Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren kleuren licht groen en hebben vlekjes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren kleuren licht groen en hebben vlekjes.

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Te zien aan de kleur van de bladeren, lijkt het niet helemaal goed te gaan.

    Graag zou ik van jullie advies willen krijgen om het probleem te verhelpen.

    Ik had aan het begin hot soil mix waardoor de planten aan het begin extreem groen waren. Om die reden heb ik de eerste 6 weken geen voeding gegeven (24/7 licht cycles).

    Maar in eens begonnen de planten licht groen te worden waardoor ik het vermoeden kreeg dat ze licht stress opliepen (omgeschakeld 20/4 cycles).

    Ik heb toen de ledlampen op 60 cm hoogte gehangen met 75% volume.

    Een aantal dagen later was ik begonnen met voeding te geven en kreeg het id dat de planten het nu iets beter doen.

    Ze waren namelijk in een slechtere staat dan nu. (De bovenste bladeren waren te licht van kleur en niet mooi donker groen)

    Zelf vermoed ze licht stress hadden opgelopen en tegelijk voeding tekort.

    Toch zie ik nog steeds problemen en weet ik niet goed of ik juist meer voeding moet geven of minder voeding,

    En wanneer zou ik er b.v goed aan doen om de sterkte van het licht te verhogen?

    Ik heb nu 2x achter elkaar 3-1-3 ratio canna terra gegeven, en 1 x canna enzyme. Zal ik een derde keer doen of zal ik ik alleen water geven?

    Of misschien moet ik zelfs flushen?

    Note: ik heb ongeveer 5 dagen veel van de slechte bladeren verwijdert en de onderste gedeelte van de plant vrijgemaakt.


    2x Mars Hydro fc 3000 (300 watt pst)

    Ik ben in het bezit van van canna terra voedingstoffen.

    Licht cylces 20/4 (voorheen eerste 4 weken 24/7)

    Leeftijd: 6 weken

    Naam: Amnesia


    Alvast super bedankt allemaal
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Last edited by Earthy; 1 March 2022, 15:02.

    #2
    Heb ff "gegoogled" naar die lampen van je, hier een foto met wat uitleg over afstand en dimmen.


    Het probleem van de bladeren kan wel eens een calmag tekort zijn, i.v.m. en i.c.m. gele verkleuringen bladrand en bruine vlekken, ook zie ik wat lichte bladpuntjes, dat wijst meestal op een teveel aan N (stikstof)

    Mars-Hydro-LED-Grow-Light-FC-Recommended-Growing-Data.jpg
    Attached Files
    Last edited by Old dawg; 3 March 2022, 18:51.

    Comment


      #3


      Dank voor het meedenken! Ik zie dat je makkelijke een magneisum oplossing kunt maken met magnesium sulfaat. Is er ook een recept voor calcium?

      Ik zie geen foto met afstand/licht/dimmen?

      Denk je dat ik bij de volgende ronde alleen water moet geven (met calcium magn) of zal ik ook weer npk toevoegen?

      Note: op de laatste foto's zien de planten er mooi groen uit maar ze zijn in werkelijkheid een stukje lichter van kleur zoals op de eerste/tweede foto.

      Comment


        #4
        Een algeheel lichtere kleur van de planten kan een aantal dingen betekenen.
        Ik zie hier en daar wat paars op de stelen (maar die zijn nauwelijks in beeld), dat kan wijzen op een stikstoftekort.
        Een algeheel lichtere kleur kan daar op wijzen, maar kan ook teken zijn van cal/mag problemen alleen vermoed ik eerder dat de pH van de aarde niet helemaal lekker is.

        Of ze staan te nat, dan is die problematiek ook normaal. Bij te droog krijg je helaas dezelfde tekenen soms, maar dan gaat het blad ook hangen.

