Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

te veel of te weinig voeding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

te veel of te weinig voeding

Korting op 420shop
    Blijf het toch lastig vinden om uit te vinden of ze te veel of te weinig voeding meekrijgen.
    De voeding zit bij het water dus ze krijgen elke dag voedig mee, canna terra gebruik ik en dan de helft van de aangegeven hoeveelheid voeding.

IMG_20230729_132808.jpg IMG_20230729_132904.jpg IMG_20230729_132940.jpg
    IMG_20230729_132840.jpg IMG_20230729_132913.jpg IMG_20230729_132820.jpg

te veel voeding of te weinig?

sigpic

Nou ben je hier al sinds 2009 en je weet nog steeds niet dat we een foto van de hele plant willen zien!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
      Nou ben je hier al sinds 2009 en je weet nog steeds niet dat we een foto van de hele plant willen zien!!
      nou omdat je het zo vriendelijk vraagt

zit ook meer aan de binnenkant en onderaan de plant

IMG_20230730_131222.jpg IMG_20230730_131231.jpg IMG_20230730_131238.jpg

sigpic

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dus ik zeg, wat nou probleem, paar blaadjes met wat minder licht toch?

Heb ik het over een probleem gehad? Wil gewoon wat info als je dat goed vindt. Je hoeft niet te reageren. Liever niet eigenlijk want hier heb ik nix aan
      sigpic

Comment

Hoi, ziet eruit als een gezonde plant hoor. Die paar gele blaadjes laat de plant afsterven omdat ze te weinig licht vangen. De gele puntjes aan sommige bladeren kunnen teken zijn van iets te veel voeding, en aangezien de meeste puntjes al bruin zijn en oude bladeren zijn, mag je aannemen dat je een tijdje terug een keer iets teveel gevoed hebt. Maar aan al het andere blad te zien lijkt het nu gewoon goed te gaan.
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

Comment

• inti
          inti commented
          Editing a comment
          gracias

Dus.

Aansteller.

:

Comment

Heerlijk dat grote smoezenboek..

Bovenin de plant = ondervoeding (minus blokkade door teveel)
          Onderin de plant heb je ergens een tekort (minus blokkade door teveel)

In dit geval is het echter een duidelijk gevalletje bladkanker wegens nalaten van verantwoordelijk ouderschap op de zondagavond. Beste remedie dan veelal een asielzoeker in je pot te laten schijten zodat de plant zich uit pure schaamte en zelfbehoud herpakt.. Altijd chil beetje stront van ver..

Loop niet te janken man. Ziet er prachtig uit allemaal op die vuile gele na. Sneuvelbereidheid noemen ze dat. Alle Chinezen terug naar Taiwan ofzoiets.
          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

• inti
            inti commented
            Editing a comment
            heb er al wormen in laten schijten lijkt me genoeg

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Als je niet genoeg hebt willen wij er ook nog wel in schijten.

• Eerstekamerlid
            Eerstekamerlid commented
            Editing a comment
            Heb nog wel wat vluchtende aarsmaden in de aanbieding. Combineer je best of both worlds..

Hoge tempraturen,ander klimaat.

Planten zien er goed uit,zie geen probleem.

Oudere bladeren vooral de ondste stoot ze zelf wel af die amper licht vangen,dat is wat jij nu ervaart.

Comment

• inti
            inti commented
            Editing a comment
            ja het is wel belachelijk heet geweest 30 graden snachts, 50 liter water per 24 uur verbruikt per plant. Zal ook wel de oorzaak zijn van de overvoeding, gelukkig niet de aangegeven hoeveelheid voeding in het vat gegooid

• Yuna
            Yuna commented
            Editing a comment
            inti valt wel mee,30graden in de nacht is prima voor de groei eigenlijk de perfect tempratuur,in de bloei hebben ze het liever iets koeler.
            (Potten kweek)

Wat veel mensen nog altijd niet weten/begrijpen is dat eigenlijk tijdens de bloei alles boven de 26c te warm is.
            (Pottenkweek)

Je ziet in eerste instantie niks aan de plant maar binnenhuids gebeurd er veel,zo breken hoge tempraturen de terpenen af door verdamping die weer verantwoordelijk zijn voor de geur en smaak.

Ook word ze vatbaarder tegen plagen en meeldauw.

Je kent het wel hoge tempraturen /buitenkwekers die dan typen mijn plant ruikt amper dat is dit dus.

Als een plant in de volle grond staat heeft ze hier geen last meer van en is zelfs 40c overdag geen probleem,daar waar iedereen met potten wel een probleem heeft.

Yuna

Ik ben begonnen met deze planten in de volle grond en moet zeggen dat ze behoorlijk last hadden van meeldauw, zon kwam daar laat op en blijft vochtiger.
          Nu in potten geen last meer van en kan ik ze eventueel nog verplaatsen zet ze meestal op een dollie of zo. Handig met zo een zomer storm als ze bijna klaar zijn
          sigpic

Comment

• Yuna
            Yuna commented
            Editing a comment
            Ik ook potten,ik houw teveel van soortjes die gewoon niet geschikt ervoor zijn in de volle grond in dit klimaat,de frisian dew is een van de weinige waar ik het mee aandurf,maar ook dan is het niet meer zonder risico.

Ja gewoon bagger, zit met hetzelfde probleem met me autos,de photos vinden het prima,een is al mijn hoogte was niet de bedoeling maar houw dat maar eens in bedwang,voordeel ervan maakt weer alles goed ✌️
        Bezig...
        X