Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem WW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem WW

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!!

    Als beginnende op dit forum wil ik toch zeggen dat dit een zeer interessante site is!!! Keep up the good work!!!!
    Antwoorden genoeg dat wel, maar ik heb dus veel rondgekeken op deze site ivm mijn bladprobleem maar wie moet ik volgen??? de ene zegt mg tekort andere zegt Ca tekort andere mozaiekvirus, verbranding van wamte licht(dit kan niet wegens ledverlichting).

    Even de situatie uitleggen, Ik heb dus 1 plantje WW de eerste 2 weken ging die perfect mooi bladgroen, goed groeien. Heb een eigenkweekkast gemaakt met daarbij ledverlichting. Dit ging redelijk goed tot mijn verbazing maar nu duikt er een probleem op dat mijn bladeren beginnen te vergelen, Na het rondneuzen op dit forum heb ik al enkele antwoorden bekeken maar wat is de oplossing van mijn probleem

    ik heb dit nog niet verpot noch voeding gegeven

    Ik ben wel van plan om straks naar het tuincenter te gaan om de benodigde zaken te halen zoals hydrokorrels en voeding

    bladprobleem.jpg

    Wie kan mij helpen met dit probleem?

    Thx

    #2
    Re: Bladprobleem WW

    Edit: nog fotos bijgeplaatst

    DSC_0954.jpgDSC_0949.jpgDSC_0951.jpgDSC_0950.jpgDSC_0952.jpg

    Comment


      #3
      Re: Bladprobleem WW

      Je White widow staat wel in heel erg natte grond. Wellicht hebben de wortels hierdoor weinig zuurstof. Ik zou zeker vooralsnog geen voeding geven. Als je gezaaid hebt -zo te zien is het geen stek maar een zaailing) in (licht) bemeste aarde heeft je White widow nog zeker genoeg voeding voor de eerste 2 weken. Ik raad je aan de komende 7 dagen zeker geen water te geven, laat staan voeding.

      Comment


        #4
        Re: Bladprobleem WW

        Thx voor de vlugge response

        is het nu goed dat ik hydrokorrels ga halen en dit verpot naar een grotere pot , alsook betere grond halen bvb grond waar brandnetels staan. ik gebruik universele potgrond

        Dus ik moet mij geen zorgen maken ivm met ziektes dit is dus voor jou een duidelijk een te natte grond?

        Mag ik deze al overplanten? in drogere grond

        mvg

        Comment


          #5
          Re: Bladprobleem WW

          Hey Force,

          Ik gebruik ook universele potgrond van een tuincentrum. Mijn WW groeien daar prima op. Ik denk dat je het advies van Extreme moet opvolgen. Ze lijken inderdaad te nat te staan. Ik laat mijn grond tussen de giet beurten droog worden. De eerste 2 a 3 weken geef ik 100 tot 150 ml per 2 a 3 dagen. Afhankelijk van de vochtige grond en de gemiddelde temperatuur. Ik kan me voorstellen dat er bij jou minder water verdampt door de led lamp dus daar moet je wel rekening mee houden.

          En wat wil je me die hydro korrels doen? Vermengen tussen de grond? Onder in de pot voor een drainage of op de grond leggen om verdamping tegen te gaan?

          Grtz Quattro

          Comment


            #6
            Re: Bladprobleem WW

            hellow

            Ik zou dit gebruiken voor drainage, alsook zit mijn dame in een pot zonder gaatjes onderaan. Dit zou ik verpotten zodat ik dit wel nu he,. Zodat overtollig water weggaat.
            Of raden jullie mij dit af om hydrokorrels te gebruiken.

            Ik heb ook mijn dame nu buiten geplaatst om snellere verdamping te verkrijgen. Laat dat zonnetje maar komen. Zal waarschijnlijk meer deugd hebben dan onder led te staan.

            grts

            Comment


              #7
              Re: Bladprobleem WW

              Een goede drainage kan nooit kwaad. Kun je voor nu niet gaten in je pot maken?

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Bladprobleem WW

                Ik zou gewoon de grond netjes laten drogen en de droge kluit verpotten naar een grote pot met gaten onderin. Hydro korrels zijn niet echt nodig in een pot met gaten, zo lang je maar met beleid water geeft. Zelf geef ik pas water nadat de blaadjes wat gaan hangen: een kwartier daarna staan ze weer recht. Te droge grond bevochtigen is makkelijker dan te natte grond droog zien te krijgen. Bovendien wordt je wortelgestel sterker: ze wortelen dieper op zoek naar water.

                Comment


                  #9
                  Re: Bladprobleem WW

                  Das hele goede raad!!

                  ik zal nu wachten tot de grond droog is om deze te verplanten!

                  Ik was me al heel druk aan het maken dat dit niet meer in orde zou komen.

                  Ik dank jullie alvast voor de goede raad ik heb gekregen en ik zal proberen te briefen hoe de stand van zaken is met foto's

                  Heel hartelijk bedankt!!!!!!!

                  grts

                  TheForce

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladprobleem WW

                    nog altijd geen foto's!!

                    Comment

                    Bezig...
                    X