Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

LED: Green Gelato Auto - Groeistop na eerste 4 leaves?

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

​Yes,
    mijn wederhelft was nog niet klaar om afscheid
    te nemen van Poochie.
    De aanpak was wel net iets anders dan LR2 .

Dag en nacht waakte zij aan de airpot van Poochie.
    Er werd meer water gegeven met wat Liefde aka plagron power roots.
    De lamp werd verlaagd en op 24/7 gezet.
    maar vooral... de bovenste bladeren werden bijeen gebonden.
    Hierdoor kwam er meer licht op een onderliggende node waar, zoals voorspeld door L2R, er inderdaad 2 Meristemen(?) verdergroeiden.
    In het begin waren deze zeer klein maar hieronder enkele recente foto's
    Met momenten lijkt het nu alsof er zelfs 2 planten staan

Foto 16-01
    1642541809359 (Large).jpg

Foto 18-01
    1642541809356 (Large).jpg
    Attached Files
    Last edited by Echelon; 18 January 2022, 23:30.

Comment

Je hebt dat meristeem dus niet vrij gesneden? Want als je dat zou doen, dan heb je er dus een tak bij. Da's weer een extra topje in ruil voor twee zwakke bladeren.
      In het ergste geval verlies je de twee versmolten bladeren en het nieuwe topje. In het beste geval verlies je niets. Alles daar tussenin is al zuivere winst. Dus met zo'n laag risico zou ik er voor gaan.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Je hebt dat meristeem dus niet vrij gesneden? Want als je dat zou doen, dan heb je er dus een tak bij. Da's weer een extra topje in ruil voor twee zwakke bladeren.
        In het ergste geval verlies je de twee versmolten bladeren en het nieuwe topje. In het beste geval verlies je niets. Alles daar tussenin is al zuivere winst. Dus met zo'n laag risico zou ik er voor gaan.
        Nee, bij een gewone plant zou ik het riskeren.
        Daar heb je wat meer tijd en marge voor zo een zaken.
        Maar bij die half genetisch gemanipuleerde autoflowers die na enkele weken al in bloei staan is er naar mijn eigen zeer bescheiden mening vaak wat minder ruimte.
        Heb in het verleden die dingen al eens onderworpen aan HST's maar dat was niet echt een success.
        Omdat alles zo snel gaat hebben ze nauwelijks tijd om te herstellen.

In ieder geval... ik heb wel wat LST gedaan en alles wat uit elkaar getrokken zodat er meer licht opvalt.
        De plant is sinds deze week ook enorm aan het strekken. Onverwacht gaat dit, ondanks een trage start, dus toch nog de goede kant op (hoop ik).

Foto 26-01

dag 37 (Large).jpg

Comment

• LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Minder tijd en minder marge, vandaar dat ik het aanraadde. Tijd om te herstellen was niet nodig geweest omdat er vrijwel geen enkele schade was; je snijdt twee blaadjes weg en je krijgt er een tak voor terug. Maar goed, een top minder op zo weinig ruimte zal vast weinig uit maken
          Maar omdat er nu dus een opgesloten groeipunt in de stam zit, zal het me niets verbazen als dat later in de bloei voor wat problemen kan zorgen.

LR2
        Voorlopig niet echt problemen maar ik merk wel iets wat ik met hetzelfde zaad de afgelopen kweken ook al heb gezien.
        Vanaf een week in bloei ongeveer, beginnen plots de onderste bladeren volledig geel te verkleuren.
        Ik snap waar dat op duidt... ik snap alleen niet waarom maar ik begin stilaan mijn twijfels te hebben bij die bio Plagron voedingen.

om de 2 dagen meng ik 3 ml plagron bloom met 1l water.
        Maar zelfs dan nog zou de doorgespoelde plagron aarde tot 6 weken voeding moeten kunnen voorzien (we zitten nu net aan week 6)
        Om eerlijk te zijn, ik heb voor de lol eens gewoon op stekgrond en bio potgrond van de tuinwinkel achter de hoek gekweekt
        en ironisch genoeg had ik daarbij minder bladverkleuring.
        Van zodra ik die Plagron gebruik heb ik prijs vanaf week 6.
        Op zich geen probleem want de plant is net oogstrijp alvorens het echt dramatisch wordt maar toch...

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Langer groei meegeven gewoon, niet?

