Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel wordende en verbrande bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel wordende en verbrande bladeren

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen,

    Ik heb 4 plantjes die nu in week 6 bloei zitten en ze moeten er nog 2 ongeveer.
    Bij 1 vd planten was dat gele verbrande er al heel snel, maar nu gaan de andere ook langzaam.
    Dat gele is eigenlijk al een aantal weken, maar waarom zo erg bij 1? De andere staan er ook zo dicht op, misschien omdat ze even zonder goede ventilator hebben gestaan?
    Sommige bladeren waren al helemaal geel bij die plant, dat heb ik er allemaal al afgehaald, waren helemaal verdord.... Kan zijn door te weinig water, want daar heb ik ook even aan moeten wennen.

    Zo laten gaan voor die laatste paar weken?

    Hoor het graag!

    2xtgl star 100 op 23cm hoogte, aanraden 30-20cm in laatste fase
    90x90 tentje
    temp nooit hoger dan 25g geweest, gemiddeld 23g
    Attached Files

    #2
    Onderste foto is calmag gebrek.

    Comment


    • dubbeld
      dubbeld commented
      Editing a comment
      Waarom de andere niet dan vraag ik me af?

    #3
    Liever wat natter in de bloei , zegt men , droger in de groei. Ik denk dat ze meer weerstand en immobiele voedingstoffen krijgen ook zo . Heeft weinig met fans te maken denk ik...
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • dubbeld
      dubbeld commented
      Editing a comment
      In het begin te nat en nu te droog een paar keer. Even wennen. Net andersom. Daar let ik nu idd op, thnx, ik zorg dat ze niet te droog meer komen te staan
      Last edited by dubbeld; 14 December 2021, 09:59.

    #4
    Wat voor plantjes. Afjes?

    Comment


    • dubbeld
      dubbeld commented
      Editing a comment
      Nee 2 madberry 2 madchientist x motherlode van sannie shop

    #5
    Op de eerste foto zie je links boven de geler wordende plant, op foto 2 zie je die ingezoomd.
    Rechts boven zie je de gele plant van de eerste geplaatste foto.
    De onderste 2 zijn mooi groen en word langzaam geel, wat wel normaal is denk ik als ze nog 2 weekjes moeten ...
    Toppen zijn keihard, zo hard dat ik bang ben dat ze uitdrogen, door de lamp hoogte. Al moet ik zeggen dat de lamp al een paar weken hetzelfde hangt....
    Ik ben gewoon bang dat het voor de laatste weekjes fout gaat, ja, wie niet he ... Have a nice day!
    Attached Files
    Last edited by dubbeld; 14 December 2021, 10:08.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Komt goed hoor, zeker weten. Voor de laatste loodjes , doordoen zoals je bezig bent ! Toppen harden mooi uit zoals je zegt, super.

    • dubbeld
      dubbeld commented
      Editing a comment
      Thanks kerel, goed om te horen

    #6
    Die TGL 100 zit een CXB3590 led in volgens mij?
    Die 3590 stond wel bekend als veroorzaker van bleaching bij heel veel kwekers.
    Ik zie dat ze dat in de eindfase aanraden bij de verkoper, maar imho kun je die beter op minimaal 40cm houden.
    Ik zie kwekers op rollitup.org die de 3590 op 15-20 inch afstand houden.
    Dat gele blad heeft ook veel weg van verbranding door te intens ledlicht.

    Ik kan uit je foto's niet opmaken of die top nou werkelijk zo wit is, alle foto's zijn te veraf of te onduidelijk, maar het lijkt er wel een beetje op.
    Last edited by kroket; 11 February 2022, 19:43. Reden: Bericht herstellen
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • dubbeld
      dubbeld commented
      Editing a comment
      Slechte foto's zijn het idd. Zal even een goede maken morgen ochtend. Dan kijk ik gelijk welke tgl variant ik heb. Maar de toppen zijn niet zo wit zoals het lijkt.
Bezig...
X