Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Paarse bladeren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Paarse bladeren

Korting op 420shop
    Hoi,

Ik heb nog 1 White widow staan in een speciekuip, maar sinds de laatste 2 weken, word ie helemaal paars denk dat ie voor 60% paarse bladeren heeft,

Is dit stress? teveel voeding? of tekort aan een bestandsdeel?

gr. Mouse

Re: Paarse bladeren

Dat zou wel eens de kou kunnen zijn , staat buiten ?
    Geniet nooit met mate !

Comment

Heb je een foto?

groetjes
      God was never on your side..

Comment

Uw vraagt Wij draaien

Comment

Wau ik heb dat ook bij 1 van mijn planten , miscchien de kou ik merk bij mij dat de toppen ook blauw gaan worden
          IMG_6617 (Small).JPG

Comment

lijkt wel alsof het bloeien ook stilstaat

Comment

dat is ook het geval als de wortels het te koud hebben.proberen de kuip te isoleren met glaswol.en op de aarde dik piepschuim leggen.of nog beter binnen afbloeien

Comment

heb de plant, in mijn schuur gezet voor de nacht, los van de grond (tegels) en klein blow-kacheltje van 300 watt erop gezet, lauw/warme lucht op de kuip, dat ff een paar dagen doen kijken hoe die reageert, voor overdag in het zonnetje zal ik ff de kuip inpakken met isolatie inderdaad.

Comment

nee ik heb nergens last van met mijn plant die ook nog buiten staat geen paarse bladerenals jou hoor zou het niet weten zou zeggen misschien de kou

Comment

Lijkt me een P tekort en niet veroorzaakt door de kou.

Comment

hier zeggen ze altyd worden ze blauw?dan hebben ze last van de kouwmischien dat een zaadplant er beter tegen kan maar stekken vinden de zomer lekkerder.

Comment

Mijn planten komen niks tekort hoor Monty tis een Bleuberry dus die P

Comment

Ik had het ook helemaal niet tegen louw Bella. Maar tegen de toppic starter en wat ik op zijn foto,s zie is dat geen blauwverkleuring van koude maar een P tekort. De stiltand in de bloei wijst er ook op!!!!

Comment

hey monty, wat bedoel je met P tekort? een P vitamine oid?

Comment

Denk dat Monty het bij het juiste eind heb, echter heb ik 2x Bloeivoeding gegeven icm Top Activator, dus weet ik niet of het nu dus teveel heeft gehad en nu magnesium tekort heeft of daarintegen wel P tekort

Fosfaat gebrek

De P staat voor Phosfor of gewoon fosfaat
                              Fosfaat speelt een belangrijke rol bij de ademhaling en assimilatie van de plant ( assimilatie is het maken van voeding door de plant met behulp van licht ).
                              Fosfaat heeft een zeer gunstige werking na het planten op de vorming van het hoofdwortelgestel. Enkele weken voor de bloei in samenwerking met kali heeft fosfaat een gunstige werking op de bloemvorming. Grotere en dikkere toppen. Daarom word geadviseerd voor de bloei extra fosfaat en kali mee te geven.
                              Bij fosfaat gebrek blijven de bladeren kleiner, kleinere en blekere bloemen, eventuele bloeiverlating en rood paarsverkleuring van de bladeren.
                              Overmaatverschijnselen komen in principe niet voor omdat fosfaat zich gemakkelijk bind aan de gronddeeltjes, maar een grote overdaad kan er wel voor zorgen dat het magnesium niet meer opneembaar is voor de plant en geeft dus magnesium gebrek.
                              Biologisch fosfaat is beendermeel, dit word voor het planten door de grond gemengd, dus zit al direct bij de wortels zo dat de plant er direct van kan profiteren

Comment

Bezig...
                              X