• Echelon
          Echelon commented
          Editing a comment
          Plagron Grow heb ik niet. Gezien de plagron grond, na doorspoelen, voor ruim voorbij de groeifase voedingsstoffen zou moeten voorzien.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ze zijn hongerig, ik geef na een paar weken of dagen groei mee, zelfs bij voorbemeste grond....

Oorspronkelijk geplaatst door Echelon View Post
        LR2
        Voorlopig niet echt problemen maar ik merk wel iets wat ik met hetzelfde zaad de afgelopen kweken ook al heb gezien.
        Vanaf een week in bloei ongeveer, beginnen plots de onderste bladeren volledig geel te verkleuren.
        Ik snap waar dat op duidt... ik snap alleen niet waarom maar ik begin stilaan mijn twijfels te hebben bij die bio Plagron voedingen.

om de 2 dagen meng ik 3 ml plagron bloom met 1l water.
        Maar zelfs dan nog zou de doorgespoelde plagron aarde tot 6 weken voeding moeten kunnen voorzien (we zitten nu net aan week 6)
        Om eerlijk te zijn, ik heb voor de lol eens gewoon op stekgrond en bio potgrond van de tuinwinkel achter de hoek gekweekt
        en ironisch genoeg had ik daarbij minder bladverkleuring.
        Van zodra ik die Plagron gebruik heb ik prijs vanaf week 6.
        Op zich geen probleem want de plant is net oogstrijp alvorens het echt dramatisch wordt maar toch...
        In principe is bloeivoeding een blokkade voor stikstof - ik weet nog steeds niet precies waarom - en het bevat weinig stikstof van zichzelf. Een plant trekt dan zijn bladeren leeg en verplaatst die stikstof naar de plaatsen waar het nodig is: daar waar nog groei moet plaatsvinden, in de toppen. Ik gebruik al jaren geen bloeivoeding meer en ik kom het probleem alleen nog tegen als ik te kleine potten gebruik, dat heeft meer te maken met wortelruimte dan met stikstofgebrek.
        Voorbemest of niet, als een plant tekorten laat zien dan zijn er ofwel blokkades, ofwel tekorten. Als je dezelfde problemen niet in andere bodems tegenkomt met dezelfde voeding, dan is er waarschijnlijk geen sprake van blokkades maar wel van tekorten in de bodem.
        In biovoeding kan ammonium in al zijn vormen, vrij makkelijk verdampen. Dat is de makkelijkst opneembare stikstof die geen bodemleven vereist om beschikbaar te worden voor de plant. Nitraten en nitrieten zijn leuk, maar het kan wel 6 weken duren voordat die uit de microbiologische cycli komen en beschikbaar worden voor de plant. Als je 16 weken bloei rekent, dan zul je dus al vroeg moeten bijvoeden, en veel ook, om op het midden van de bloei niet met tekorten te eindigen.

Verpakkingswijsheid is.. Leuk voor op verpakkingen. Als de werkelijkheid laat zien dat de verpakkingsdosering niet genoeg is, dan is het blijkbaar niet genoeg. Het verschil tussen 'kunnen kweken' en 'weten wat je doet' is gigantisch in de ganjawereld. Iedereen kan kweken met de juiste instructies, maar het leeuwendeel weet nauwelijks wat ze doen. Da's niet erg, we kunnen er allemaal van roken.
        Ik denk dat een vergelijking met koken prima op gaat: ik kan maccaroni maken uit een pakje, da's prima maccaroni. Beetje water, beetje poeder, zakkie groente, kapot koken, mengen en klaar.
        Als ik een fuetje of gesneden chorizo licht aanbak, daarna het vet meng met gehakt, en dan de boel opzij zet om tomatenpuree in te koken met wat knoflook en kruiden, dan de boel weer meng en groente toevoeg die ik niet helemaal kapot kook.. Dan heb ik een tien keer betere pasta.
        Het verschil zit 'm niet in de ingredienten per see. Maar in hoe ik ze gebruik. Je bent blijkbaar te goed geworden om nog via een pakje te kweken. Dat is logisch! Maar dan zul je moeten kiezen: er dieper in duiken en vanuit de praktijk handigheden en nuances oppikken, of volgens het pakje blijven werken en accepteren dat dat geen geweldige maaltijd is - maar wel nog steeds de buik vult.
        Dat eerste gaat met vallen en opstaan, maar het is de steilste leercurve: binnen drie rondes heb je 10x meer geleerd dan alle rondes daarvoor.
        Dat laatste gaat altijd hetzelfde, maar je zult op datzelfde niveau blijven. Ook prima! Maar als je honger hebt naar meer dan is dat natuurlijk wat moeilijk te verkroppen.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Fantastische vergelijking