        Cannabis kan een bodem vrij snel uitputten, dus een beetje bijvoeden kan geen kwaad. Als het kan, gebruik eens een weekje regenwater.
        Bij onduidelijke of ambigu tekenen op een plant, geef ik het liefst een complete voeding. Eentje met sporenelementen en NPK en S. Vroeger bestond daarvoor Pokon wateroplosbaar, maar dat bestaat niet meer. Nu hebben ze kuipplanten voeding of iets dergelijks daarvoor in de plaats. Kost wat meer, maar daarmee los je aardig wat problemen tegelijk op omdat het een compleet spectrum aan voeding bevat.

        Lichtstress is een hormonaal probleem, dat heeft geen invloed op de kleur van de plant.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          LR2 bedankt ook voor de tips en het meedenken!! Mag ik vragen....

          Dat is interessant, paarse stelen wijst op een tekort aan stikstof? Ze hebben namelijk allemaal paarse stelen. Misschien dat het de strain is? Ik heb een aantal foto's geupload.

          Bedoel je met pokon bemesting dit spul? https://www.pokon.nl/producten/item/...ateroplosbaar/

          Npk is namelijk 20-20-20 . Is dat ok?

          Je hebt ook nog deze. https://www.pokon.nl/producten/item/...#samenstelling
          Met 8-3-7 NPK meststof met humuszuren, plantenextracten en sporenelementen.

          Ik denk niet dat ik teveel water geef.

          Maar het zou wel kunnen dat de ph misschien niet goed is. Ik gaf namelijk tussen de 5.5 en 6 afgezuurd ph water.

          Attached Files
          Last edited by Earthy; 1 March 2022, 20:49.

          Comment


          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Die eerste van pokon is een goede. Het probleem zal niet oplossen, maar waarschijnlijk niet uitbreiden.
            Als de runoff van je grond op 6.0 uit komt, dan ben je een tikkeltje te zuur aan het kweken. Dan kan het inderdaad zijn dat je wat calcium en magnesium hebt weggespoeld, maar met die pokon los je dat voor een groot deel ook weer op.
            Afhankelijk van de bodempH kan een plant zuren en basen uitscheiden en zelf ook mineralen losweken. Let dus op met dat bitterzout en kalkproducten; ze komen laat aan, maar ze kunnen op zichzelf weer een boel blokkeren als de bodem flink uit balans raakt.

            Paarse strepen zijn op de stelen redelijk normaal, maar als de bladstelen zelf diep paars worden dan is er sprake van een tekort. Dat is vrijwel nooit genetisch.

          #6
          Ph aarde gemeten, Ph is 6.

          Is dat een probleem? Gewoon doorgaan met voeden en een iets hogere PH (rond de 7)?

          Inmiddels heb ik bitterzout gekocht en een pak kalk. Ik heb veel info kunnen vinden over hoe ik magnesium sulfaat kan oplossen maar ben nog niet veel info tegen gekomen over calcium.

          Heeft iemand nog tips?

          LR2 , Old dawg?

          Comment


            #7
            Hallo Earthy

            Ik heb als 1e de foto geplaatst waarop te zien is welke afstand en hoe je lamp te dimmen.
            Op de 1 of andere reden was die niet te zien?

            Hier een foto met uitleg met de opname van bepaalde voedingstoffen bij de beste ph waardes

            PH_TABLE.jpg

            Ik heb Epsomzout (bitterzout) in poedervorm, daarvan gebruik je 2 gram op 1 liter water
            Heb vorige week voor de zekerheid calmag van biobizz gekocht.

            Epsomzout gebruik ik alleen in de zaailing fase en vroege vegatieve groei.
            Zowel via de grond en ook als bladspray.

            Je kan ook vloeibare calcium geven van b.v. canna. (Mono nutrients)
            ​​​
            Attached Files
            Last edited by Old dawg; 3 March 2022, 19:13.

            Comment


            • roller
              roller commented
              Editing a comment
              die calmag opname ph's klopt wel niet hoor...

            #8
            Ok dan, ik heb jullie advies opgevolgd en ik geef nu om de dag calcium magnesium en sporen elementen. Voorheen dacht ik dat npk stoffen genoeg zou moeten zijn maar onder led (lees ik op verschillende sites) heb je toch extra magnesium/calcium nodig.

            Comment


              #9
              Ze staan te droog denk ik.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment

              Bezig...
              X