Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Licht/hittestress?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Licht/hittestress?

    Korting op 420shop
    Goedemorgen iedereen,

    Ik ben net een nieuw kweekje begonnen en ik zie al wat probleempjes. Ik zal even de setup beschrijven.
    1 zkittlez auto en 1 white widow auto in 15L airpots gevuld met plagron cocobrix met ongeveer 25% perliet.
    2x ts 1000 150w ledlampldie op dit moment beide aan 30% lucht geven (+- 10000 lux).
    de voeding die ik op dit moment geef is plagron a+b, pure zym, power roots en ook een beetje sigaretten royal. De EC waarde van mijn kraanwater is ongeveer 0.5 en ik geef voeding bij tot 1.0 ongeveer. De RLV is rond de 53% met een gemiddelde temperatuur van 22-24 graden.
    de plantjes zijn nu ongeveer 1.5 week oud en een 7tal cm hoog.
    nu merk ik bij de WW een lichte verdeling en bij de zkittlez dat de blaadjes omkrullen.
    heb de lampen nu wat hoger geplaatst en overweeg om een waterbeurt over te slaan aangezien de coco nog redelijk nat is en ik ook soms aan overwatering denk ipv lichtstress.

    Heeft er iemand mss een idee of info waar ik op moet letten aangezien dit toch een belangrijk moment is van de kweek.

    Alvast bedankt voor de info
    Attached Files

    #2
    Verplaatst naar Cannabis Helpdesk > Bladproblemen

    7cm, een steuntje.. Ze zijn wel een beetje gestrekt dus. Overwateren met cocos en perliet is eigenlijk onmogelijk, maar je vermoeden dat je best een beurtje over mag slaan kan wel kloppen
    Verder doen de eerste blaadjes wel vaker moeilijk, daar groeien ze meestal wel overheen als de bladeren 5 of meer vingers hebben..
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Ik heb zelf met de TS1000 gekweekt en weet vrij zeker dat je op 30% niet voldoende power hebt om ze met goed fatsoen te laten groeien. ALs je per se gedimd wil groeien (om energie te besparen) dan op 30 centimeter boven het blad en minimaal op 50%, het zijn maar 150W lampjes he.
      Lopend verslag

      Comment


        #4
        Minstens rond de 100 watt gaan zitten als je per se wilt dimmen, maar persoonlijk zou ik de lamp gewoon op 100% zetten. Dan strekken ze ook wat minder.
        En iets minder nat ja, zo te zien is de grond goed vochtig

        Wat mijn beide forumvriendjes al aangeven dus
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


          #5
          A super bedankt voor de info en sorry voor mijn autocorrect woorden 😁

          Comment

          Bezig...
          X