Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ijzertekort

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ijzertekort

Korting op 420shop
    Ik heb een plant die ik al zeker een een 45 dagen heb staan. Deze week zag ik dat de bovenste nieuwe bladeren beginnen te verkleuren: van groen naar lichtgeel, van binnen naar buiten. Vooral de jongste bladeren hebben hier last van.

Alles duidt op een ijzertekort. Het substraat waar de plant in stond was extreem doorworteld. Ik had ook nog geen enkele keer voeding/mest gegeven en het substraat bestond grotendeels uit stekaarde die van nature nogal arm is aan voedingstoffen.

Ondertussen is de plant verpot (opnieuw met stekaarde, omdat ik niets anders heb) en staat hij niet te nat. Ik denk dat de Ph waarde te hoog is. Ook heb ik meststaafjes in de grond gestoken tot ik organische mestkorrels kan strooien en inwateren.

Zo zou ik de grond wat zuurder maken zodat het ijzer opnieuw makkelijker kan opgenomen worden.

Hopelijk helpt dit. Suggesties zijn welkom.

Re: Ijzertekort

Stekgrond is arm zoals je zegt, van een leeg bord kun je niet eten, dus je plant heeft er ook niks aan.
    Waarom geen normale potgrond gebruiken? Een normaal grondje heb ik meer vertrouwen in dan van alles er bij in te stoppen....

Waar baseer je je pH op? Gemeten of een gissing?

Comment

Het is een gissing. Ik baseer me op het feit dat ik de hele dag geresearched heb naar mijn specifieke bladproblemen. De plant staat niet te nat, geen extra voeding en op stekaarde van DCM (volgens testaankoop de 3de beste grond, vr stekaarde). Ik weet dat stekaarde arm is maar ik moest haar verpotten. Ik dacht dat als de grond arm is ik kan experimenteren met voeding. Buiten die binnenplant heb ik ook nog enkele buitenplanten. Hopelijk komen de resultaten met mijn experiment gauw.

Dank je om raad te geven!

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Misschien zou het toch beter zijn om opnieuw te verpotten met goede potgrond eventueel een beetje verrijkt met die organische korrels. De symptomen worden momenteel niet erger dus ik denk dat de situatie al wat gestabiliseerd is. Of beeld ik me dit in? Het is moeilijk in te schatten want ik heb practisch geen ervaring .

Is het idee om voeding te geven ipv te verpotten met betere aarde een goed plan?

Helaas kan ik geen foto's maken want ik heb momenteel geen camera.

Comment

als je plantje na 45 dagen nog in die stekgrond staat dan is ze denk ik wel blij als ze in nieuwe grond komt. heb je toevallig een growshop in de buurt?(denk t wel) want dan zou ik daar even vragen voor goede grond als ik u was. als je nieuwe grond heb hoef je zowiezo tot de eerste 3 weken na het overpotten voeding toe te voegen.

Comment

Ik heb ondertussen de plant opnieuw verpot met goede potgrond en iets bijgemest met organische korrels. Het probleem is blijkbaar opgelost en nu groeit alles terug zoals het hoort: de nieuwe bladeren zien er gezond uit.

Ook had ik een klein dwergsparretje dat doodgegaan was. Zulke planten staan in zure grond dus ik heb die zure grond een beetje bij de potgrond gemengd en dan water gegeven. Zo probeerde ik de Ph naar beneden te halen. Hopelijk zal dit genoeg zijn.

Dank je wel voor de goede suggesties!

Comment

Potver de potver,

Rot achter dat beeldscherm vandaan en koop gewoon een zak potgrond en wat Pokon voeding, je eet zelf toch ook. Wat een geneuzel.

Comment

Mijn plant is er terug doorgekomen dankzij mijn geneuzel. Uiteindelijk bleek mijn plant een mannetje... De plant had enkel nog decoratieve waarde. Wat ook wel leuk is om een mooie wietplant op de achtergrond te hebben... Deze plant is uiteindelijk ten onder gegaan aan spint. Geen probleem, gelukkig was het geen vrouwtje!

Dank je wel voor de hulp!
                  Last edited by El Renato; 12 October 2011, 01:39.

Comment

Mijn God, neem nooit kinderen, of zelfs maar huisdieren.

Beperk je aub tot plastic bloemen en teddy beren

Comment

Charmant HJM... Je uitspraak zegt veel over het gebrek aan respect tegenover andere mensen. Hoe vriendelijk van jou... Je mag er fier op zijn!
                      Last edited by El Renato; 12 October 2011, 01:42.

Comment

Ik heb geen respect voor entiteiten die geen oog hebben voor de noden van anderen dan zichzelf.
                        Zulke zelfingenonen nemers zijn nooit gevers. Daar heb ik zeker de pest aan.

En daar ben ik fier (zeg trots) op.

Alaaf, Halleluja Jezus Maria

Comment

Waw! dure woorden en toch goedkoop... Wat zou jij dan doen? Het was een mannelijke plant vol spint en ik stond op het punt om te verhuizen. Ik had best wel nog andere kamerplanten in dezelfde ruimte. Moest ik soms mijn andere planten laten besmetten met die spint. Bovendien had ik weinig geld en middelen op dat moment. Mijn plant had ENKEL nog decoratieve waarde. Ik heb ze niet weggesmeten omdat het MAAR een mannetje was maar omdat ik de plant gewoonweg niet meer kon houden. Meer nadeel dan voordeel.

Als ik moet kiezen tussen eten en anti spint middel halen kies ik om te eten. Serieus, ik ben zelfingenomen omdat ik geen moeite wil steken in iets dat het niet meer waard is? In wat voor droomwereld leef jij eigenlijk? En ik ben een nemer? Ik moet mezelf soms inhouden om niet TE vrijgevig te zijn! Jij kent mij niet! Huh, de noden van anderen... Scheer jij soms planten over dezelfde kant als mensen dan?

Inderdaad, nemers zijn assholes maar mensen die toch zo snel oordelen, zijn dat ook! Lekker bekrompen en autoritair.... Ik denk dat deze statement geen fuck zal uitmaken en dat je toch weer zal antwoorden met een kinderachtig, provocerend bericht. Maar ja, je kan maar het verstand gebruiken dat je hebt!

Comment

Bezig...
                          X