Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Week 5 bloei , vergeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Week 5 bloei , vergeling

Korting op 420shop
    Goedenavond.

Ik loop nu richting het einde van de cyclus , en ben wel gewend dat er onderin wat geel blad zit , deze verwijder ik normaal gesproken ook.
    Echter zijn er nu wat planten bij , die ook bovenin , lichtgroen , richting geel verkleurde bladeren hebben
    Ik heb het idee dat ze voeding tekort komen , maar ik doe eigenlijk niks anders dan normaal
    Heb ook het idee , dat het vergelen het meest van toepassing is op de grotere dames.

Heb wat foto's bijgevoegd , maar onder het felle licht is het slecht te zien , zal morgen nog wat extra fotos in normaal licht toevoegen

Hoop dat er mensen suggesties hebben.

Heb zowel groei als bloei gegeven , m16 4 dagen geleden en 1 dag geleden ook nog bloeibooster.

Ik lees het welweer

Gr

Re: Week 5 bloei , vergeling

Meet de PH van je medium eens.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Wilde ik vandaag doen , zijn de batterijen leeg...

Morgen weer een dag , maar ik betwijfel of het hem daar in zit , zit vrij veel kalk in de grond namelijk

Comment

Comment

Hmmmmm ,

Het is inderdaad wel de evolutie van de plant , bij de meeste dames trekt onderin wel wat geel blad weg.
          Overigens heb ik die in het verleden altijd weggehaald , omdat ik dacht dat dit kon gaan rotten etc.

Daar doe ik dus geen goed aan ?

Het vreemde is gewoon dat er een paar dames bij zitten die ook bovenin geel blad krijgen , dit heb ik nooit eerder gehad , eigenlijk alleen onderin
          Ik vind ze zowiezo wat lichter groen dan ik gewend ben , ik ben er niet gerust op en dan is 3 weken toch nog lang.

Heb net een nieuwe EC en PH meter besteld , wel zo handig voor nu en ook voor de toekomst.

Hopelijk van het weekend wat duidelijke metingen..

Comment

N en/of Mg tekort begint bij de grotere schutbladeren onderin je plant, en ' kruipt' dan omhoog.
            Is dat het niet gewoon?

Veel voorkomend iets ook.

gr
            B.

Comment

Kan perfect Buizerd, maar ik vind het moeilijk aanwijzen met die toch wel gelige foto's... Weet niet wat jij ervan denkt dat het precies is?

Comment

of ondervoeding,of een ph blokkade.dus grondmonster nemen en daarnaa pas ingrijpen.

Comment

Een N en/of Mg tekort , wat doe ik daar aan ?

Betwijfel eigenlijk of dat het is , vind het sowieso al vreemd dat het maar 2 planten betreft.
                  Heb zelf het idee dat het een voedingstekort is , vind het alleen zo vreemd dat ik er nooit eerder last van heb gehad

Heb inmiddels een PH meter hier , alleen nog geen gedemineraliseerd water dat moet ik morgen nog even halen.

Echter geeft de meter na ijking in bar le duc 8.0 ph aan , en volgens de fles is het 7.6

Ik ga morgen aan het prutsen , en dan update ik het topic even

Bedankt zover voor het meedenken , zal morgen ook eens een foto schieten van een plant zonder het felle licht

Comment

Net gemeten , en als ik het allemaal goed gedaan heb , is de ph waarde 6.6

Klopt het dat het tussen de 5.5 en 7 moet zitten ?

De ec moet ik dit weekend eens gaan meten , meter moet nog binnenkomen

Comment

Tussen de 5.5 en 6.5 is aanvaardbaar, daarbuiten al heel minder. Maar ideaal is toch 6.0, daar probeer ik persoonlijk niet veel van af te wijken.
                      Greetzzz

Comment

Nouja die ene tiende daar ga ik me voor de laatste 2.5 week geen zorgen meer om maken ,so be it.
                        Ga dit weekend de EC nog even meten , is dat ook oke dan wacht ik het gewoon af.

Comment

Ec zojuist gemeten , is 1.5/1.6

Ph is gemiddeld over diverse potten 6.4 / 6.5.

Kan ik hieruit concluderen dat ik me niet druk hoef te maken ?

Comment

N of MG tekort IS een voedingstekort slimmie.
                            In de bloei vreten ze veel.

Ik denk N tekort maar goed...
                            Gr
                            B.

Comment

PH is niks mis mee, gaan ze niet ineens geel van worden.

Comment

Bezig...
                              X