Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Twijfelgeval + waarom krijg ik ph aarde niet op peil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Twijfelgeval + waarom krijg ik ph aarde niet op peil?

    Korting op 420shop
    Dag allemaal,

    In mei begonnen met 7 auto's en alles gaat goed tot een dikke week geleden....

    De auto's:
    - zijn geplant in Batmix aangelengd met gewone potgrond en extra perliet. In het midden heb ik een kuil gemaakt en dit gevuld met stekaarde voor het ontkiemen.

    Materiaal:
    - airpots
    - EC-pen
    - PH-pen
    - PH pin om PH waarde vd aarde te meten
    - vochtigheidsmeter pin om vochtigheid van aarde te meten (top/midden/bodem)

    Lamp: sanlight evo serie 4-120 265 watt
    voeding plagron:
    - root grow
    - pure zym
    - silic rock
    - calmag pro
    - terra bloom
    - green sensation

    Werkwijze:
    Grond is ca 6 maanden voorbemest.
    alvorens te gaan voeden geef ik de planten voldoende water tot ik lekwater heb die ik dan meet op PH en EC om te zien wat er bijgeregeld moet worden.
    Als het opvangwater < dan 1500EC dan geef ik bij om zo de 1500 EC te behouden.
    ik voed, indien nodig, de planten 1/week en voor de rest vd week geef ik ze gewoon afgeregeld water

    Plagron beweert dat de grond zelf de PH afregelt dus ik niet moet doen geef ik de planten toch bijgeregeld water (PH 6,3 - 6,5).

    Het zijn niet voor niets dames dus ze hebben elk hun aandacht nodig. Ik voed dus niet alle dames hetzelfde maar elk heeft haar aparte dieet...

    Probleem 1:
    - ik geef water PH 6,3 en er komt PH 7 uit...
    Ik volg dit op en geef, om de PH 7 in de aarde te compenseren PH 6. En herhaal dit zolang nodig.
    ondertussen zijn we al weken verder maar de PH waarde van het opgevangen water zakt niet naar PH 6,5 maar schommelt rond de 7.
    Hoe kan dit?

    Probleem 2:
    - Ik heb oa 2 Crystal Candy's met beiden PH 7,2 en EC 2100.
    - Ze zien er gelukkig uit maar 1 van de dames krijgt gele bladeren bovenaan. Ik wil niets bijgeven zolang ik er niet ben van overtuigd ben dat het een tekort is van iets (gezien de relatief hoge EC waarde van het opvangwater)
    - Ze moet nog een tijdje in bloei dus het verkleuren begint te vroeg.
    - Gezien haar zus het wel goed doet met dezelfde PH/EC begin ik te twijfelen.

    Ondertussen heb ik alle foto's van bladproblemen gezien maar vind mijn geval niet echt terug.

    Tips en opmerkingen zijn welkom!

    btw: temperatuur kweekruimte tussen 20 en 27

    alvast bedankt!
    Attached Files
Bezig...
X