Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

2 zaailingen zien er goed de andere 2 niet, waarom?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 zaailingen zien er goed de andere 2 niet, waarom?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb 2 x critical en 2 x skunk geplant. Ik ben beginnen met gefeminiseerde zaden en heb ze dan geplant op 18/05/23 in kokos. Jammer heb ik me 2 weken moeten laten opnemen en had ik geen controle over de zorg. Dus toen ik terug thuis was heb ik de zorg terug opgenomen. De 2 criticals zien er volgens mij nog redelijk uit (al zijn ze iets meer als 3 weken oud) maar de 2 skunks weet ik toch zo niet. Ik heb redelijk veel zitten opzoeken maar ben nog niets echt wijzer geworden. Komt het door te weinig cal/mag, te weinig/veel voeding te veel of te weinig water, te warm?? De temp is ongeveer tussen de 24°C en 28°C en luchtvochtigheid is altijd rond de 50% of meer. Ik gebruik deze voedingsstoffen: Advanced Nutrients pH Perfect Sensi Grow A & B​, Advanced Nutrients Voodoo Juice Wortelstimulator​, Advanced Nutrients Sensi Cal-Mag Xtra en ik heb deze soort kokos gebruikt: UGro Basic Koko Blok. Ik zie ook altijd dat ik minder voeding toevoeg aan m'n water als op de verpakkingen staan. Ik zorg ook dat m'n water een PH waarde heeft van tussen de 5.8 en 6.3.

    ​​Iemand een idee hoe het komt en hoe te verhelpen.

    Alvast bedankt voor de hulp.....

    Skunk 1:
    Skunk 1.1.jpg
    Skunk 1.2.jpg

    Skunk 2:
    Skunk 2.1.jpg
    Skunk 2.2.jpg
    Skunk 2.3.jpg

    Critical 1:
    Critical 1.1.jpg
    Critical 1.2.jpg

    Critical 2:
    Critical 2.1.jpg
    Critical 2.2.jpg

    #2
    Al van gehoord dat voeding bestaat waar je niet op pH moet letten. Geen idee of het dat is maar meeste producenten hebben voeding voor aarde ene voor coco en ene voor hydro.

    Hat rare is op de website van de fabrikant dat enkel soil en hydro staat. Mss even veriferen of die voor coco kan gebruikt worden.

    Zien of dat ie te droog of te nat staat is moeilijk te zien op foto. Je weet hoeveel water je geeft of uw vriend of hoeveel de pot weegt zoals ik al aangaf in je andere toppic. Veel voeding hebben ze nog niet nodig als zaailing omdat die al aanwezig is in de lobblaadjes (tot hoever die nog overleven).

    Er zit strek in dus de lamp moet dichter.

    Welke lamp gebruik je? (Dubbelglas houdt teveel licht tegen)

    Comment


    • SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      Hey ja ik weet dat ik geen A&B voeding heb voor coco maar ik denk dat het ook lukt met het geen dat ik heb. Ik geef niet zo veel voeding denk ik: 0,5l water en dan van elks 0,4ml voeding erin. En dan meestal 10ml water geven elke dag en moets het nu echt te droog staan dan wat meer. Want ik had ook ergens gelezen dat als je coco gebruikt dat het niet te droog mag zijn en het beste is elke dag een beetje te bewateren.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Als het niet voor coco bedoeld is gaat het niet helpen.

      Mailtje zenden naar de fabrikant van de voedingsstof.

      Het water en voeding weet niemand van buiten mss in de kweekverslagen staat er iets om een richtlijn maar niemand gaat kunnen zeggen zoveel ml exact in iedere faze.

      Iedere plant is anders.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Gaat op coco juist gevonden

    #3
    Hoe ver staat uw lamp? Welke lamp gebruik je?

    Comment


    • SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      Hey NewNoobie, ik gebruik deze lamp: Spider Farmer® SF4000 450W LED Grow Light With Dimmer Knob, ik heb de lamp op 40% gezet en ze hangt ongeveer 55cm van m'n zaailingen. Het gaat vooral over de 2 skuns want ik vind dat die criticals er nog een beetje redelijk uitzien.
      Alvast een fijn weekend.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Strek zit er in. Ik ga wat verder zoeken voor u
Bezig...
X