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Het verschil tussen 'kunnen kweken' en 'weten wat je doet' is gigantisch in de ganjawereld.Iedereen kan kweken met de juiste instructies, maar het leeuwendeel weet nauwelijks wat ze doen. Da's niet erg, we kunnen er allemaal van roken.
        Ik ben zeer zeker die categorie
        Ondertussen plagron grow aangekocht (voor de volgende).
        Ik vind het niet erg om wat te knutselen.
        We staan al een pak verder dan een jaar geleden waar we in de tuin wat zaad in het gras stampten en het beste er van hoopten.
        Maar 1 ding herken ik zeker... dat leegtrekken van die bladeren. Hoe bleker die onderste bladeren worden, hoe donkerder groen ze rond die beginnen toppen worden.
        Er gaan dus duidelijk voedingsstoffen van de ene locatie naar de andere op de plant.

Ik vind het wat moeilijk met die autoflowers.
        Ze zijn fantastisch om in een klein tentje op korte tijd iets te fabriceren maar alle info die je vind is nauwelijks toepasbaar.
        Afstand lichten is daar 1 ding, maar zeker ook die voedingen.

Ik ben deze week alvast begonnen met Plagron Alga Bloom te geven.
        3ml op 1 liter water en dit om de 2 dagen wanneer de grond terug droog staat.
        Maar als ik correct ben zal het nog een tijd duren vooraleer ik daar het effect van zie.

Comment

• LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Kalium en fosfor worden snel opgenomen, dus hoe meer bloeispul je geeft hoe sneller de aftakeling gaat. Ik wil die aftakeling het liefst zo lang mogelijk uitstellen omdat ik meer en meer bewijs vind dat die hele P+K voeding mega achterhaald is. Voor granen en mais is dat leuk, omdat die voor de opbrengst van het zaad gekweekt worden. Voor al het andere, is stikstof een nogal nodig dingetje.
          De bloem van een cannabisplant, die calyx, is namelijk een gemodificeerd blad. Het doet aan fotosynthese en het heeft vooral stikstof en magnesium nodig.
          Het hele herfstfenomeen is in mijn ogen daarom eigenlijk een overduidelijk teken dat we het verkeerd aanpakken; de plant vreet zichzelf op en moet met de restjes wat bloemen eruit persen. Als we dat eens anders aanpakken, dan kunnen we misschien best eens onze oogst met een aardig percentage verhogen.
          Al het dode blad doet immers niks meer, als die energiefabriekjes wel nog werken, dan moet die energie ook ergens naartoe.. Misschien naar de groeiende delen, zoals de bloemen.

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Misschien overstappen op minerale voeding!?

Rreppellsteeltjam

Kan je me iets aanraden?

Ik gebruik die bio Plagron samen met plagron Allmix eigenlijk enkel omdat ik volgens hun eigen site dan niet meer moet omkijken naar EC en pH.
        Maar laatst zat ik zonder en heb ik uit de lokale handel Compo Bio Potgrond Fruit & Groenten gebruikt en daar ook goede resultaten mee behaald.

Volgens mij zit het hem ergens in een misrekening met die voorbemesting.
        Plagron zegt dat, mits doorspoelen, de grond 6 weken voorbemest is.
        maar het grotendeel van de autoflowers die ik kweek is oogstrijp na 8-10 weken.
        Ideaal dacht ik, dan moet ik maar 2 weken voeding geven waarvan de laatste meestal dan nog zonder voeding is.

Misschien volgende keer toch meteen van het begin plagron grow en power roots meegeven?

1646037633667 (Medium).jpg

Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Ik zou niet alles door mekaar gooien en dan schema's aan gaan houden!

Handje grond 24 uur in water weken, voedingsstoffen lossen dan op en worden gemakkelijker opgenomen.

Biobizz is makkelijker.

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          En dit is geen vergeling ofzo, dat is gewoon 1 blad met een probleem.

• Echelon
          Echelon commented
          Editing a comment
          De andere gele bladeren zijn reeds afgevallen...
      Bezig...
      X