Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailing wordt geel van binnenuit.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailing wordt geel van binnenuit.

    Korting op 420shop
    Ik ben een nieuwe groeier, dit is de 2de keer dat ik zelf ga groeien en nu heb ik een zaadling dat geel wordt.

    Ik had deze zaadling direct in potgrond gezet i.p.v stekgrond. ik dacht dat ze te veel moeite had met wortels maken door te zware grond,dus heb ik verpot in een grotere pot met stekgrond ik heb wel zoveel mogelijk van de potgrond rond de worteltjes weggehaald zonder ze te beschadigen.

    Of kan dit door te veel licht komen? Ik heb ze eens dat ze uit de grond waren en het 1st blaadje gemaakt hadden onder een hps 600 watt gezet.
    Hebben jullie soms ideeën wat ik nog kan doen?

    Alvast bedankt voor de antwoorden .
    Mvg
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Paar mogelijkheden: Te nat/droog, beschadigd met verpotten, lamp te dichtbij, te koud/warm, slecht zaadje..

    Foto's gemaakt met hps licht zien we trouwens altijd gelig uit
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Je zaailing is wel gewoon uit gekomen, dat kun je zien aan de lobblaadjes.
      Maar de naar boven stekende blaadjes zien er erg raar uit.

      Zoals korket zei kan de reden van alles zijn. Ik zou er nu vanaf blijven en alleen de pot iets verder opvullen met grond.
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


        #4
        Ik zie onderaan de stam taps/spits toelopen. Dat wijst er op dat ze waarschijnlijk morgen of overmorgen om gaat vallen en dood zal gaan.
        De kans is aannemelijk dat de wortels weggerot of uitgedroogd zijn. Dat gebeurt bij mij al 10 jaar niet in normale potgrond, behalve als ik te veel of te weinig water geef. De wortels verschrompelen dan en de stam knakt op zijn zwakste punt, vaak waar die uit de grond komt.

        Grond uit de wortels gaan pulken bij een zaailing is niet de manier om problemen op te lossen helaas. Als je te sterk bemeste grond hebt, en je plaatst die kluit grond in onbemeste grond, dan waaiert de voeding uit over de hele (nieuwe) bodem na elke keer wateren. Een overvoedingsprobleem is dan zo opgelost.

        Te veel licht zou zorgen voor kleine groei, die compact is. Ik zie een redelijk lange steel, dus dat is het probleem niet. Hydrokorrels zijn trouwens niet echt handig; als een wortel daar tegenaan groeit, dan moet die er omheen. Het is een goedkope manier om je potten voller te krijgen, en als onderlaag in een pot hebben ze echt wel functie. Maar door de grond heen vormen ze obstakels van onbruikbare ruimte. Da's onhandig.

        Goede eerste poging! Maar blijf proberen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Ik denk dat het aan te veel water lag heb bij dit plantje de 1ste keer teveel water gegeven. daarmee dat ik verpot heb als ik zag dat zij niet tevreden was met de omgeving.

          Had ook nog niets van voedingstoffen toegevoegd, omdat in deze grond al voeding zit ik hoopte pas tegen de bloei echt voeding te moeten toevoegen. En heb de hydrokorrels wel onder in de pot gestoken er zijn er enkele mee in de bovenste laag met op te ruimen.

          Het 2de plantje gaat wel beter. Maar heb het gevoel dat mijn ruimte de luchtvochtigheid vaak te laag is daarmee dat de blaadjes zo beginnen te krullen. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te bevochtigen en heb momenteel een usb luchtbevochtiger naast de plantjes staan in afwachting van een goeie bevochtiger.

          Bedankt voor de antwoorden.

          Mvg
          Ik kan maar 1 foto per keer plaatsen dus hier nog 1tje van het 2de plantje
          Dit zijn de zaadjes had er 4 laten ontkiemen en maar 2 uitgekomen
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.
          Last edited by Silas; 5 January 2022, 08:36.

          Comment


            #6
            Op de rang van belangrijke zaken, komt luchtvochtigheid op het laatst. Dat is iets om je druk over te maken ALS al het andere begint te vervelen. De kers op de taart en een van de moeilijkste dingen om te regelen. De plant reageert op wisselende luchtvochtigheid door zijn bladmondjes verder open of dicht te doen. Dat is genetisch bepaald in alle planten, dus om je daar bezig mee te houden is de focus op de verkeerde plaats leggen. Dat meen ik oprecht: besteed die tijd aan iets anders.

            Zolang je nog in een beginstadium zit als kweker, is een goede bodem, watergeven, licht en later ook voeding en temperatuur veel belangrijker. Probeer je de eerste rondes te richten op het begrijpen en leren omgaan met die zaken. Die luchtvochtigheid komt nog wel. De volgorde van belang heb ik bewust gedaan, omdat zonder goede bodem je niets kunt kweken, zonder goede watergift kun je prima lampen hebben maar alsnog dode planten overhouden, zonder goed licht blijft de opbrengst laag. Voeding kan een goede toevoeging zijn, maar er is zo veel goed spul dat dat ook niet zo nauw komt. Temperatuur speelt een rol als die te hoog of te laag komt, maar onze planten blijven in leven tussen de -2 en +40 graden. Da's vrij ruim. De geur, dat kan wel lastig zijn.

            Hoe dan ook, het doel zou nu moeten zijn om de plant te leren kennen, om er mee om te leren gaan. Als je dat goed onder de knie krijgt, dan komt die dikke oogst vanzelf. Maar het begrijpen van de basis is tien keer belangrijker dan al het andere. Als je 10 uur bezig bent met die luchtvochtigheid en vervolgens vergeet om water te geven, dan heb je er niets aan gehad om die 10 uur te besteden. Probeer dat in je achterhoofd te houden
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Even een update het plantje dat blijven leven is is toch goed gekomen. Deze heeft uit zijn eigen direct een 2de hoofdtak gemaakt. Hierbij een foto wat denken jullie?

              Mvg

              Dave420
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #8
                En hier nog eens een paar foto's van de andere planten dat ik nu heb dit is mijn 2de groei dus ik ben nu wat aan het rotzooien met verschillende technieken zoals toppen stresstraining etc. Ik denk ze allemaal binnen 3 a 4 weeken in bloei te zetten. Wat denken jullie hiervan ?

                Mvg
                Dave 420
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #9
                  Kan maar 1 foto per keer uploaden .
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #10
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #11
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment

                      Bezig...
                      X