Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Autoflower met uitbreidend bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflower met uitbreidend bladprobleem

    Korting op 420shop
    Mijn autoflower plant begon supergoed en door donkergroen blad gaf ik geen extra voeding.
    De Autoflower staat sinds het begin in de volle grond.
    De onderste bladeren begonnen wat te vertonen waarvan ik dacht, dat lijkt me het meest op overvoeding.
    Ik heb sindsdien dan ook maar geen voeding gegeven maar nu kruipt het probleem omhoog. Plant is nu ook al 2 weken in de bloei.
    Ik wil er niet gelijk wat bij gooien omdat dit misschien meer problemen geeft dan goed doet.

    Als ik op internet zoek dan wordt het voor mij alleen maar verwarrender maar voor nu nog niet te laat om in te grijpen hoop ik.
    Ik kan heel goed wat advies gebruiken, heb hieronder dus ook weer wat informatie verzameld.

    Grond: Canna Terra Professional met wat extra toegevoegde perliet
    Voeding: nog geen
    PH regulatie: Canna PH min groei (zoutzuur en salpeterzuur) en Canna PH min bloei (Fosfor).

    Kraanwater:
    PH: Varieert van 8.2 tot 9.5
    EC: 0.2

    Ik PH mijn water af op 6.0 / 6.1.

    Als ik mijn water in een emmer laat staan kruipt het alsnog omhoog, misschien ook wel in mijn planten.
    Ik er niet direct wat bij gooien ondanks dat ik genoeg heb staan, eerst maar wat advies inwinnen.


    Ik heb dit keer wat duidelijkere foto's genomen.
    Foto's zijn hier ook wat groter te bekijken:





    Op foto 1 zie je dat het probleem op onderste blad zit maar zich ook begint te tonen op het blad erboven.
    Op de andere foto's zie je het probleem alleen onderin de plant en niet of nauwelijks bovenin, en is gelukkig dus ook nog niet overal. Dus hopelijk nog optijd om hier wat aan te doen.


    Ik moet me misschien beter gaan houden aan voedingschema's maar iedere autoflower die ik kweek lijkt anders en ik hoor overal dat ik voorzichtig moet zijn met voeding. Dus dat ben ik, misschien iets te.
    Ik leer graag, advies is zeer welkom!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by jeffer; 2 weken geleden.

    #2
    Wat een mooi getraind plantje zeg!

    Hmmz lastig dit he, want ze heeft nog mooie donker groene bladeren behalve idd onderin een blaadje.

    Ik kan je eerlijk gezegd niet helpen, te weinig ervaring, maar er zijn genoeg mensen hier die je vast verder kunnen helpen. 😊


    Help deze beste man 's mensen!

    Comment


      #3
      Zo te zien staat ze te droog. In deze zakken drogen de planten sowieso snel uit. Ook zeikt het er allemaal naast als de kluit al wat is ingedroogd.

      Ik zou een lekbak regelen waar je de plant in plaatst en dan goed in wateren en een laag water van zo'n 10 cm laten staan. Zodra de lekbak leeg is weer 10 cm voedingswater er inkiepen.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
        Zo te zien staat ze te droog. In deze zakken drogen de planten sowieso snel uit. Ook zeikt het er allemaal naast als de kluit al wat is ingedroogd.

        Ik zou een lekbak regelen waar je de plant in plaatst en dan goed in wateren en een laag water van zo'n 10 cm laten staan. Zodra de lekbak leeg is weer 10 cm voedingswater er inkiepen.
        Na de foto ben ik gaan wateren, ik was idd te laat en door hoge temperatuur vervliegt dat water als een gek.
        Bij het wateren liep het er idd zo doorheen, en langs de onderkant weer uit.
        Ik heb de plant toen al gelijk in zijn water gezet en van onderaf meer water gegeven.
        Duurde heel lang voordat het opgezogen was maar misschien komt dat omdat ik de onderkant van de pot heb gevult met wat klei korrels waardoor de opname misschien wat langzamer verloopt.
        Het lijkt me met ditsoort potten/zakken slimmer om helemaal vanaf de bodem te gaan wateren maar ben een beetje bang dat het door de grond niet helemaal tot bovenin wordt gezogen...maar die keuze zal wel gemaakt moeten worden voordat het zout wat zich ophoopt straks door de pot verplaatst blijft worden.
        Beter nat houden is in ieder geval wel iets waar ik op ga letten...Maar is dit ook iets wat ditsoort bladeren veroorzaakt?

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Houd ze onderin nat en giet af en toe wat langs boven, dan verzadigt het hele medium. Droogte kan dit blad zeker veroorzaakt hebben.

        • jeffer
          jeffer commented
          Editing a comment
          Bedankt voor je hulp en advies. De pot goed verzadigd en zal het vochtiger houden. Sluipt er snel in bij deze potten, misschien kun je me nog wat adviseren uit mijn aanvullende post om me verder op weg te helpen

        #5
        Het droogt vrij snel uit als er dagen van 28/30 graden tussendoor komen, het droogt dan zo uit dat het ook niks meer opneemt. Beter nat houden ga ik doen, om dit te stimuleren heb ik nog wat vragen.

        - Heeft het idd zin om onderin zo'n pot (of een plastic pot) klei balletjes te gooien? (dit lijkt vocht op te nemen waardoor de pot zwaar is en ik langer wacht met water geven)
        - Wat kan ik goed bovenop de grond leggen om uitdroging door licht en bewegende lucht tegen te gaan? (hout neemt vocht op, een stukje zwart / wit folie lijkt me te gaan schimmelen. Zijn er steentjes die geen stoffen afgeven zoals aquarium steentjes?
        - Zijn stoffen zakken echt beter dan plastic potten? Hoor veel lovende dingen maar geen goed vergelijk ervaring, behalve dat het met stoffen potten vochtiger lijkt te worden in de tent dus dat dit misschien voor de winter niet zo handig is.
        - Helpen tools als druppelaars die je op een flesje schroeft hier tegen, om net dat beetje extra te geven als ik niet in staat ben om water te geven? Ik neem aan dat een extra litertje op de bodem ook niet enorm goed is als dit langere tijd blijft staan.

        Ondanks dat ik veel rondlees en kijk wordt advies zeer gewaardeerd, helpt mij mijn kweekje tot een beter succes te brengen.

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Grond nat houden wat hork zegt, dat is nog altijd DE gouden tip geweest voor al m’n kweekjes.

          Ik gooi metsel zand boven op voor de vliegjes ect maar het houdt blijkbaar ook de grond vochtig dr onder is me ooit verteld🤷🏼‍♂️

          Ik gebruik zelf stoffen en soms ook plastic potten en met mijn manier van water geven kan ik duidelijker beter de stoffen potten gebruiken aangezien je die bijna niet kunt verzuipen.

          Zorg dat die in de bloei niet te droog komt te staan kost je uiteindelijk wss grammen.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Acolyte kwekers wordt altijd gewaarschuwd voor een teveel water, maar in 9 van de 10 verzuipt men de planten pas nadat ze eerst te droog hebben gestaan. Ik zou derhalve debuterende kwekers liever attenderen op het risico van droogte. Dat is desastreus voor cannabisplanten. Inzonderheid tijdens de bloei, wat Bo$wachter terecht aangeeft. Het kost je grammen maar mogelijk je hele kweek.
      Bezig...
      X