Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele plekjes.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gele plekjes.

Korting op 420shop
    Men bovenste blaadjes zijn aangetast door een vergeling bij 1 plantje.
    Lobblaadjes zijn verschenen op 16 mei.
    Overgepot op 25 mei in grond van http://www.avevewinkels.be/Portals/6...de planten.pdf
    Heb ze nog niets van voeding gegeven. Alleen regenwater.
    Als ik monty's, dacht ik toch bladprobleemwijzer volg kom ik uit op stikstof tekort.
    Misschien tijd om te starten met voeding?
    Groetjes wamy
    bladproblemen 001.jpg

Re: Gele plekjes.

Hoy Wamy,

Dit is geen N tekort hoor als je het mij vraagt, maar wat er precies scheelt... hmmm ...

Grtz $iR
    sigpic

Comment

Volgens mij is het een calium tekort
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

K begint toch aan de randjes al ik me niet vergis en kruipt zo stilaan naar binnen, naar de nerf toe?
        Daarnaast zie ik ook dat het een mengsel is voor bloeiende planten dus dit zou in principe niet mogen...

Grtz $iR
        sigpic

Comment

Ik vind er ook niks regelmaat in. 1blad begint langs de rand, ander blad begint te verkleuren vanuit het midden naar buiten toe.
          Toch nog 3 vraagjes
          1. Ben ik te laat om ze in batmix te zetten? Heb van gisteren 2x 50 kg liggen plus green sensation(bloeivoeding).
          2. Gaan ze met het verpotten niet weekje stil staan met groeien, want het zijn al kleine autoflowers.
          3. Je mag enkel verpotten in de groeiperiode zeker?

Groetjes wamy
          Last edited by wamy; 15 June 2011, 14:20.

Comment

ik zet mijn opmerking even in standby,
            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Ik zou ze snel overpotten. (Pot tot het randje vullen, het zak later wel wat in)
              Er is iets fout, maar moeilijk te zien wat precies. Met goeie nieuwe grond hoef je voorlopig niet bij te voeden, en sluit je een aantal mogelijke oorzaken alvast uit.
              Ze gaan dan even stilstaan, maar is waarschijnlijk beter dan de Aveve-grond, waar niet op staat dat het voor consumptiegewas geschikt is.

Misschien regen- en leidingwater 50/50 geven ? In leidingwater zitten ook goeie stoffen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Waar ze eerst in stonden was geen slechte grond btw.
                  In die paar week dat ze oud zijn kan er in mijn ogen niet zo'n probleem verschijnen qua tekorten dan.

Dus ik ben benieuwd wat ze volgende week doen...

Comment

Jammer dat je wederom opteerde voor een bloeimengsel terwijl je plantjes toch nog heel wat moeten gaan groeien... Maar het is zeker al een stap in de goeie richting.
                    Hoe staat het er nu mee?

Grtz $iR
                    sigpic

Comment

En... al verbetering?
                      Bartjeboy
                      Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
                      Yoga en Japanse taal in Zutphen

Comment

Ze is terug op het juiste pad .
                        Blaadjes blijven precies toch beetje beschadigd.
                        Bedankt mensen.
                        gele plekjes03.jpggele plekjes02.jpg

Offtopic: $ir ik heb eigenlijk batmix gekozen omdat ik hier paar maal op het forum tegenkwam dat het ideale (toch zwaar bemeste) growgrond was voor beginners.
                        Groetjes wamy
                        Last edited by wamy; 21 June 2011, 16:36.

Comment

Lookin good @ Wamy... Zie jammer genoeg wel een groene cicade op je blad zitten als ik me niet vergis...
                          Deze laten ook een bijzondere verkleuring achter na het aanvallen van je plantje, genoemd 'hopper-burn'. Niet iets om je direct zorgen over te maken, dat zijn nu eenmaal de charmes van het buitenkweken, maar misschien iets om in de gaten te houden naar de toekomst toe.
                          Ik denk dat er misschien een spraakverwarring in het spel is. Batmix is heel goeie KWEEKgrond maar vooral een bloomgrond/bloeimengsel. GROWgrond of een groeimengsel vind ik het niet omdat batmix door de guano zeer rijk is aan K (hoofdzakelijk nodig in de bloei) en dient dus bijgevolg eigenlijk om te gaan bloeien. Voor een volledige cyclus bij een indoor grow is het eventueel nog aan te raden maar als je langer gaat groeien (zoals bvb buiten) ontbreekt het N, Mg en Ca om de rit te vervolmaken. Persoonlijk raad ik batmix aan bij het overpotten net voor de verandering van lichttijden en overschakeling op 12/12.
                          http://www.plagron.nl/ -> Producten -> substraten.

Nu, niet getreurd, het lukt zo ook wel hoor En een verwittigd man is er 2 waard... Veel suc6 nog alvast!!!

Grtz $iR
                          sigpic

Comment

Site had ik al van boven tot onder uitgespit .
                            Heb me misschien ook wat blind gestaard op "Plagron Bat-mix bevat voldoende voeding om de plant volledig te voorzien in zijn behoeften tijdens de complete cyclus."
                            Had dit eigenlijk moeten weten omdat er maar voor een 6tal weken voeding inzit. Leren met vallen en opstaan eh. Volgend jaar bobogrondmix is uittesten .
                            Ik heb verleden week de plagron terra voedingslijn, Fertometer, Ph meter en vochtmeter besteld, zal hier wel de N, Mg en Ca tekorten mee kunnen opvangen.
                            Bedankt voor de tip $ir.
                            Groetjes wamy
                            Last edited by wamy; 21 June 2011, 21:19.

Comment

Bezig...
                            X