Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Tekort of teveel in de bloei

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tekort of teveel in de bloei

Korting op 420shop
    Nadat ik nu 2 planten heb met gele bladeren nadat ze enkele weken in de bloei staan hoop ik wat informatie in te winnen.
    Voordat ik allerlei extra voeding koop of andere dingen ga proberen zijn er vast mensen die dit ook hebben meegemaakt en me kunnen behoeden van een voorraadkast met verkeerde voeding.
    Hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven.

Ik groei nu verschillende RQS Autoflower soorten in 8 / 11 liter stoffen pot.
    Ik wilde de basis makkelijk houden, heb hierdoor het meeste van 1 fabrikant genomen maar kon het niet laten om verschillende soortjes te proberen.

Grond: Canna Terra Professional met wat extra toegevoegde perliet
    Voeding: Canna Terra Flores (NPK: 2-4-2), Plagron Calmag pro (NPK: 5-0-0).
    PH regulatie: Canna PH min groei (zoutzuur en salpeterzuur) en Canna PH min bloei (Fosfor).

Kraanwater:
    PH: Varieert van 8.2 tot 9.5
    EC: 0.2
    (dit giet ik niet zo in me planten)

Ik geef dagelijks water, als ze klein zijn per 2 dagen. Hoeveelheid hangt af van de plant. Ik laat er geen water onderuit lopen.
    De samenstelling is de eerste 3 tot 4 weken kraanwater en ph - (groei) omdat ik geen idee heb hoeveel voeding er nu echt in de Canna grond zit.
    Vanaf de bloei (bladeren zijn dan nog donkergroen) geef ik 2x per week een beetje calmag, de helft van aangeraden (0.5 ml per liter) en 2x per week Canna Flores (4 ml per liter).
    Ik geef dit niet tegelijk, ik probeer dit wel af te wisselen.
    Daarna voeg ik enkele druppels ph - toe tot we rond de 6.0 / 6.1 zitten. En dat geef ik dan aan mijn planten.
    Bladeren worden ondanks (of misschien wel hierdoor) na 2/3 weken bloei gelig, krijgen roestplekken en het lijkt een tekort of teveel aan iets.
    Sinds de bladeren geel worden geef ik wat vaker, en wat meer calmag en flores. Maar ik zie ze nog steeds geler worden.
    Bij 1 plant ben ik gestopt met geven en terug gegaan naar alleen water met ph-, maar die plant was binnen een week helemaal geel geworden.

Ik heb niet gemeten wat het water bevat als het onderuit de plant loopt omdat de Gronest potten die ik heb nieuw zijn en de stof nogal dicht zit. Na het wassen lopen ze veel beter door.
    Ik verzuip de plant eerder (nu de plant wat groter is misschien niet meer) dan dat ik goed uitlopend water kan meten.

Als ik naar de bladeren kijk en allerlei foto's en uitleg online vergelijk dan kan het in mijn ogen van alles zijn, maar ik kan het door mijn gebrek aan kennis vooral niet zo goed inschatten.
    Doordat de EC van mijn kraanwater nogal laag is zou een tekort aan kalk prima kunnen maar het kan ook een tekort aan P/K zijn, of zelfs een teveel aan N.
    Ik raak nu nogal de weg kwijt terwijl het volgens mij niet zo ingewikkeld hoeft te zijn.

Vragen:
    1. Ik wil water wat uit de pot komt opmeten. Weet iemand een manier waarop dit kan zonder de plant te verzuipen? Kan iemand me iets vertellen watvoor waardes ik hoor te krijgen en wat ik moet doen met de uitkomst van een veel te hoge of lage PH / EC?
    2. Kan iemand op basis van verhaal en foto's iets zeggen over waarom worden de bladeren waarschijnlijk geel worden?

Het belangrijkste is uiteindelijk:
    3. Wat kan ik het beste doen op korte termijn om dit probleem terug te dringen.
    4. Wat kan ik bij de volgende planten het beste doen om dit vooraf al te voorkomen?
    5. Is andere potgrond een betere keuze? Iets kant en klaars, zo ja wat dan? Of zelf samenstellen, en wat dan als basis te gebruiken?

Beetje veel vragen misschien maar ik leer dit graag beter onder de knie krijgen en houden zodat dit geen terugkerend probleem wordt.
    Ik heb veel topics teruggelezen en ondanks dat er goede info geschreven is lijkt dit niet persé overeen te komen met mijn situatie.​
    Attached Files

Stikstof tekort?
    Pin me er niet op vast, er zijn vast mensen hier die je kunnen helpen.

Succes!

Comment

Foto van de hele plant zou wel helpen. Ik neem aan dat ze binnen staat?

Comment

Foto van heel de plant als het geen bio is. Hoe zuur is uw voedingswater? In eerste instantie zou ik te korten zeggen omdat het vanonder is.

Comment

AF's hebben (over het algemeen) minder voeding nodig. Zou in het vervolg voor fems gaan icm een lightmix(merk naar keuze), dan 1 lijn van voeding en beginnen met de helft wat de fabrikant aanraadt en hun voedingsschema volgen. Voor de rest best eens een foto of 2-3 van de volledige plant posten en dan kan er vast wel iemand helpen. Ik zie verbrande puntjes ook dus misschien teveel van iets waardoor de opname van een andere voedingsstof geblokkeerd wordt?

Comment

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Jij hebt een fijn oog, ik heb al hard moeten inzoomen omdat op te merken😄

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Of teveel water.

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Te veel water kan idd ook als hij om de 2 dagen water gegeven geeft
        In de groei laat je de potten best af en toe wat uitdrogen zodat je wortels op zoek moeten naar water. Niet vergeten dat je onkruid kweekt dus probeer je plantjes niet teveel te vertroetelen in het begin. Less is more..
        Beste is van je potten even op te tillen, moet zeker te doen zijn met 8-11l potten en tegen week 2 bloei heb je dan wel een idee of je pot veel of weinig weegt (en dus een waterbeurt nodig heeft).
        Ik heb ooit als test eens een plant of 2 (op 4liter potjes dan nog wel) ENKEL aangezuurd water gegeven voor een hele ronde en het verwonderde mij echt hoe lang die groen bleven. Zelfs einde bloei vond ik het al bij al nog wel meevallen en stonden ze er beter bij als sommigen hun planten hier die 10 potjes voeding door elkaar mixen

Deze plant heeft het nogal zwaar gehad. In de vakantei iets teveel water, erna een tent en lamp wissel. De bladeren zijn in een week tijd nog een stuk geler geworden.
      De plant bloeit nu versneld af en ik ga me focussen op de volgende plant met een probleem die hopelijk nog wel te redden is.

Bedankt evengoed voor de tijd en suggesties. Ik wil als als er weer ruimte in de tent is gaan even wegstappen van de autoflowers en even terug naar 1 soortje tot ik alles onder controle krijg.

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Als dit plantje toch afgeschreven is kan je er mooi mee experimenteren, dus misschien een flinke klats voeding geven en kijken hoe ze daar op reageert?
        Kan je ook weer veel van leren.
    Bezig...
    X