Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekjes, percies gele bladranden en paarse stengels.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekjes, percies gele bladranden en paarse stengels.

    Korting op 420shop
    Hallo,

    M'n plantjes staan in de groei fase, maar ineens viel me er iets op bij zeker 1.
    Ze staan in Potgrond voor universeel van aveve. Ik heb 6 dames en ze staan ongeveer 35 dagen in de groei. Ik geef ze nu 0,5l water dus dat is 0,5l per dame en ik geef ze een dag water dan de volgende niet en de dag daarop voelen of de bovenste grondlaag droog of nat aanvoelt.
    Ik heb ze op 25/5 dus 3l water met 2,4ml pH Perfect® Sensi Grow + 1,5ml B52 gegeven met een PH van 6.3. Op 27/5 heb ik ze enkel water gegeven met een PH van 6.6. Ik zie altijd dat m'n PH tussen de 6.2 en 6.6 is.
    Ik gebruik een Spider Farmer® SF4000 450W Samsung lm301H EVO LED Grow Light die op ongeveer 80% staat. De lamp hangt ongeveer 48cm van bovenkant grootste dame. M'n temperatuur overdag is tussen de 23 en 27°C, snachts weet ik niet en m'n luchtvochtigheid is ongeveer tussen de 50% en 77%.
    Ik weet niet goed of ik een tekort of een excess heb van voeding of een verkeerde PH waarde. Dus ik heb wat percies bruine vlekjes zijn op een aantal bladeren, gele bladranden en paarse stengels. Die gelige bladpuntjes is volgens mij een iets teveel van voeding. Ik denk terwijl iets mis met fosfor, kalium, calcium of boron. Hier zijn alvast wat foto's (hopelijk zijn ze duidelijk) want ik heb zelf liggen zoeken wat er mis kan zijn maar het word me een beetje teveel.

    DSCF3389.jpg

    ​​
    DSCF3393.jpg

    DSCF3392.jpg

    DSCF3390.jpg

    DSCF3391.jpg

    DSCF3397.jpg

    DSCF3399.jpg

    DSCF3394.jpg

    DSCF3395.jpg

    DSCF3398.jpg

    DSCF3396.jpg

    Alvast bedankt voor de hulp....


    #2
    Te vroeg voeding denk ik.

    Til je de potten ook? zwaar is geen water enzo.

    Comment


    • SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      Ja ik steek m'n vinger in de grond ettelijke cm en ik til ze ook op allee toch degene waar dak bij kan. Maar normaal 0,5l nen dag wel en dan de volgende dag niet en dan weer wel kunde normaal niet te veel water geven.

    #3
    Ik kan even geen foto vinden, maar ik had ook een plantje met precies dezelfde vlekjes en die had teveel voeding gekregen.

    Comment


    • SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      Alzheimer , Ja het is raar. Dus ik heb 1 soort waarvan ik 3 plantjes heb. Die hebben last van wat geel worden bladpuntjes dus die hebben last van wat teveel voeding. Maar bij 1 van die 3 staan erop 2 grote bladeren wat bruine vlekjes op bij de rest niet. Bij de andere 3 plantjes zijn 2 andere soorten hebben geen last van gelige bladpuntjes. Dus ik zal ze nu een aantal keer gewoon afgezuurd water geven PH rond de 6.2. Ja voeding en water geven vind ik ook lastig. Maar ik dacht dat ik zeker niet teveel extra voedig gaf maar dan toch wel. Maar ik zal ze nu gewoon water geven (PH 6.2 of er rond) en dan zien og m'n bladeren minder donker groen worden en og het nieuwe blad geen gelige bladpunten hebben. Maar 1 pkant is al rond de 44cm en de kleinste is rond de 24cm moet ik dan mss m'n licht intensiteit wat verlagen en m'n lamp wat hoger hangen? Want heb m'n lamp nu op ongeveer 48cm hangen van de bovenkent grootste plant en m'n lamp op ongeveer 75% lichtsterkte gezet.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      verschil in grootte heb je heel vaak. kan in het soort zitten of iets andere omstandigheden. bijv vertraging door teveel water etc. kan je ook lang niet altijd wat aan doen en trekt wellicht nog wel bij.

      je lamp ken ik niet. fabrikant zal denk ik ideale afstand wel aangeven? ik zou nu niet teveel ineens veranderen want als het opknapt, wat was dan de oplossing?

      voor bladproblemen kijk ik hier vaak:
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-oplosser

      gewoon even een paar dagen water en kijken hoe het gaat, zou ik doen.
      misschien een onzintip maar met een paar foto's die je later rustig op een groot scherm terug kijkt, zie ik altijd meer dan gehaast, gehurkt voor mijn kastje.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hij heeft stoffen zakken, dus het water verdampt sneller aan de buitenkant.

    #4
    Begin met enkel afgezuurd water te geven tot ze zich herstellen, en die dames lusten meer dan dat halve litertje

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hij heeft stoffen zakken, de buitenkant droogt sneller uit, dat zie je later ook terug aan het worrelstelsel.

    • SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      sprinterke , ok ik zal anders is zien en 0,75l afgezuurd water geven tussen de 6.2 en 6.6. @Rreppellsteeltjam Dus met die stoffen zakken droogt de grond rond de zakken sneller uit, das ok logisch omdat er makkelijker wind door gaat.

    #5
    Alzheimer , ik heb nu 2 maal enkel water met PH 6.2 gegeven. De rest ziet er nog goed uit geen bruine vlekken ofzo. Maar de gene dat al bruine vlekken had op het blad deze worden percies erger. Hier zijn alvast wat foto's. Dus moet ik gewoon nog water met PH rond de 6.2 geven of zou er misschien een ander probleem zijn. Want ik heb dit bezien: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-oplosser en als ik die stappen volg kan het volgens mij ook dit probleem zijn: Magnesium (Mg) tekort, Calcium tekort. Want op 3 dagen zijn er wel wat meer bruine vlekken zichtbaar. Hopelijk heeft iemand een idee wat ik nu het beste kan doen. Oja de andere 5 planten hebben van niets last enkel bij een paar wat gelige bladpunten dus dat is van teveel voeding. Alvast bedankt.
    31-05-24 1.jpg 31-05-24 3.jpg 31-05-24 2.jpg 31-05-24 4.jpg
    DSCF3415.jpg
    DSCF3411.jpg DSCF3412.jpg DSCF3413.jpg DSCF3414.jpg

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ok top dan denk ik dat je wel goed zit zo hoor. inderdaad even afwachten met alleen water. nieuw blad heeft die vlekken niet, maar nog wel gele punten dus voorlopig heeft ze nog meer dan genoeg voeding beschikbaar

    • SugarLumpken
      SugarLumpken commented
      Editing a comment
      Alzheimer , dat dacht ik ook, alvast een goei weekend.

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      hoe lijkt het met je plantjes?
Bezig...
X