is dan is dat uiteraard VEEL te hoog. Je spoelt best eens met water met een pH van rond de 5,5 om die wat naar beneden te halen. Ook geef je het beste heel weinig voeding, zo'n klein plantje heeft niet veel nodig.
              Beter tekort dan teveel zeg ik altijd

Greetzzz

Comment

pot is 5L
                heb een liter spa water erdoor gegoten vanmiddag omdat ik had gehoord dat dit een goede ph heeft, ik had emmers buitengezet om water op te vangen maar het regende helaas niet meer
                een vriend is gekomen met een digi ph meter en heb een beetje aarde uit de gaatjes gehaald vanonder aan de emmers en gemeten en het was pH 6,x ben vergeten hoeveel maar het leek nu allemaal in orde.
                kga nu stoppen met iets te geven behalve water tot het wat meer blaadjes heeft. Hopelijk verslechterd het morgen niet. De bovenste blaadjes beginnen nu ook al, maar heel moeilijk te zien, maar het komt !
                de onderste die zijn nu al tot over de helft opgedroogd.

mijn kraantjeswater met zijn Digi pH meter gaf me 7,9.

Comment

en spoelen met 5,5 water, hoe krijg ik mijn kraantjes water van 7,9 naar 5,5 wat gedestilleerd water erbij voegen ? die mens in aveve wou me een groot pak turf meegeven maar dat kan ik toch niet in m'n water mengen om te spoelen ?
                  ik geraak nu niet in een growshop om daar dingen te halen

merci voor de reacties

Comment

pH min (pH-) erbij doen. Of citroenzuur, dat haalt je pH ook omlaag. Kan je krijgen in een aquariumwinkel voor je pH naar beneden te halen. Zeg dat het voor je vissenaquarium is en dan heb je een perfect excuus

Comment

Die meter is indd geen drol waard, alleen handig om de vochtigheid te meten
                      Maar die hoge Ph is de boosdoener ja..
                      2de growverslag:

**Lallende kadaver's kweekproces, 12 (P.P) Stekken onder een 600w Adjust!**

Comment

heb nu sinds kort ph- groei van dat 38% salpterzuur en ook een goede meter
                        ik spoel elke dag met pH 5,50 - 5,60 tis zo moeilijk om et op 5,50 te krijgen
                        veel plantjes tonen verschijnselen...
                        eerst was het water bruin en nu is het al helder water als ik afgezuurd water erdoor giet.

Hopelijk komt alles nog goed. tis zeker al veel vertraagd
                        moet ik elke dag spoelen ?

grtz

Comment

Je moet eens kijken welke waarde je water heeft die onderaan je potten uitkomt, dat moet rond de 6 pH hangen, dan kan je stoppen met 5.5 te spoelen en mag je overschakelen naar 6pH. Het is niet de bedoeling dat je medium 5.5pH gaat hebben

Comment

water die er onderaan uitkwam had ong hetzelfde als wat ik er indeed op den duur

maar nu is het zo nat, moet dat nu eerst uitdrogen ? of ? kwil het ni verkloten :p

Comment

Ja, vanaf nu enkel GEWOON WATERGEVEN (dus pH 6 en enkel als je plant het nodig heeft). Nu wat laten uitdrogen (dus niet meer flushen zoals je deed de afgelopen dagen ). Daarna gewoon watergeven zoals je zou moeten doen.

Greetzzz

Comment

Bezig...
                              X