Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mijn White RHino heeft bladproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn White RHino heeft bladproblemen

Korting op 420shop
    Hallo mede growers,

Op dit moment ben ik bezig met de laatste loodjes van mijn tweede ronde. Ik heb 4 White Widows, 1 Bleu Cheese en 1 White Rhino. Nu heb ik ruim 9 weken bloei erop zitten en zullen de WW binnenkort geoogst gaan worden. Alleen de BC en de WR hebben wat meer tijd nodig. De planten zien er echt super uit allemaal, alleen de WR heeft sinds +- 10 dagen een bladprobleem, vandaar mijn vraag.

Bovenin bij de toppen beginnen de bladeren te verdrogen en verkleuren vanuit de punten van het blad. Het wordt erg geel en dor. Ook komen er allemaal bruine vlekken op. Het begint allemaal met groene bubbeltjes (lijken op blaren), welke bruine vlekken worden. Ook zijn de stelen paars. Bovendien blijven de toppen alleen maar groeien en worden ze wel erg dik en vol (nu nog na 9 weken bloeien). Ook komen er flink wat bladeren bij in de toppen. Het lijkt er zelfs op dat het opnieuw aan het groeien is. Het bladprobleem trekt langzaam naar beneden toe.

Ik heb het een en ander gemeten om wat meer dingen uit te sluiten:

- PH-waarde van de aarde is 6.3 (gemeten met een PH-meter voor de grond, dus zal wel kloppen).
    - PH-waarde van de voeding is 6.5
    - EC-waarde van de voeding is 1.8
    - de temperatuur is 22-24 graden met de lampen uit en 28-33 graden met de lampen aan (is te hoog, maar krijg het niet lager)
    - Voeding is Plagron Terra Bloom aangevuld met Plagron Green Sensation (voorgeschreven hoeveelheid aangehouden, dus niet teveel)
    - De potten zijn 30 liter met standaard aarde van Plagron
    - de lamp is een 600 Watt HPS welke op 60 cm afstand hangt
    - LV met de lampen uit rond de 55% en met de lampen aan rond de 40%

Hieronder twee foto's van een afgeknipt blad:

DSCF1738.jpgDSCF1740.jpg

Ik heb al uren lopen zoeken op het forum en kan niet echt met zekerheid iets zeggen. Zelf denk ik aan een MG tekort. Ook dacht ik aan verbrandingsverschijnselen, alleen heeft ook het blad lager in de kast er last van (niet zo erg, begin stadium) dus denk ik dat dit laatste niet het geval is.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Zal zonde zijn als deze plant nu nog het loodje legt.

In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken.

Gr. JFF
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Re: Mijn White RHino heeft bladproblemen

ziet eruit als overvoeding.en met die hitte in je hok,hebben ze daar meer last van omdat ze veel moeten verdampen.zou gewoon water met ph 6 geven,verder niks.dan kunnen ze je 30 liter potten helemaal leeg trekken.heb je geen foto,s van de planten?

Comment

Re: Mijn White RHino heeft bladproblemen

Hallo Tumble,

Altijd jij weer die iedereen probeert te helpen, petje af!! Maar ik denk dat je gelijk hebt. De toppen van alleen deze plant zijn nog donker groen, terwijl de rest al in de herfst zit en een stuk lichter groen zijn. Dus overvoeding kan goed kloppen. Ik heb goed gekeken en het zit eigenlijk alleen bovenin, dus dat kan de warmte zijn.

Ik heb deze plant alleen water gegeven en ik laat de kastdeuren open. Dit scheelt in temperatuur, want hij gaf vannacht max. 30,5 graden aan. Dus beter te controleren zo. Alleen merk ik wel dat de plant volop nieuwe topjes blijft aanmaken (zie foto's). Terwijl de rest al lekker aan het bruin worden is. Wellicht licht het aan het soortje en moet deze gewoon langer (volgens de beschrijving niet, maar die klopt toch nooit).

Hier wat foto's van de White Rhino die de problemen heeft:

DSCF1777.jpg DSCF1776.jpg DSCF1778.jpg

Ik kon het niet laten om de rest van mijn harem erop te zetten, want ze zien er erg goed uit in vergelijking met de vorige ronde. Door het toppen van de planten heb ik enorm veel toppen gekregen, wat ook wel te zien is. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Zojuist weer de trichomes gecontroleerd en ze zijn nu ongeveer voor 30% amber. Ik ga ze dus binnen enkele dagen oogsten als de helft amber is.

Hier de foto's van de dames:

DSCF1759.jpg DSCF1779.jpg DSCF1769.jpg DSCF1767.jpg DSCF1766.jpg DSCF1765.jpg DSCF1764.jpg DSCF1763.jpg DSCF1761.jpg DSCF1760.jpg DSCF1758.jpg DSCF1780.jpg
      Last edited by justforfun; 17 August 2011, 21:51. Reden: foto's stonden niet goed
      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Bezig...
      X