Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blaren! To snoei or not to snoei!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Blaren! To snoei or not to snoei!

Korting op 420shop
    Hallo,

als beginnende buiten kweker zijn er veel zaken waar ik over twijfel!

De blaren dienen voor foto synthese. Dus de plant heeft zijn blaren nodig.
    Maar aan de andere kant. Snoeien is bloeien...

De blaren die aangetast zijn gaan er zo wie zo vanaf...

Als ik meer blaren weg haal krijgen de topjes meer zon...

Klopt mijn redenering?

Hoeveel blaren mag ik per dag weg halen? Kan ik er teveel weg halen?

Graag zou ik jullie mening willen. Het is natuurlijk nooit zwart wit maar ik weet niet wat het beste is voor mn plantjes.

Vriendelijke Groeten! Highsurfer

Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

in de bladeren zit voeding opgeslagen,dus niet verwijderen.geel opkrullend of uitgedroogt blad ,haalt inderdaad de zon weg voor de gezonde bladeren.dus gezond blad laten zitten.

Comment

snoeien is niet bloeien misschien ergens in de bloei en Binnen
      doe zoals tumble trimmert zegt
      bladeren dienen als motor en wanneer je goed blad wegsnijdt , minder kracht voor de plant en je maakt een wonde , kans op besmetting(ziekte)
      beter kun je je plant dieven dan met bladeren wegsnijden de fluff licht laten krijgen
      Last edited by member10463; 1 July 2011, 13:53.

Comment

ik heb met mijn buitenkweekje wel gemerkt dat als ik bladeren die schade/verkleuringen/gaten hebben en de bladeren die weinig zonlicht vangen wegknip dit word gecompenseerd door dubbel zo veel blad. ik knip niet veel weg. maar toen ik er stuk of 4 bladeren afhaalde zon 2 weken terug kreeg mijn plant egt een groeispurt van bladeren.
        ik dekn dus wel dat er iets in zit, maar kan dit niet met zekerheid zeggen.

Comment

Ik heb een paar WW buiten in de volle grond staan, ik zal eens wat bladeren weghalen om te kijken hoe ze reageert.

Later.

Comment

wat is het toch met bladeren weghalen ^^ zijn toch je zonnepanelen...
            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Shit was moreweed me voor wat dat doorprikken betreft...

Comment

idd bladeren haal je niet weg die zorgen wer voor dat jer plantje tog beetjuh zon krijg weer kaats via het blad is mijn oppini er van

Comment

jaja, niet gelijk zo .....
                      Als je zelf niets test, maak je ook geen fouten of ..

iig. staat er een vrouwtje bijna in d'r nakie tussen de andere.
                      Ik wilde een foto maken, maar moet eerst even uitzoeken hoe je de GPS uit zet.

later dus.

Comment

Bladeren eraf halen is een "no-go".. Ik zou ze alleen eraf halen als ze al totaal naar de klote zijn - om welke reden dan ook - en je merkt dat je plant dat blad wilt behouden, wat overigens bijna nooit het geval is
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Zoals iedereen al zegt zijn de bladeren belangrijk, zo niet het belangrijkst.
                          Na 2 dagen kan ik alleen zien dat ze iets sneller de hoogte in gaat tov de rest.
                          Wordt vervolgd.

Comment

Bedankt voor de vele reacties!

Gewoon afblijven dus...

Ik had bij een plantje redelijk wat blad weg gehaald omdat ze te droog had gestaan. Nu zijn er veel kleine blaadjes in de plaats gekomen. De blaadjes die tussen de topjes zitten zijn ook groter geworden. Dik nadeel dus!

K leer bij zo lang mijn vingers niet even lang zijn!

Hartelijk bedankt!

Comment

Als je even op deze site kijkt, staat ergens halverwege het kopje "Foto informatie bekijken en wijzigenthumbsup.gif
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X