Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren geel bruin met lichte stipjes...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren geel bruin met lichte stipjes...

    Korting op 420shop
    Hi all
    Mijn eerste (hydro) kweek en sinds twee/drie dagen zijn de bladeren van een aantal plantjes verkleurd en dor (droog), vooral bovenin maar lager zie ik het ook al gebeuren.
    Deels gelig met bruine vlekken en kleine witte stipjes. Ik heb het forum doorgeakkerd maar het lijkt een beetje op vanalles

    Ik heb van t weekend spint bestreden met mengsel van water/spiritus en een beetje zeepsop, fout?
    Attached Files

    #2
    Re: Bladeren geel bruin met lichte stipjes...

    je doet eerst zomaar iets en dan ga je vragen of je er fout aan hebt gedaan!!!!!
    had je niet beter eerst kunnen kijken wat werkt tegen spint voordat je iets gaat vragen??
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Inderdaad foute boel zo te zien maar zou ook aan besmesting kunnen liggen?
      Dat mengsel is waarschijnlijk wel goed maar wellicht ook te sterk geweest, heb je na de bladeren behandeld te hebben nagesproeid met puur water om het middeltje er weer af te "wassen"? Dat is wat ik altijd doe als de bladeren weer droog zijn, om er zeker van te zijn dat de bladeren niet verbranden mocht het middeltje te geconcentreerd zijn geweest.-

      Comment


        #4
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Bladeren geel bruin met lichte stipjes...

          Zonder meer info valt er weinig over te zeggen, daarbij heeft QnQ gelijk dat het eruit ziet alsof het al veel langer foute boel is dan 2 dagen.
          Heb je de planten nog afgespoeld ondertussen? Begin daar eens mee zou ik zeggen.
          Als je verder hulp wilt krijgen, raad ik je aan wat meer info over je kweekmethode te posten, PH en EC waarden, het soort medium, etc.

          Comment


            #6
            Re: Bladeren geel bruin met lichte stipjes...

            Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
            je doet eerst zomaar iets en dan ga je vragen of je er fout aan hebt gedaan!!!!!
            had je niet beter eerst kunnen kijken wat werkt tegen spint voordat je iets gaat vragen??
            Ja, bedankt...
            Ik heb dus eerst forums doorgeakkerd en info verzameld. Voordat ik met Bayer begin eerst de tips uit deze topics;
            Buitenwiet kweken, alle info die je nodig hebt! Buitenwiet kweken in de tuin of op het balkon.

            Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!

            Uitleg over verschillende ongedierte in de wietplant, en hoe te voorkomen / verhelpen Trips, Spint, Bladluis etc..

            Comment


              #7
              Re: Bladeren geel bruin met lichte stipjes...

              Ik denk dat ik het euvel heb gevonden; EC meter naar de kl*ten...
              Heb een nieuwe gehaald en deze gaf 4.2 (!) aan. En nadat ik de batterijen had vervangen van de PH meter moest flink worden gedraaid, waarde was dus 4.6

              Ga nu een paar uur spoelen en maak een nieuw vat voeding aan... Duimen dat het goed komt.

              Comment


                #8
                Re: Bladeren geel bruin met lichte stipjes...

                jeetje ec van 4.2 .... sterkte ermee !
                In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                Comment


                  #9
                  Met hydro groeien de plantjes het snelst, maar hydro vergeeft niet zo snel als je een foutje maakt! Met aarde zijn eventuele problemen wat "lanzamer" en heb je meer tijd om te reageren.

                  Hoe ziet de rest van de bladeren eruit? Als de plant nog jonge gezonde blaadjes heeft dan komt het misschien nog goed, in elk geval veel success!

