Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

dringend hulp gevraagd

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    dringend hulp gevraagd

    Korting op 420shop
    hallo mede growers,, heb wederom een probleem,mijn bladeren van sommige staan recht omhoog, ook heb ik erbij die maar 3 vingers hebben,ook gekrulde en erg licht groen,ook zitten erbij waarvan 1 vinger een rare draai naar rechts vertoont ,ze staan nu 4 dagen op 12/12 ze staan op grond, werk met bio dus afzuren hoeft niet is mij verteld, ze hebben 12 dagen voor gegroeid en in die tijd heb ik ze 2 keer groei voeding gegeven, sinds de klok om is 2 keer bloei voeding gegeven, de merken zijn een eigen huis merk,doen we de volgende keer dus niet meer , maar wat moet ik nou doen,, hebben ze teveel of te weinig, temp is ok, lv ook, ventilatie ook,potten zijn nog redelijk zwaar dus als het te weinig voeding zou zijn zou ik ze moeten geven maar ze zijn nog zo zwaar, afwachten zonder of doorgaan met ?????? alles suggesties zijn van harte welkom, please help

    #2
    Re: dringend hulp gevraagd

    Naar boven wijzende bladvingers kunnen een gevolg zijn van te natte aarde. (en vaak de daarmee gepaarde hoge luchtvochtigheid). Naar beneden wijzende kartelranden van het blad kan een aanwijzing zijn van een te lage luchtvochtigheid. Aangezien je potten zwaar zijn is er wellicht sprake van een te hoge watergift.

    Comment


      #3
      Re: dringend hulp gevraagd

      Foto doet wonderen bij de diagnose van je probleem.

      Kromme vinger is TMV een virus ken je niet meer verhelpen.

      Omhoogstaande bladeren kan duiden op een Mg tekort maar zo zonder beeld zou ik dat niet durven zeggen.

      Je geeft bloeivoeding als de plant ook daadwerkelijk bloei aan het maken is dus niet vanaf je de klok omzet maar vanaf de eerste zichtbare bloei.

      De drie vingers per blad is boven in je top normaal vertoont ze dit echter door de gehele plant heen is dit een duidelijk teken dat ze stress ondervind.

      Verder denk ik toch dat jee een HP probleem hebt waardoor sommige elementen niet meer worden opgenomen of zelfs giftig worden.

      Plaats een paar duidelijke fotoos van de gehele plant en van je afwijkende bladeren.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: dringend hulp gevraagd

        thnx voor de info, ja weet dat ik eigenlijk fotos moet plaatsen maar dat gaat niet op het moment, geen toestel of kabel voor de foon , degene die vertoonde dat de blaadjes recht omhoog stonden heb ik water gegeven op de gok,, d8 dat de potten zwaar aan voelde maar nu is deze veel zwaarder, dus misschien toch een tekort aan water en dat ik niet goed gevoeld heb, even afwachten,

        Comment


          #5
          Re: dringend hulp gevraagd

          heb de lamp hoger gehangen,,denk dat dat de boos doener was, hangt nu op 70 cm ongeveer,, maakt dit nog uit voor de licht intesieteit ? alle sugessties welkom

          Comment


            #6
            Wat voor een lamp?

            Comment


              #7
              Re: dringend hulp gevraagd

              son t pia plus, 600 watter

              Comment


                #8
                Re: dringend hulp gevraagd

                600 watt op een 60 cm afstand van de top van je planten houden, ik weet niet hoe dicht bij je deze had voordat je hem hebt verhangen, maar zeker de 600 watt is een behoorlijke warmtebron.

                Comment


                  #9
                  Re: dringend hulp gevraagd

                  ja daar ben ik achter,, nu velig op 70 cm gehangen, staan super nu,, thnx voor je hulp man ,, greetz

                  Comment


                    #10
                    Re: dringend hulp gevraagd

                    hittestress zoals we zeggen, weer wat bijgeleerd hehe

                    Comment


                      #11
                      Re: dringend hulp gevraagd

                      zo is dat

                      Comment

                      Bezig...
                      X