Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen
Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw
Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder
wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??
Collapse
X
-
Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??
gaatjes in het blad is meestal vraatschade.en door de hoge temperatuur kan het blad een beetje gaan krullen.maar als ze gewoon zo door blijven groeien,en niet stilstaan gaat het gewoon goedkomen.maak eens een foto van je afzuiging,en hoe je je slangen heb hangen,kunnen we je tips geven om de temperatuur wat lager te krijgen
Comment
-
High,
@ Weedjewel: er schuren geen blaadjes over elkaar ofzo, enkel vingers van hetzelfde blad die lichtjes over elkaar liggen, dit gaat natuurlijk verdwijnen wnnr de plant (dus ook bladen) wat groter is.
@ Tumble trimmert: hier zijn enkele foto's van de afzuiging en cooltube. Van de koolstoffilter vertrekt de afzuigslang, deze gaat dus via cooltube naar buiten, waar de ventilator alles van binnen naar buiten zuigt , alles goed aangesloten zoals het moet dus. Ik zou zelf niet direct een oplossing weten, eigenlijk twijfel ik zelfs of de 2e ventilator in de tent wel goed is, uiteindelijk verdampen de blaadjes op die manier redelijk wat vocht, niet? Wat ik nu vandaag wel gedaan heb is m'n lamp op iets minder vermogen gezet; hiermee bedoel ik dat op m'n ballast 4 standen heb voor m'n lamp: 25% 50%100% en SUPER LUMEN. ik ben nu van 100% naar 50% gegaan, om de temperatuur iets te doen dalen, maar is dit eigelijk wel verstandig??? Gaan de plantjes die gewoon zijn aan 100% nu niet ineens meer licht gaan zoeken bij 50%, met problemen tot gevolg?
SDC13201.jpgSDC13204.jpgSDC13203.jpgSDC13205.jpgSDC13202.jpgSDC13206.jpg
Grtsenjoint...
Comment
-
mooie tent en mooi systeem met je cooltubedenk dat ik al zie waardoor het zo warm word in je tent.de warmelucht van je lamp pomp je niet naar buiten,maar gewoon in de kamer waar je tent staat,hierdoor warmt de kamer langzaam op.als je binnen gaat kweeken moet je dat altyd doen in een ruimte waar de warmelucht naar buiten afgevoerd kan worden.zeker in de zomer is dit heel belangrijkdus moet je nu gaan kijken waar je je warmelucht naar buiten kunt blazen,kiepraamje ventilatierooster schoorsteenkanaal. enz dimbare 400 watt met cooltubeis een goede verkoper geweest.
Comment
-
high Tumble trimmert, de warmelucht wordt wel degelijk afgevoerd naar buiten, dit via de slang die vertrekt aan de koolstoffilter, zo doorloopt langs de cooltube en uiteindelijk langs de ventilator naar buiten wordt gezogen.
Anders zou het wat dom zijn om een cooltube aan te schaffen, niewaar?
SDC13201.jpgSDC13202.jpg
grtsenjoint...
Comment
-
ik heb wel dommere dingen gezien hoorik zie op de foto,s een fiter met een stukjeslang naar een cooltube,en vandaar met een stukjeslang naar het dak van je tent.de ufo die je op je tent heb liggen,doet volgensmij niks anders dan warme lucht aanzuigen,en daarnaa versprijden in de kamer waar je tent staat.vanaf de ufo,moet je toch echt met een stuk slang naar buiten gaan blazen.hoe langer je afzuigslangen in totaal zijn hoe minder rendemend je uit je afzuiger trekt.de opstelling die ik hier op de foto zie werkt alleen goed in een groote bedrijfshal
Comment
-
wel, dit heb ik inderdaad wel ondervonden. Wanneer het raam in die kamer niet openstaat wordt het inderdaad een 2e kweekruimte op zich... Daarom staat het raam dus dag en nacht wat open, al is het probleem hierbij dat de temperatuur 's nachts dan weer wat te laag kan worden. Maar om je raad op te volgen ga ik nog een stuk slang halen en afvoeren naar buiten.
grtsenjoint...
Comment
-
kijk dan gaa je een topper wordenje ben zeker niet de eerste die deze fout maakt.de meeste wietkweekers draaien snachts met hun lampen aan,hierdoor kunnen ze met meer lampen draaien.als jij dat nu ook in iedergeval z,omers doet zal de mini en max temperatuur dicht bij elkaar komen te liggen.dan krijg je een stabiel tropischklimaat en daar zijn ze gek op.warme lucht gaat niet vanzelf weg uit je kamer maar blijft,omdat warmelucht stijgt bovenin je kamer hangen.probeer de afblaasslang voor de afvoer naar buiten zo kort mogenlijk te krijgen,omdat anders je ufo het tezwaar krijgt.een 500 cub softbox zou natuurlijk nog mooier zijndan zou je zelfs s,winters makkelijk zonder cooltube kunnen werken.
Comment
-
40 cm is heel mooigewoon je lamp een keer 24 uur niet laten branden.van 24 uur licht kunnen ze in de stress schieten als ze in de bloei staan,maar van een keer 24 uur donker liggen ze niet wakkerminimum temperatuur in de bloei 20 max 30,bij heel groote planten mag het zelf iets warmer worden.het beste is maar een paar graden verschil tussen dag en nacht.me beste kweken draai ik zelf z,omers.
Comment
-
vochtigheid moet inderdaad omhoog, maar hoe? Heb al geprobeerd met natte handdoeken, zijn op 2 uur volledig droog.
Nu staan er botervlootjes met water in, dit verdampt wel wat, maar volgens mij nog niet genoeg...
Nog iemand een goeie tip om LV deftig omhoog te krijgen?
Grtsenjoint...
Comment
Comment