Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad problemen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad problemen..

    Korting op 420shop
    IMG_0022.jpg IMG_0021.jpg Goededag,

    zoals je ziet gaat er iets niet goed…maar wat dat is de vraag. Doe het zelfde als altijd en dat ik alleen water geven (grond water) ph schommelt altijd tussen de 5,8 en 6,5. Dacht eerst dat ik ze te weinig water gaf maar volgens mij is t dat ook niet.

    wie o wie herkent dit dilemma direct.

    #2
    Het lijkt er op dat ze het water dat ze hebben gekregen niet konden verwerken. Een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn de kou, of dat ze een keer te droog hebben gestaan.

    Zo te zien gaat het nu weer de goeie kant op. Ik zou even niks doen en afwachten en de kachel aanzetten als je dat nog niet hebt gedaan.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Temp zit constant tussen de 23/26 graden🤷🏼‍♂️
      Wilde ze eigenlijk vandaag om zetten na 12/12 maar daar wachten we nog maar even mee🥲

    #3
    Die zakjes moer je echt voor een waaier hangen!!!!!
    het klinkt bijna ongeloofwaardig
    Omdat ik zelf ook niet verwacht hoeveel co2 eruit komt
    De 1e keer werd alles geel en zeer slecht
    Enkel en alleen de planten onder het zakje
    Als je hem boven je waaier hangt
    Dan versprijd het mooi en vergiftig je je planten niet

    Comment


    • Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Ik vermoed dat dat het probleem is
      Voor de rest is de tempratuur goed
      De omstandigheden zijn net zoals anders
      Ik vermoed dat het zakje een nieuwe aanpassing is
      En de oorzaak
      Helaas word er niet duidelijk bij beschreven hoe het best te gebruiken
      Ik had ook die groene zakjes gehaald
      De originaliteit uit de uk zonder beschrijving
      Na 2 weken dacht ik dat poeder veranderd niet
      Na uit eigen initiatief er water in te doen
      Begon die shit te borrelen.......

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Gvd nu je t zegt want sinds dien heb ik idd ook problemen

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Heb ze normaal voor tijdens de bloei fase, dan zijn ze groter en lijken ze het te kunnen hebben.

    #4
    De eerste keer hing bij mij het zakje niet in de buurt van de waaier
    en de planten eronder werden alsmaar geler
    Zelfs stikstof hielp niet
    je kon precies zien waar de co2 naar beneden daals
    De aan de plant
    Het was opgelost als ik het boven de waaier hing
    Al waren de planten die ronde onder het zakje al te ver beschadigd om te herstellen

    Dus ik hoop dat dit de oplossing is😊

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Wss wel, volgende week weten we meer

    #5
    IMG_0045.jpg zakje er afgelopen dinsdag uitgehaald maar t is nog steeds niks.

    Ben ook aan t twijfelen nu om hier nog mee door te gaan. 😩
    Last edited by Bo$wachter; 5 dagen geleden.

    Comment


    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Van de bouwmarkt?

      Met een goed aarde merk heb je hier geen last van. Dat bedoel ik geen aarde van 3/5€ hè
      Last edited by PH donner; 3 dagen geleden.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kaneel helpt ook tegen vrm!!

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Gamma of van tuin centrum hun eigen potgrond altijd

    #6
    Ik had laatst ook een vliegplaagje 🤪

    Aaltjes kilde ze
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Zo ziet de plat strip er bij mij ook uit naar deze plaag🫠

      Maaree volgens jd bende jarig ouwe politicus! Proficiat!🥳en mogen er nog veel gezonden en mooie kweekjaren volgen!

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      De plaag kwam doordat ik een half zakje all mix had bewaard en niet goed had afgesloten. Toen ik dat zakje weer gebruikte zaten ze daar in. Is ook voor mij weer een les geweest.

      Ja bedankt ! Al is het niet me juiste geboortedatum 🤣

    #7
    IMG_0064.jpg IMG_0063.jpg zo te zien kunnen ze het waarderen dat er geen co2 zak meer in hangt. Hebben ze toch een behoorlijke klap van gehad.
    Zakje had er een kleine week in gehangen, en zo te zien hebben m’n meiden ook een kleine week nodig om zich er van te herpakken.
    Ze zien de nog steeds niet uit zoals ik ze graag dr bij heb staan en ben ook benieuwd of dat nog gaat komen. Nog effe weekje wachten met schakelen en wellicht dan even terug snoeien voor de knop om gaat, we gaan t mee maken.

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      De nieuwe blaadjes zien er wel goed uit, op die rechts vooraan na dan.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Idd, dat was 2 weken terug nog een knappe dame😅🥲 maar ook bij haar komen iet wat beter uitziende blaadjes te voorschijn.

    #8
    Het lijkt me sterk dat het aan dat zakje co2 heeft gelegen want dat doet helemaal niks in zo'n setting. Ik heb dit ook wel eens gehad. Mijn idee is dat ze eenmaal te droog hebben gestaan en daarna het water niet meer konden verwerken.

    In de bloei had je de stekker er uit kunnen trekken, maar nu komt het goed.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Droogte kan ik 100% uitsluiten net als eigenlijk alle andere dingen want ik had niks anders gedaan als normaal behalve dat co2 zakje… eenmaal dat ding eruit en ze beginnen na 3/4 dagen weer op te krabbelen🤷🏼‍♂️

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het lijkt mij sterk maar snap wel waarom je dat zakje verdenkt.

    #9
    Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
    Het lijkt me sterk dat het aan dat zakje co2 heeft gelegen want dat doet helemaal niks in zo'n setting. Ik heb dit ook wel eens gehad. Mijn idee is dat ze eenmaal te droog hebben gestaan en daarna het water niet meer konden verwerken.

    In de bloei had je de stekker er uit kunnen trekken, maar nu komt het goed.
    Het is zeer zeker mogelijk dat bij slechte ventilatie de wortels verstikken. De aarde is een levend systeem wat flink wat CO2 produceert. Helemaal in root pouches waar zuurstof voor de microben aan alle kanten komt aanwaaien en waardoor er ook geen zwaartekracht meer mee speelt binnen in de pot; bij plastic potten kan CO2 naar beneden zakken waardoor er verse lucht wordt aangetrokken, zoals een rietje. In pouches gebeurt dat niet omdat er geen wand bestaat die er voor zorgt dat er een gaskolom ontstaat, in plaats daarvan diffundeert alles naar buiten aan alle kanten.
    Met zo'n zak er bij, wordt dat nog meer. Bovenop de ammonia die er vrij komt als gas.
    CO2 is redelijk zwaar, dus dat zakt naar de bodem. Zonder actieve ventilatie in dat deel, krijg je daar een luchtlaag die stil blijft staan en die zuurstof verdrijft. Dat vinden de wortels niet zo lekker; de bodem verzuurt bovendien en er kunnen allerlei carbonaten ontstaan waardoor ook voeding niet meer goed opgenomen wordt.

    Als je een inzichtje wilt in hoe gek vloeistof en gasdynamiek werkt, dan kan ik je adviseren om eens een fles water in de koelkast te zetten. Na 5 uur haal je die er uit en zet je een kop warm water (in een koude mok!).
    Vul je mok voor de helft met kokend water, en de andere helft met het koude water. Als je snel genoeg durft te drinken, dan zul je in je mond voelen dat die twee waters niet lekker mengen. Een en dezelfde slok kan zowel warm als koud zijn.

    Dat gebeurt dus ook in je tent als je niet "roert" met een ventilator.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    Bezig...
    X