Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vergeelde bladeren onderaan, stikstof tekort?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vergeelde bladeren onderaan, stikstof tekort?

Korting op 420shop
    Hallo,

hier ben ik terug met mijn problemen

Ik zit in de 4de week groei (vanaf zaadje - planten zijn reeds verpot in grotere potten)

Soort = WW/BB

Temp met lamp = 26-27graden
    Temp zonder lamp = 17-18 graden

LV met lamp = 50-55
    LV zonder lamp = 60-70

Aarde = bio grow mix van atami

Geen idee wat de PH en EC is.. (heb geen deftige meter)

ik heb last van vergeelde bladeren aan de onderkant van mijn plant, ik zou graag weten of ik last heb van een stikstof tekort (volgens monty's bladoplosser)? (en zoals ik gelezen heb, zou voeding hiervoor nodig zijn? - ik heb plagron terra grow voeding)

alvast bedankt!

(misschien magnesium tekort, geen idee, heb epsomzout - ik ben een amateur in kweken)
    Last edited by vJete; 9 April 2011, 20:08.

Re: Vergeelde bladeren onderaan, stikstof tekort?

Lijkt me eerder een Kalium tekort in plaats van een stikstof tekort. Je blad vergeeld vanuit de rand naar de nerf toe. Bij een N tekort vergeeld het veel egaliger en van de punt van het vlaad naar de steel toe. Rest van je blad ziet donker, dof groen wat ook duid op een genoeg aan N maar een te kort aan K.

Comment

Bedankt voor uw reactie Monty

Wat te doen

• Indien de EC in het substraat of in de grond hoog is, kun je deze goed doorspoelen met schoon water.
      • Je kunt zelf kalium toedienen, het makkelijkst gaat dat anorganisch, door 5-10 gram kalisalpeter op te lossen in 10 liter water, bij zure bodems kun je extra kaliumbicarbonaat of kaliloog toevoegen (5 ml op 10 liter water).
      • Je kunt kalium ook organisch toedienen via een waterige oplossing van houtas, kippenmest of drijfmest (pas op voor verbranding!). Extracten van druifachtigen bevatten ook veel kalium.

Ik ga dus gewoon beginnen met schoon water te geven, aangezien ik de EC niet kan meten, ik zie wel wat het geeft

OF zou ik voeding geven?

het zijn grote potten, met bio grow mix, dus eigenlijk zou er voldoende voeding in moeten zitten, pff, wie had er gedacht dat het zo moeilijk ging zijn
      Last edited by vJete; 18 March 2011, 17:41.

Comment

Ik denk dat je planten genoeg N hebben maar dat je NPK ballans verstoord s geraakt en je met een tekort aan K zit maar geen algeheel voedingstekort dus. Je zou idd eerst eens een flinke waterbeurd kunnen geven. zodat je medium wat neutraler word, dan met bloeivoeding eens een beurt geven . in bloeivoeding zit naar verhouding minder n en meer P en K. dus dat zou het probleempje misschien kunnen oplossen. Niet meteen te drastische maatregelen nemen
        de plant onttrekt nu die K aan het onderste blad om dat boven te gebruiken. Dus ze valt niet meteen dood om hoor.

Comment

Ik denk dat dat inderdaad het veiligste zal zijn. Bedankt voor de informatie monty. Ik apprecieer het!

Comment

Ik denk dat ik met een stikstof tekort zit...
            Van in het begin heb ik het een beetje verprutst, mijn ph meter was naar de knoppen en ik dacht dat ik ph 5.8 zat te geven
            De temepratuur was te koud ook, onder de 18 graden...
            Tot ik doorhad dat mijn meter kapot was waren ze al een week of 2 en zagen er niet echt gezond uit.
            Mijn grond was zo verzuurd, heb mega veel zitten spoelen met proper water uit de kraan met ph ~ 8
            Het drainagewater had een ph van 4 ~ 4.5 ( welke ph heb ik ze zitten geven 2 weken lang ???? OMG )
            Ze kwamen er door ....de nieuwe blaadjes waren mooi groen
            De temperatuur goed geregeld met lamp uit naar 23 graden en met lamp aan naar 25 graden, was eerst beetje gierig en wou de thermostaat niet aansteken
            De kamer waar ik in kweek is een grote lege slaapkamer met goeie afzuiging en luchtverversing...

Nu blijven de steeltjes rood en ik zie al lange tijd paarse rode verticale strepen op de stam wat duid op een stikstof tekort toch ?
            Ook de onderse kleine nieuwe blaadjes zijn helemaal geel getrokken...

Kan ik die paarse strepen nog wegkrijgen? Ze staan nu 7 dagen onder 12/12 met de goeie voeding
            Komt het vooral door mijn slechte start?
            De kokos is nu de 3de keer dat ik het gebruik en ik moet zeggen er zaten nog heel veel onverteerde wortels in, was ook gierig in het gebruik van cannazym.

Nu volg ik het canna schema

hier de paarse verticale strepen op een al rode stam
            stikstof01.jpg

hier de kleine volledig geel getrokken blaadjes onderaan
            stikstof02.jpg

Comment

Bezig...
            X