Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele vlekken en bruine stippen vlak voor de oogst.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gele vlekken en bruine stippen vlak voor de oogst.

Korting op 420shop
    Een deel van mijn blad ziet er niet geweldig uit:

geelblad.jpg

Ik heb heel verschillende planten; toch krijgen ze allemaal dit verschijnsel. Ze staan allemaal in dezelfde soort potgrond (fout, ik weet het...) in 10 liter potten (te klein, ik weet het...) en staan daar ondertussen 3 maanden in. Ik heb ze in de bloei wat PK13/14 bijgegeven.

Ik zou zelf gokken op een calciumgebrek, na de wiki's te hebben geraadpleegd. Zie ik dat goed?

Over mijn Ketama maak ik me weinig zorgen. Die zit toch vlak tegen oogsten aan:
    ketama.jpg

Maar mijn sativa-achtige Maroc heeft nog een hele tijd te gaan, dus die wil ik toch wel geven wat ze nodig heeft.
    maroc.jpg

Wat kun je krijgen in de supermarkt waar calcium in zit, en niet teveel andere zooi? Of zit ik helemaal verkeerd te denken?

Re: Gele vlekken en bruine stippen vlak voor de oogst.

Wat is de pH van de wortelzone ?
    Als die niet goed is, kun je calcium erbij gooien tot het randje, maar neemt je plant niets op.
    Vlak voor de oogst zou ik me er niet zo druk om maken, en bij die Maroc zie ik het niet op de foto geloof ik.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De laatste pH-meting van de grond zei 6.5. De maroc zie je niet verkleuren in de top op de foto, maar wel in de fan-bladeren van de top ernaast.

Comment

Kan het door de ietwat hoge pH niet een teveel aan kalk zijn, waardoor je een magnesiumprobleem krijgt ?
        Calcium en magnesium hebben vaak met elkaar te maken, teveel van het een resulteert in een blokkade van de ander.

Het meer egale gele blad zou een stikstoftekort doen vermoeden, wat misschien voor de hand ligt, als je op kleine potten kweekt.
        Geef je genoeg voeding met de juiste verhoudingen en misschien nog een aparte sporen-mix ?

De toppen zien er wel erg goed uit, idd misschien ietwat licht van kleur.

Ik probeer geen advies te geven, want het is best moeilijk zonder de hele voorgeschiedenis te weten, maar misschien kun je wat met m'n gedachten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@QnQ: Ja, daar kan ik wat mee. Ik ga het water nog wat verder bijzuren, en als dat niet helpt nog wat sporen-voeding geven aan de Maroc. Misschien ook wat beendermeel?

De Ketama ga ik niet meer voeren: Daar zou het alleen maar slechter van moeten worden in dit stadium.

(De volgende ronde kreegt grotere potten en betere grond)

Comment

Dat ziet idd naar Ca deficiet uit. Nu nog beendermeel toevoegen heeft weinig zin. Voordat de Ca uit het beendermeel beschikbaar is voor je plant heb je reeds geoogst. Zeewierkalk of dolomietenkalk zal sneller opneembaar zijn.

Comment

Bedankt voor de tip, Monty - maar de planten zijn gisteren geoogst. Ik vond een topje met enge witte beestjes (witte vlieg?) en heb besloten om niet te bestrijden maar de kappen. De planten waren er toch wel klaar voor.

Comment

Ga je er Hasj van maken?

Comment

Bezig...
                X