Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help: bladproblemen gele bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help: bladproblemen gele bladeren

    Korting op 420shop
    Beste Forummers,

    mijn plantjes (fem wedding cheesecake van sensi seeds) zijn nu 6/7 weken oud. Eerste weekje 12/12 en beginnen nu bladproblemen te vertonen. Geel wordende bladeren. Plantjes zitten in 11l plagron lightmix en krijgen de terra voedingslijn van Plagron 1/2 van wat voorgeschreven staat in schema aangezuurd tot pH 6. Sinds een week op bloei voeding. Kan iemand vertellen wat ik kan doen om ze weer gezond te krijgen?

    onderste bladeren kunnen door wat gemorst voedingswater komen.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Pettolie; 28 May 2023, 12:22.

    #2
    Rechtsonder zou ik zeggen dat die te weinig stikstof krijgt (groeivoeding), het gelen van het blad begint vanaf de onderste blaadjes en werkt zich naar boven?

    Stikstof is een mobiele voedingsstof die zich kan verplaatsen naar boven toe als er daar een te kort is. Vermoed ik.

    Comment


      #3
      De andere nieuwe bladeren tonen ook tekorten, waar ik ijzer vermoed.

      Comment


        #4
         

        Comment


          #5
          Hoi NewNoobie, ik zat eerder te denken aan een teveel aan voeding. Ik was begonnen met 5 planten en de “slechtste” staat hier op het balkon en deze heeft nog geen bladproblemen.. (heeft al 4 weken alleen regen en kraanwater gekregen)

          Net pH gemeten van de grond (pH water aangemaakt en daar wat grond doorheen gemengd) en deze is rond de 6-6.5 pH. Wat zou jij aanraden? Toch nog wat groei voeding geven? Ik zat ook aan calmag te denken maar dat moet ik nog bestellen.

          Comment


            #6
            Per liter water gaf ik nu:
            2,5 ml terra flower
            0,5 ml power roots
            0,5 ml pure zym
            pH min om pH tot 6 te brengen

            een week geleden overgestapt van 2,5ml terra grow naar terra flower. Ik geef +- 0,3L voedingswater per plant per dag.

            lamp (180 Watt Hans panel) heb ik afgelopen week omgezet op bloei stand en licht op 12/12 gezet. Hangt er +- 30 cm boven.

            planten staan in een G-tools bonanza tafelmodel met standaard afzuiging + ventilator van garden pro.

            Comment


              #7
              Ik denk dat het te vroeg is voor flower.

              Teveel voeding worden de bladtoppen van de nieuwe blaadjes geel. Teweinig voeding komen de blaadjes vanonder geel.

              Bij de rechtse ondere plant zie ik dat de blaadjes zeer ligt zijn dus meer groeivoeding.

              De nieuwe blaadjes zijn in het midden geel. Mss teveel P en K voeding (bloei).

              Ze zijn maar in voorbloei, niet bloei. Ik zou pas bloeivoeding geven als je 10witte haartjes telt op de toppen die vormen😉

              Comment

              Bezig...
              X