Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Planten teveel kunstmest gegeven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten teveel kunstmest gegeven

    Korting op 420shop
    ik heb een weekje geleden (op advies van iemand ander) mijn planten kunstmest gegeven, zo dom als ik was, veel te veel.

    Dit zijn foto's van 3-4 dagen geleden.





    Dit zijn foto's van nu:

    De eerste 2 komen er wel weer bovenop, de laatste 2 daarentegen, de steel en takken zijn allemaal nog goed, alleen zijn alle bladeren verdort en de toppen "afgekneld", zou het helpen als ik de toppen in deze staat afknip onder het afgeknelde, zodat er een nieuwe groeit? of is dat bullshit?

    eerste 2:


    laatste 2:


    "afgeknelde" toppen:




    iemand nog hints/tips?

    #2
    Re: Planten teveel kunstmest gegeven

    de laatste 2 kun je denk ik zowiezo wel weggooien. bij de eerste zou ik gewoon proberen al het echt dode blad eraf te halen. zorg er voor de rest voor dat je water geeft met afgezuurd water ph tussen 5.5 en 6. met een beeetje geluk komen die 2 er nog bovenop.

    edit: ik zie dat je potten ook tot over de rand zijn gevuld met aarde. mischien nog overpotten naar verse goede aarde ? alleen dat zou wel weer voor nog meer stress zorgen..
    Last edited by nowv; 26 June 2011, 17:49.

    Comment


      #3
      Re: Planten teveel kunstmest gegeven

      bedoel je met bladeren afknippen, de bladeren alleen of de hele tak?

      Comment


        #4
        Re: Planten teveel kunstmest gegeven

        Oei oei...
        Kun je ze niet in de volle grond stoppen? Die eerste 2 want de laaste 2... Echter, wie niet waagt blijft maagd!
        Ze moeten zeker en vast worden overgepot wil je er nog verder mee gaan. Volle grond is hierbij de beste optie naar mijn mening.
        Indien ja, zou ik ze wat opkuisen dmv verwijderen van het verdorde blad (kan gaan schimmelen) en ze gewoon laten staan. De bloei vangt pas aan begin september dus hebben ze nog voldoende tijd om terug aan te sterken. Als dat lukt uiteraard...

        Grtz $iR
        sigpic

        Comment


          #5
          Re: Planten teveel kunstmest gegeven

          oei dats is jammer man van je dames denk idd de laatse 2 gewoon in de groenebak en de rest wat sir zei ff in d evollge grond stoppen

          Comment


            #6
            Re: Planten teveel kunstmest gegeven

            Wow...wat voor soort bemesting had je gegeven ?
            $ir heeft al verteld wat te doen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X