Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine plekken op blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine plekken op blad

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Toen ik gele puntjes zag komen bij de nieuwe bladeren dacht ik dat ze cal/mag nodig hadden en dat heb ik dus meegegeven.
    Nu zie ik bruine plekken komen op de bladeren, ik weet niet heel zeker of het er al een klein beetje zat, maar nu gaat het best hard.
    Zit nu in week 3 vd bloei.
    Er staat ook nog 1 plant bij die gelijk mee is gegaan op 12/12 en die vertoont niks, 1,5 week voorgroei, terwijl ze hetzelfde water krijgen (omdat dit net aan kon volgens schema)
    Alles van plagron, batmix, sugar royal, power roots, vita race, nog geen bloei gegeven. behalve cal/mag die is van bio bizz .ik volg het schema van plagron.
    Vanaf nu stop ik daarmee en ga over op bloei voeding met sugar royal en green sensation.

    tgl star 100 led
    Temp overdag max 24 in de nacht min 18

    Attached Files
    Last edited by dubbeld; 6 March 2022, 09:02.

    #2
    De manier waarop de schade zichtbaar is, doet mij denken aan iets chemisch of een verwarmingsbuis ofzo die het blad verbrand heeft.
    Dit is geen typisch cal/mag probleem, dan zouden de vlekken ronder zijn en beter zichtbaar zijn op de bladvingers in plaats van de nerf.

    Foto 2 doet mij erg denken aan de schade die een brandende sigaret veroorzaakt als die op het blad blijft liggen smeulen.

    Als je je eigen stappen na gaat, zou het dan kunnen dat je wat voeding geknoeid hebt misschien?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • dubbeld
      dubbeld commented
      Editing a comment
      Domme vraag misschien, maar kan het dus gemorste voedingswater zijn? Niet puur, dat kan niet, maar wat je zegt zou dan zo maar kunnen.

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Dat kan. Als je een beetje een sterk voedingswater gemaakt heb dan kan dat wel vlekken veroorzaken. Maar ook schade van een gieter, stoten, schuren of iets dergelijks kan bruine verkleuring veroorzaken. In principe sluit het blad alle beschadigde delen af en die laat ze opdrogen zodat ze makkelijker afbrokkelen en afvallen. Op die manier verdedigt de plant zichzelf tegen infecties.
      Als je deze plekken blijft krijgen, spontaan (dus zonder dat je per ongeluk schade hebt toegebracht) dan moeten we verder kijken. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het iets simpels is zoals een stukje wat klem heeft gezeten of waar je tegenaan hebt gestoten. Soms willen mensen nog weleens knoeien met vloeibare voeding, dan zit er een druppel aan de buitenkant van de gieter, als die bij het watergeven afvalt dan kan dat op een blad komen. Dat zou alles verklaren.
      Houd het even in de gaten, als er in een week tijd geen nieuwe vlekken bij komen dan is het een ongelukje geweest.

    • dubbeld
      dubbeld commented
      Editing a comment
      Ga het in de gaten houden, thank you!
Bezig...
X