Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Week 5 bloei , vergeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Week 5 bloei , vergeling

Wat moet de EC zijn volgens jullie trouwens

Tussen de 1.2 en 1.8 toch ?

Heb net verse grond gemeten , dus nieuw uit zak en die zat op 2.2 ? , is er iemand die me dat kan uitleggen ?

Zit toch te denken volgende waterronde maar wat extra voeding mee te geven.

Met het gele blad valt het op het moment trouwens wel mee , het word iig niet erger.

Comment

Ik begin langzamer hand een beetje dol te worden van alles wat ik over PH en EC lees.

Voor zowel ec als ph metingen , dien ik grond onder uit de pot te halen ?
      Zoals ik nu PH en EC gemeten heb , heb ik vochtige grond aan 150 ml demi water toegevoegd , dat een minuut of 10 laten staan en toen de meting uitgevoerd.

Toen ik vandaag de EC ging meten onder in een pot , kwam ik veel lager uit , rond de 1.
      Betekend dit dat ik bij kan gaan voeden ?
      Dat heb ik in elk geval wel gedaan , heb water gegeven met water met een PH van 6.2 en een Ec van 1.8

Is er iemand die mij duidelijkheid kan geven , dus wat te doen bij een lage EC , en wat te doen bij een hoge Ec , en met PH idemdito.

Kan het kwaad dat ik water geef met een EC van 1.8 , op een grond van 1.0 ?
      En klopt het ook dat dit in totaal dan weer 1.4 maakt ?

Het duizelt me een beetje voor de ogen vandaar , en ik zou er graag meer over weten..

Comment

Staan ze niet te nat ? of hebben ze dat mischien gestaan ?

Ajo
        Ventje
        Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs23 View Post
          Voor zowel ec als ph metingen , dien ik grond onder uit de pot te halen ?
          Zoals ik nu PH en EC gemeten heb , heb ik vochtige grond aan 150 ml demi water toegevoegd , dat een minuut of 10 laten staan en toen de meting uitgevoerd.

Toen ik vandaag de EC ging meten onder in een pot , kwam ik veel lager uit , rond de 1.
          Betekend dit dat ik bij kan gaan voeden ?
          Dat heb ik in elk geval wel gedaan , heb water gegeven met water met een PH van 6.2 en een Ec van 1.8

Is er iemand die mij duidelijkheid kan geven , dus wat te doen bij een lage EC , en wat te doen bij een hoge Ec , en met PH idemdito.
          Bij een lage EC (lees: weinig voeding in je medium) moet je water geven waar wat meer voeding in zit (lees: hogere EC waardes). Bij een lage pH moet je pH omhoog, dit doeje door water te geven met een wat hogere pH. Beiden tot je medium op het niveau staat dat je het wil hebben .

Kan het kwaad dat ik water geef met een EC van 1.8 , op een grond van 1.0 ?
          Neen, dat kan perfect. Al is mijn maximum (wel op coco's!) 1.7 EC, maar dat hangt dan weer af van je hardheid van je water en dergelijke

En klopt het ook dat dit in totaal dan weer 1.4 maakt ?

Comment

thx jona da is idd ene prachtigen uitleg eigenlijk leer ik ook terug beetje van

Comment

je voed eerst de aarde en daarnaa voed de aarde de plant.daarom heeft elk kweekschema een stijgende lijn.zoek het kweekschema van je voedingsfabrikant op.

Comment

Kijk , hier zat ik op te wachten.

Voedingsschema van de fabrikant hou ik al aan ,blijkbaar is dat vrij weinig..

Te nat hebben ze zeker niet gestaan , Ik geef vaak pas water als de plant zichtbaar water nodig heeft , en nooit heel erg veel dus dat moet goedzitten.

Ik geef ze komende week nog 1 keer voeding mee en dan hou ik het voor gezien ,

Jona ook bedankt voor de informatie , de eerst volgende keer dat het tentje vol gaat beschik ik weer over stukken meer informatie om het resultaat weer te verbeteren.

Bedankt , van mij mag er een slotje op

Comment

Wat ik ook nog even wil zeggen (omdat ik het constant heb over voeding hoog houden) is dat je de laatste 10 dagen van je kweek (dus net voor je oogst) absoluut moet spoelen met gewoon water zonder toegevoegde voeding. Anders gaat je smaak echt scherp zijn en niet zo aangenaam om roken
                  Denk dat het nu ongeveer volledig is. Een growschema van een voedingsfabrikant is een RICHTLIJN, ga je daar dus NOOIT aan vastpinnen en blijf ALTIJD naar je planten kijken. Je planten aflezen is nu eenmaal essentieel bij onze hobby, onthou dat ten allen tijde!

Greetzzz

Jona

Comment

Toppie jona , er is me weer veel duidelijker geworden de afgelopen dagen.

Je blijft bijleren met deze hobby van ons , er zullen altijd punten blijven die verbeterd kunnen worden dat houd het leuk.

Gr , Ik ga er 1 op roken vanavond

Comment

Bezig...
                    X