Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help! Kromme bladeren, Overbemesting??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help! Kromme bladeren, Overbemesting??

Korting op 420shop
    Goedemorgen kwekers,

Mijn plantjes zien nu sinds eind april het licht en heb ze vorige week verpot in een grotere emmer. 4/5 doen het aardig goed maar er is eentje (Church, Greenhouse) die wat achter loopt. De bladeren hiervan zijn ietwat donkerder van kleur en krullen wat naar beneden.
    Ik ben bang dat dit met overbemesting te maken heeft Ze staan nu in specialmix van goldlabel.
    What to do?

Svetlana
    Do not try shrink me Gypsy I serious

Re: Help! Kromme bladeren, Overbemesting??

Sommige dingen zijn simpelweg niet te verklaren. Als je 10 zaden van de zelfde soort in de grond stopt kan het gewoon voorkomen dat 1 zaadje niet ontkiemt en de andere 9 perfect. Of ze ontkiemen allemaal perfect maar in de groei blijven 1 of 2 exemplaren achter. Niet alle planten hebben nu eenmaal de zelfde vitaliteit. Kijk eens in de topics over de zadenkweek. Daar wordt gewoon geselecteerd: alleen de meest vitale planten mogen zorgen voor het nageslacht. Het zal wel iets met de stelling van Darwin -die hij overigens heeft ontleend aan Herbert Spencer- "the survival of the fittest" te maken hebben.

Comment

Het is een mixpack van de Greenhouse, ik ga er dus vanuit dat dit goede zaden zijn. Misschien kan dit soort minder goed tegen de grond?
      Do not try shrink me Gypsy I serious

Comment

volgens mij heeft greenhouse dit vaker.al paar foto's van greenhouse plantjes gezien met iets vergelijkbaars maar dan minder erg. heb bij mijn plantje ook 2 of 3 van zulke bladeren. die is ook van greenhouse.
        eentje groeit beetje raar en groeit onder ander blad door. de andere hebben rare kromming. mijn plant is denk ik al wel wat ouder en zowiezo groter.
        al vanaf dat ze aan de plant kwamen zijn ze zo. geen last van verder. een van de bladeren knakte vandaag af door de wind ofzo. ze lijken mij dus ook minder stevig dan de rest, of het is puur toeval

Comment

Die grond is wat rijk voor zo'n kleintje.
          Maar hij moet het maar leren De eerste 2/3 weken alleen water geven.
          En geef een echte pot en vul die dan ook. Voor nu, maak voldoende gaten in de bodem.

Grtz, HJM
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Ik heb net hetzelfde probleem gehad met The Church.
            Normaal gezien lost het zichzelf op. Vanaf ik ze in volle grond heb gezet is alles vrij snel goed gekomen.
            Ik heb nu enkel onderaan enkele "gehandicapte" bladeren, tot aan de derde of vierde internode. Het heeft inderdaad te maken met een te rijke grond.
            Deze planten hebben absoluut niet zoveel nodig, dus gaan ze een beetje trippen als er teveel is volgens mij

Comment

ik heb net het zelfste!! volgens mij te rijke grond. zolang het bij buigingen blijft komt ze er door. Mijn auto's hadden het allemaal maar nu zijn ze goed gekomen. Mijn baby amnees is overleden in te rijke grond. De rest doet het prima

En geef alleen regenwater.

Comment

Bezig...
              X