                  Ik heb zelf ooit hydro gedaan naast m'n gewone potten met aarde en die hydro is me goed afgegaan, het systeem was dan ook heel simpel maar erg effectief: een eigengemaakte bubbelaar (doormiddengesneden 2L colafles of 6L waterfles, bovenkant ondersteboven in onderkant steken en vullen met lica (gepofte klei) en een aquariumsteentje (bubbelaar) in het water van het onderste deel van de fles, aangesloten op een goedkoop luchtpompje! Door het water elke week te verversen heb ik me nooit zorgen hoeven te maken over algen of schimmel! Heb nooit pH of EC hoeven te meten
                  Heb zo slechts 1 plantje (kloon) grootgebracht (vegetatief) en laten bloeien, maar dat ging goed, zo goed zelfs dat ik het zeker zal herhalen

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladeren geel bruin met lichte stipjes...

                    Met hydro groeien de plantjes het snelst, maar hydro vergeeft niet zo snel als je een foutje maakt! Met aarde zijn eventuele problemen wat "lanzamer" en heb je meer tijd om te reageren.
                    Dat argument vind ik onzin. Op hydro spoel je na zo'n grove fout de boel door en het probleem is opgelost en in veel gevallen kun je gewoon door draaien.
                    Op grond zit je in zo'n geval met een veels te hoge EC en waarschijnlijk ook een verzuring en ben je gewoon klaar met je kweek want dat krijg je niet meer opgelost.
                    De meeste kwekers die op grond kweken denken dit omdat ze er geen ervaring mee hebben en omdat dit overal nagepraat wordt.
                    Ja, op grond heb je een buffer en kun je jezelf een keer een klein foutje permitteren, maar wanneer je een grote fout maakt, wat een EC van >4 wel genoemd mag worden, werkt die buffer juist tegen je, zeker wanneer je dit gedurende langere tijd zult doen zoals hier het geval is. Hydro is dus eigenlijk meer forgiving dan grond wat grotere fouten betreft.

                    En wat Rainman nu geleerd heeft is duidelijk, meters dien je te controleren van tijd tot tijd. Die PH meter zou ik ook niet meer vertrouwen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladeren geel bruin met lichte stipjes...

                      Tussenstand; medium is nu gestabiliseerd en de waardes zijn uit het boekje.
                      Lage kleinere blaadjes lijken niet aangetast en staan er mooi groen bij, de top bladeren hebben een flinke tik gehad...
                      Nog even duimen

                      Comment


                        #12
                        Re: Bladeren geel bruin met lichte stipjes...

                        Kun je een foto posten van de planten hoe ze er nu bij staan?

                        Comment


                          #13
                          Re: Bladeren geel bruin met lichte stipjes...

                          IMG_0106.jpgIMG_0108.jpgIMG_0109.jpgIMG_0110.jpgIMG_0111.jpgIMG_0112.jpg

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
                            En wat Rainman nu geleerd heeft is duidelijk, meters dien je te controleren van tijd tot tijd. Die PH meter zou ik ook niet meer vertrouwen.
                            Okee, mijn argument was inderdaad napraterij omdat ik weinig ervaring heb met hydro!!!

                            Maar als ik niet de beschikking heb over de juiste gereedschappen (pH en EC meters en ander hydrospul) dan is hydro een tikkeltje "riskanter" of op zijn minst wat gecompliceerder dan kweken in grond.

                            En als ik een eb/vloed systeem heb dat het een paar dagen af laat weten dan heb ik een groter probleem dan hetzelfde aantal dagen vergeten water te geven, lijkt mij zo...

                            Maar verder ben ik het over het algemeen wel eens met Mathijs...

                            Comment


                              #15
                              Re: Bladeren geel bruin met lichte stipjes...

                              Als je hydro gaat kweken heb je wel beschikking over die spullen want die horen er gewoon bij. Zonder de juiste spullen geen hydrokweek.
                              Verder zie je het snel genoeg wanneer een eb-vloedsysteem het zou laten afweten, de bladeren gaan hangen en de planten zien er verwelkt uit.
                              Dat is vervolgens binnen 30 minuten opgelost door water de bak in te pompen of als de pomp kapot zou zijn, met een gieter water in de bak te gieten.

                              Comment

                              Bezig...
                              X