Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook ... Bekijk meer
Bekijk meer
Bekijk minder

Blaadjes krullen beetje naar benede

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Blaadjes krullen beetje naar benede

Korting op 420shop
    Goedemiddag ,

een vraagje, ik heb 3 plantjes waarvan 2 x frysian dew en 1 x de afgani.
    bij mijn afgani zie ik dat de blaadjes wat gebogen naar onder hangen.
    ze krijgen allemaal hetzelfde kwa water en voeding , maar wat kan de oorzaak zijn dat deze bladeren gebogen naar onder hangen?

tevens nog een vraagje ik heb een 200watt led lamp full spectrum, hoe ver moet die boven de plantjes hangen?
    hangt nu 60-65 cm erboven.

alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Hier nog foto van de andere 2 die er gewoon normaal uit zien

Comment

Bij mijn lamp zitten er specs bij die aangeven in welke fase je hoe hoog de lamp moet hebben hangen en welke intensiteit ik moet aanhouden.
      Misschien even de gebruiksaanwijzing van je lamp opzoeken online?

Comment

Vind het wel heel dichtbij, maar moet em dus stuk dimmen, heb nu gewoon continu op 100%

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Also dit is wat ze aangeven dan zou ik dat als richtlijn aanhouden.

Waarschijnlijk heeft het 1e plantje wat minder behoefte aan stikstof als de andere 2,
        Zo te zien nog niet echt iets om je druk over te maken..

Je zou dat 1e plantje een keertje extra schoon water zonder voeding kunnen geven als je de rest wel een voedingsbuurt geeft.

Tja lamp afstand, ik doe de lamp zelf altijd zo dicht mogelijk op de planten, maar kijk wel of de spreiding van het licht nog goed is. hier komt dat neer op 30cm boven de planten .. succes met je kweekje verder

Comment

• Mikeospeed
          Mikeospeed commented
          Editing a comment
          Goedendag, ja heb ze tot nu toe de laatste 2 x voeding gegeven allemaal. Zou dat het probleem zijn? Ik dacht juist dat gele blaadjes van onder juist een stikstof te kort konde zijn( zou in principe niet kunnen want heeft eerder teveel dan te weinig gehad)
          Ik zal eens verder gaan zonder voeding een tijdje.

Het ene plantje drinkt meer als de ander. Stoffen potten verdampt snel, staat ze het dichts bij de inlaat?

Zou mij niks verbazen als ze lichter in gewicht is als die andere. Als je elke dag eventjes optilt krijg je een goed beeld wat ze drinken. Watergeven en ff tillen. Werkt echt goed

Effe tjekken
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

Goedemiddag,

te weinig water hebben ze zeker niet want voel elke dag 2 x aan de potten en steek men vinger er een eind in haha.
          wel staat de ventilator er bijna heel de dag op.
          de 2 die goed gaan die zijn droger als de afgani die het nu wat minder doet

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Windburn ken je dat?

• Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Misschien even wat duidelijke foto's nemen van alle plantjes en de setup, kunnen we wat beter meekijken en inschatten wat het probleem is.
        Bezig...